Gå til innhold

Essential Phone

Nameen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har ikke testet den selv, men jeg var veldig interessert i den en periode. Men så fant jeg ut at kameraet var litt skuffende. I tillegg til den manglende minijacken, så ble det feil telefon for meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt denne telefonen i noen dager...
Den føles super premium, Titanium ramme og keramisk bakside. Ingen utstikkende kameralinse. Alt utstyret som fulgte med  er av høy kvalitet, og laderen er 27w.

LCD-skjermen var bedre enn jeg trodde (jeg er fan av oled).
Telefonen leveres med Nougat 7.1, Oreo er rett rundt svingen. Personlig ingen problem med at Oreo ikke er tilgjengelig helt enda, så lenge den har siste security-patch.
Ved oppstart var siste security patch fra oktober, og jeg ble svært skuffet over telefonen...mye lagg under scrolling, og begge kameraene hadde mye støy på bildene. Var også tydelig treg lukker, da bildene lett ble uskarpe.
Men...
Da jeg søkte etter oppdatering, fikk jeg oppdatert programvare med nov-, des- og jan-sec.patch...og det gjorde susen
Lagg var ordnet, og kameraet var 10 ganger bedre.

Hovedkameraene er på 13mpx hver, hvorav ene linsa er svart/hvitt, blenderåpning på f/1,9.
Det skal sies at jeg er vandt med Google Pixel som har et enda bedre kamera. Frontkamera kunne vært enda bedre (satser på software-oppdateringer kan ordne en del), og jeg kunne tenke meg vidvinkel her.
Ang software, så er det clean android som gjelder på PH-1, og det liker jeg. 20 apper i appskuffen ved installering.

Lyden i ørehøytaleren er god. Denne høyttaleren er fint "skjult" mellom glasset og ramma. Her ligger også notifikasjonslyset til venstre i åpningen.
Mellom høyttaleren og frontkamera befinner proximitysensoren seg, noe som gjør innhogget i øvre del av skjermen minimal.

Nå er ikke jeg HiFi-entusiast, og kan ikke si så mye om lyd gjennom ladeporten annet enn at det var mer enn nok lyd for mitt bruk. Testet med noen Sony headset.

Høyttaleren under telefonen er ganske ok, bedre enn Google Pixel og Galaxy S7 Edge.

Skjermen er flott, og dekker nesten 85% av totale flaten på telefonen. Dette er den telefonen som har størst screen to body ratio på markedet. Foran iphone X, Galaxy S8/+ og Xiaomi Mi Mix

Den har et lite felt nederst som jeg personlig er glad ikke er skjerm på. Det er greit å ha et lite område på telefonen som en kan holde på, uten at man trykker på noe. Det lille stykket + navigasjonstastene opptar ikke mer plass til sammen enn hele nedre del på Pixel.

Den lille ramma rundt hele telefonen gjør at den er meget kompakt. Selv med en skjerm på rett over 5,7”, så ligger den fint i hånda.

Fingerleseren er plassert fint bak, og er temmelig rask. Den reagerer bra.

Telefonen lader veldig raskt med laderen som følger med. Jeg har ikke tatt tiden, men den er absolutt kjapp. Jeg bruker orginal lader.

Batteriet holder hele dagen uten problemer. Jeg bruker kun 2,4 GHz når jeg er på Wifi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis man kan leve med manglende minijack og bare brukbart kamera. Bra pris. 

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Hvem bruker minijack? Bruker du også LP-plater, cd-er, kassetter og minidisk?

99% av alle brukere klarer seg med brukbart kamera, faktisk vil det bare være en fordel, fordi folk flest er ræva til å fotografere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvem bruker minijack? Bruker du også LP-plater, cd-er, kassetter og minidisk?

99% av alle brukere klarer seg med brukbart kamera, faktisk vil det bare være en fordel, fordi folk flest er ræva til å fotografere.

Hvis du leser litt i dette forumet ser du at det faktisk er mange som bruker minijacken. Ikke alle må kaste seg på alle nye trender i samme sekund som den kommer vet du. Og ja, jeg bruker faktisk CDer av og til. Er du gammel nok til å huske CDer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man skal snakke om idiotiske valg når det kommer til hull i en telefon, kan man jo spørre seg hvorfor Apple ikke har brukt USB-C på sine telefoner. Alle deres bærbare har USB-C (og kun USB-C) allerede.

