Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ex-dama som vil henge hele tiden

Anbefalte innlegg

Ble slutt mellom oss for noen måneder siden, og vi har blitt enige om å prøve å være venner.

Jeg håpet at det skulle fungere, men nå er jeg usikker.

Vi møtes i ny og ned, har sex og finner på andre ting sammen. Problemet er at hun nesten daglig spør om å finne på noe, om jeg har lyst til å overnatte osv.  Jeg har sagt at jeg egentlig er en person som trives godt alene, og har sagt på en høflig måte at jeg ikke har lyst eller orker, har andre planer osv. Da virker hun sur med en gang. Hun skriver at jeg heller kan si at jeg ikke har lyst til å henge med henne i stedet for å si at jeg ikke orker eller andre planer. Men jeg det er ofte dager hvor jeg ikke orker å henge med noen, og bare vil bruke tiden på meg selv. Hun tar dette veldig personlig. Det hender også at jeg har andre planer som jeg ikke har lyst til å avlyse.

I går da jeg var bortreist, skrev hun til meg at hun synes det er rart at jeg ikke vil sende henne snap av hvor jeg er hen. Jeg skrev bare at jeg ikke er så veldig opptatt av å ta bilder alle stedene jeg er. Hun spurte allikevel om et bilde, så jeg tok bilde og sendte det til henne. Virker som at hun ikke trodde på meg når jeg sa at jeg var bortreist. 

Jeg vil at hun skal finne seg en annen for å "glemme" meg litt, men hun vil bare ha meg. Og hun er redd for at jeg skal finne meg en annen slik at vi mister kontakten helt. Jeg er ikke på utkikk etter noe nå, men har forklart at jeg tar ting som det kommer. Hun tok den siste setningen tungt, for da mener hun at jeg kan finne meg ei ny ei når som helst.

Dette begynner å bli slitsomt. Vil ha henne som ei venninne, men jeg er usikker på om dette fungerer lenger. What to do?

Anonymous poster hash: 1979f...6ca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun gjorde det (antagelig) slutt for å ikke ha noen forpliktelser som kjæreste, men vil alikevel ha alt et forhold innebærer. Du bør enten stille et ultimatum om at hun lar deg være deg selv og leve ditt eget liv, bli kjærester og få hele pakka eller la deg være helt og komme seg over deg.

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske tydelig ho fortsatt er keen på deg? Vennskap fungerer ikke på et så tidlig stadium, ihvertfall ikke i dette tilfellet. Gjør deg selv og jenta en tjeneste - hold god avstand en god stund fremover. Det du gjør er i grunn å leke med følelsene hennes, selv om ho sikkert ikke skjønner det selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hun gjorde det (antagelig) slutt 

Var jeg som gjorde det slutt.

Anonymous poster hash: 1979f...6ca

Hun vil åpenbart fortsatt ha deg. Du gjorde det slutt, men fortsetter å ligge med henne og gi henne falske forhåpninger(selv om du ikke mener det). Ikke bare gjør du deg selv en bjørnetjeneste, men det er ganske dårlig gjort å fortsatt holde henne på kroken. Hun er definitivt ikke klar for et FWB-forhold, så her har du et ansvar for å holde avstand synes jeg, dersom du vil hennes beste. 

Hvis du ikke er så opptatt av hennes beste er det bare peise på, men da må du nesten tåle at hun er clingy.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var som å lese om meg selv, bare at jeg var i jentas sko. Jeg klarte/ville ikke gi slipp imens han peiset på og ville ha både pose og sekk. Dette medførte at jeg ble massivt såret og hadde det virkelig vondt i livet mitt.

Jeg kom meg heldigvis videre til slutt. Og nå noen år senere er det hans tur til å være stormforelsket. Men jeg er ferdig og blir kvalm av å tenke på hva han utsatte meg for. Takk, men neitakk.

Lenke til kommentar

Du har ikke slått opp. Dere er sammen ofte, Har sex. Det er et forhold. Hva du kaller det er irrelevant. Kjæreste,venn,samboer,kompis.

Du har ikke gjort det slutt.. Slå opp, det innebærer ofte at man slutter og være sammen hele tiden og man slutter og ha sex og det er ikke så ofte man har daglig kontakt. Og når hun hele tiden lurer på hvor du er og hva du driver med så er dette for og ha en form for kontroll. Og når du legger deg flat og forteller om hvor du er og hva du gjør så får hun kontroll...

Du er nødt for og gå inn i det forholdet du allerede er i, eller så må du takke pent for deg og si ha det bra, Fortelle at du ikke ønsker og ha sex. og at du ikke ønsker og bli kontaktet hele tiden som om dere var kjærester, for det er dere ikke.. 

Det er mange som går i denne fella. Man prøver og avslutte et forhold men klarer fortsatt ikke og kvitte seg eller distansere seg fra personen man slår opp med og plutselig er man på det stadiet hvor "neida, vi er ikke kjærester, vi er bare sammen veldig ofte også har vi sex i ny og ne ".. Og hva gjør et kjærestepar ? De er sammen ganske ofte og har sex i ny og ne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker jo som at du er svært sikker på at dette forholdet er over. Bare for å gjøre det helt sikkert; Hvis du tenker deg 5 måneder frem, hun har funnet noen andre og ikke vil ha kontakt med deg mér - Er dét helt ok?

Hvis det er det, så tenker jeg den eneste måten er at du tar en prat og sier at det er over for godt. Og du må mener det. Du må si at følelsene ikke er der lenger. Hvis dere skal være venner, greit nok, men da bør sex'en slutte. Det er en kjærlighetserklæring for de fleste, og mange klarer ikke å skille mellom grensene, selv om de kanskje sier det. Dét må man ikke dømme folk for, men gå foran som et godt selvbilde, og strukturére forholdet bedre. Hvis dere har god kommunikasjon og vil være en mentál støtte for hverandre, så er jo det bare supert, men vær svært tydelig på hva du vil. Å bryte tillit etter tid er ikke bra for hverken deg eller hun.

Tenk livslangt i store avgjørelser.

Lenke til kommentar

Hun er jo åpenbart en ex av en grunn. 

Men er det bare jeg som ikke helt forstår problemstillingen her? Hun vil se deg, okey. Du vil ikke se hun. Hva med å da bare ikke se hun, eller ihvertfall ikke gå med på å dokumentere en hver time av livet ditt, hvor svak er du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...