Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fake leg ble konfiskert ute på byen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS, du ligger jævlig dårlig an! Bruk av falsk leg som bare er peanuts mot å oppfordre noen til å avgi falsk forklaring til politiet.

Husk at din IP er kjent av TU, og TU plikter å oppgi den dersom det forelegges en rettskjennelse. 

Jeg anbefaler deg å kontakte politiet og legge kortene på bordet.

Lenke til kommentar

Har ikkje systra di høyrt noke heller? Har du fortalt det til henne? Om du ikkje har snakk med ho så kan det kanskje være like greit å ikkje nevne det heller. Då sitter ikkje ho på anna kunnskap enn at ho ikkje lenger finn igjen kortet, og ho har då heller ingenting å lyge om.

Det kan være at heile saka blir avgløymt, og all ekstra tid som går taler til din fordel i forhold til å sleppe unna straff. Jo lenger tid det går jo vanskeligare blir det blant anna for dørvakta og gi ein nøyaktig beskrivelse av deg, noke som igjen gjer at det kan oppstå tvil om det faktisk var du som prøvde å bruke ID-kortet eller nokon andre.

Hadde eg vært deg så ville eg holdt lav profil og holdt meg langt unna den aktuelle uteplassen og andre plassar der dørvakta kan jobbe. Om dørvakta berre har gløymt å anmelde saka og sende inn ID-kortet til politiet så treng i alle fall ikkje du å gå forbi der du blir gjenkjent slik at dørvakta blir minna på at han/ho skulle anmelde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Avatar: Med mindre de har videobevis, så har de ingenting. Dørvakta kunne funnet kortet på gata om så var.

Det er derfor jeg skrev at det var litt risikabelt. Han kunne jo sende en kamerat dit, og si at den kameraten mista lommeboka si der i løpet av kvelden, og høre om de har videoovervåkning så de kanskje kunne finne ut noe. Mange veier til rom.

Lenke til kommentar

Nå skal hun hvert fall si at hun ikke visste noe om det. For det gjorde hun jo ikke før den kvelden. Så hun sperret det for lenge siden da hun mistet det/jeg tok det.

Men spørs om de ringer nå da, rart de ikke har ringt før nå hvert fall.?

Du stjal bankkortet til søstra di for å bruke det som falsk leg? Synes du sånn oppførsel er grei?

Lenke til kommentar

Hun har fortsatt ikke hørt noe.

Dette er et bankkort hun mistet for lenge siden, hun selv har et annet nå.

Vi har snakket sammen og hun har ikke fått noen telefon.

Kjørte forbi der i sted og står at de har videoovervåking der. Bare tenkte de kanskje har glemt det eller ikke "gidder" å bruke masse ressurser på det likevel, siden vi ikke har hørt noe enda?

Lenke til kommentar

Hun har fortsatt ikke hørt noe.

Dette er et bankkort hun mistet for lenge siden, hun selv har et annet nå.

Vi har snakket sammen og hun har ikke fått noen telefon.

Kjørte forbi der i sted og står at de har videoovervåking der. Bare tenkte de kanskje har glemt det eller ikke "gidder" å bruke masse ressurser på det likevel, siden vi ikke har hørt noe enda?

At det står et skilt er noe annet enn om de har videoovervåkning. Kan bare være en advarsel. Men det  virker som de har glemt det eller latt det være. Men så igjen, polisen er kjent for å bruke lang tid, så ikke slipp ned guarden.

Vel vel, da får vi bare være uenige. Har politiet altså aldri tapt en rettssak hvor det bare har vært ord mot ord? Jeg vet personlig om flere.

Det er ikke det du sa. Du sa at de aldri vinner i ord mot ord. Det er forskjell på det og å aldri tape.

Greit nok, jeg vil bare få det bekreftet at det ikke er noen som helst mulighet å vinne denne saken.

Lenke til kommentar

Brukte eldre søsken sitt leg på byen.

De tok legget, sa de skulle gi videre til politiet.

Spurte ikke noe om hvem jeg er..? Argo de vet ikke hvem jeg er.

Kommer de bare til å ringe min søsken og spørre hva som har skjedd? Kan h*n si at h*n bare har mistet legget. Så hvem som helst evt kan ha brukt det?

Hva kommer til å skje?

Anonymous poster hash: 3f8c8...2bc

Om de vet at du er broren/søsteren til vedkommende som innehar legitimasjonen, så er det ingen sak for dem å finne deg, bøtelegge eller straffe deg på noe som helst vis. Om de ikke vet hvem du er og broren/søsteren din er trofast, så skal vel ikke dette være et problem for deg.

Endret av FotGuru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...