Odd R. Valmot Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Det har definitivt skjedd endringer på elsykkelfronten. Vi har prøvd en 1973-modell.Batteriene i denne elsykkelen veier 30 kilo, og tar et døgn å lade Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Kjekk vintage artikkel. Men hva med å skifte ut moelvenbrakka, det kan jo utgiftsføres. (men for all del, inporter gjennom EU) Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Kul artikkel. Dagens elsykler yter fra 400 til 1400 W, avhengig av modell, selv om spesifisert nominell effekt er 250 W. Snitteffekten i trafikken ligger som regel på rundt 180 W. Endret 20. august 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. En kan nå spørge seg kor monge korelasjonskoefesienta en treng før noke skjer. Kjøp, der er 1000 produsenter, minst.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. Begge deler er på vei inn selv om det er noe tregere enn for biler og gressklippere. Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget. Når tida blir moden kommer jeg til å gå for en mellomstørrelse batterielektrisk variant som skal erstatte begge de jeg har nå. På en MC-messe i Norge tidligere i år var årets hotteste tema nettopp elmotorsykler i ymse varianter. Det er altså på vei, omtrent slik bilbransjen var for 5 år siden. 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. Begge deler er på vei inn selv om det er noe tregere enn for biler og gressklippere. Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget. Når tida blir moden kommer jeg til å gå for en mellomstørrelse batterielektrisk variant som skal erstatte begge de jeg har nå. På en MC-messe i Norge tidligere i år var årets hotteste tema nettopp elmotorsykler i ymse varianter. Det er altså på vei, omtrent slik bilbransjen var for 5 år siden. Bra skrevet. Vi ser frem til neste komentar. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Tror for mange at elmotor i en motorsykkel kanskje er et feilsteg. Det er mange som bruker motorsykkel til pendling og fordi det kan være praktisk i byer, men de fleste kjøper jo motorsykkel fordi de er entusiaster. Og da mener jeg entusiaster med det som har med lyd og motor å gjøre. Motorsykkelbransjen har jo de siste ti årene opplevd en enorm økning i antall solgte sykler. Eklsusive merker som Ducati er for eksempel mer populært en noen gang. For mange (jeg er en av dem), så er ikke elmotor interessant. Du får mest sannsynlig høyere vekt, lyden er borte, og modifiseringer (som mange gjør fordi det er gøy. Eksos er et eksempel), er ikke lenger mulig. At det blir mer og mer aktuelt og populært fremover er det jo ingen tvil om, men er allikevel spent på det markedet. Endret 21. august 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. Begge deler er på vei inn selv om det er noe tregere enn for biler og gressklippere. Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget. Når tida blir moden kommer jeg til å gå for en mellomstørrelse batterielektrisk variant som skal erstatte begge de jeg har nå. "Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget.." Når det gjelder snøfreser er det vel en fodel at den har (batteri-) tyngde for å gjøre et godt arbeide? Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Tror for mange at elmotor i en motorsykkel kanskje er et feilsteg. Det er mange som bruker motorsykkel til pendling og fordi det kan være praktisk i byer, men de fleste kjøper jo motorsykkel fordi de er entusiaster. Og da mener jeg entusiaster med det som har med lyd og motor å gjøre. Motorsykkelbransjen har jo de siste ti årene opplevd en enorm økning i antall solgte sykler. Eklsusive merker som Ducati er for eksempel mer populært en noen gang. For mange (jeg er en av dem), så er ikke elmotor interessant. Du får mest sannsynlig høyere vekt, lyden er borte, og modifiseringer (som mange gjør fordi det er gøy. Eksos er et eksempel), er ikke lenger mulig. At det blir mer og mer aktuelt og populært fremover er det jo ingen tvil om, men er allikevel spent på det markedet. Elektrisk, uten (forurensende) lyd kan man vel legge til den lyden ( og ristingen) man vil? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. Begge deler er på vei inn selv om det er noe tregere enn for biler og gressklippere. Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget. Når tida blir moden kommer jeg til å gå for en mellomstørrelse batterielektrisk variant som skal erstatte begge de jeg har nå. "Jeg har selv en stikkontakt-drevet mini-snøfreser rett og slett fordi den er så mye lettere til daglig småmåking enn det digre bensind-droget.." Når det gjelder snøfreser er det vel en fodel at den har (batteri-) tyngde for å gjøre et godt tungt arbeide? Fikset! - Lett snøfreser for lite og lett snø, <25 cm tørr snø - Tung snøfreser for mye og tung snø, >25 cm og våt snø Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Hvorfor er det ikke (større) produksjon av el-motorsykler? Eller ( private) el-snøfresere? Man skulle tro at det var et marked for dette. El-gressklipper, både for batteri og skjøteledning, er jo ypperlige alternativer til forbrenningsmotor-drevet. Som andre har vært inne på er nok en grunn det at mange kjøper motorsykler av andre grunner enn ren transport, men også at fordelene er mindre tydelige. Elbiler: Billigere, akselerer raskere. Elmotorsykler er dyrere, og ikke raskere. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå