Gå til innhold

Hvordan flytte AvtaleGiro når man bytter bank?

johanf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eFaktura følger automatisk med til din nye nettbank

De eFakturaene du har registrert og akseptert i din gamle nettbank vil automatisk bli overført til din nye nettbank.

eFaktura vises jo i alle bankene man har uansett pr i dag. Så det er ikke riktig at det "følger med", heller at det bare alltid er tilgjengelig overalt.

Regner med at man må kansellere alle AvtaleGiro i gammel bank, og så betale eFaktura eller manuelt opprette ny AvtaleGiro i ny bank. Kanskje med en dags forsinkelse på sistnevnte da det muligens ikke er lov å ha 2 AvtaleGiro samtidig på samme leverandør da man ville blitt trukket dobbelt?

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Okay. Jeg tror ikke jeg har noen efaktura, men noen enkelte avtalegiroer. Jeg får vel bare ta kontakt med de det gjelder og be de sende meg en faktura på papir ved neste forfall og så betale den i en eventuell ny bank?

Du kan melde deg inn via den nye nettbanken så lenge du har KID.

Lenke til kommentar

Banken du ønsker å bytte til vil være behjelpelige med å gjøre denne jobben for deg. Du ber da din nye bankforbindelse om å foreta et "bankbytte" for deg. De vil da innhente opplysninger om betalingsavtaler, herunder AvtaleGiro og andre faste betalinger/overføringer du måtte ha. I tillegg til andre ting som f.eks. å sørge for at dine gamle konti blir avsluttet og evt. penger som blir forsøkt satt inn på dine gamle konti automatisk blir overført til ny bank i inntil 6 måneder.

Vil for øvrig anbefale deg å lese tips og råd fra Finans Norge om bytte av bank som du finner her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...