Det er fordi jo flere adaptere som kreves, dess mer brukervennlig er produktet :wee:

Det er nettopp derfor Apple TV eksisterer.

/sarkasme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Var nysgjerrig på denne, så jeg endte opp med å kjøpe en brukt. Så langt er inntrykket bra. Skjermen er meget behagelig. Telefonen virker rask og brukergrensesnittet er smooth. Har en høne å plukke med de som lagde kamera-appen derimot. Den er meget ustabil. Opplever ofte at den rett og slett låser seg. Har lagt inn en annen kamera-app, men dette er litt for svakt. Håper at det bedrer seg med en oppdatering.

Lyden via bluetooth er god, har ikke brukt USB-C til minijack adapteren ennå.

Batteritiden virker ikke så verst. 

128 GB er romslig nok i lange baner for mitt vedkommende, men savner litt muligheten for minnekort. Men noen kompromisser må man vel godta. 

Den ligger godt i hånda, er litt glatt, men også behagelig. Tung, men ikke noen dealbreaker. Meget pent design.

Så langt fornøyd, men kameraet er ikke i toppklasse, men det visste jeg før jeg kjøpte, så det må jeg leve med.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den føles super premium, Titanium ramme og keramisk bakside. Ingen utstikkende kameralinse. Alt utstyret som fulgte med  er av høy kvalitet, og laderen er 27w.

Telefonen leveres med Nougat 7.1, Oreo er rett rundt svingen. Personlig ingen problem med at Oreo ikke er tilgjengelig helt enda, så lenge den har siste security-patch.

Ved oppstart var siste security patch fra oktober, og jeg ble svært skuffet over telefonen...mye lagg under scrolling, og begge kameraene hadde mye støy på bildene. Var også tydelig treg lukker, da bildene lett ble uskarpe.

Men...

Da jeg søkte etter oppdatering, fikk jeg oppdatert programvare med nov-, des- og jan-sec.patch...og det gjorde susen

Hovedkameraene er på 13mpx hver, hvorav ene linsa er svart/hvitt, blenderåpning på f/1,9.

Det skal sies at jeg er vandt med Google Pixel som har et enda bedre kamera. Frontkamera kunne vært enda bedre (satser på software-oppdateringer kan ordne en del), og jeg kunne tenke meg vidvinkel her.

Ang software, så er det clean android som gjelder på PH-1, og det liker jeg. 20 apper i appskuffen ved installering.

Lyden i ørehøytaleren er god. Denne høyttaleren er fint "skjult" mellom glasset og ramma. Her ligger også notifikasjonslyset til venstre i åpningen.

Mellom høyttaleren og frontkamera befinner proximitysensoren seg, noe som gjør innhogget i øvre del av skjermen minimal.

Nå er ikke jeg HiFi-entusiast, og kan ikke si så mye om lyd gjennom ladeporten annet enn at det var mer enn nok lyd for mitt bruk. Testet med noen Sony headset.

Høyttaleren under telefonen er ganske ok, bedre enn Google Pixel og Galaxy S7 Edge.

Skjermen er flott, og dekker nesten 85% av totale flaten på telefonen. Dette er den telefonen som har størst screen to body ratio på markedet. Foran iphone X, Galaxy S8/+ og Xiaomi Mi Mix

Den har et lite felt nederst som jeg personlig er glad ikke er skjerm på. Det er greit å ha et lite område på telefonen som en kan holde på, uten at man trykker på noe. Det lille stykket + navigasjonstastene opptar ikke mer plass til sammen enn hele nedre del på Pixel.

Den lille ramma rundt hele telefonen gjør at den er meget kompakt. Selv med en skjerm på rett over 5,7”, så ligger den fint i hånda.

Telefonen lader veldig raskt med laderen som følger med. Jeg har ikke tatt tiden, men den er absolutt kjapp. Jeg bruker orginal lader.

Batteriet holder hele dagen uten problemer. Jeg bruker kun 2,4 GHz når jeg er på Wifi.

Hvor kjøpte du din fra? Tenker å kjøpe meg en fra Amazon for 449 USD. Antar også at du trengte en adapter for laderen?

Lenke til kommentar

Den føles super premium, Titanium ramme og keramisk bakside. Ingen utstikkende kameralinse. Alt utstyret som fulgte med er av høy kvalitet, og laderen er 27w.

Men...

Hvor kjøpte du din fra? Tenker å kjøpe meg en fra Amazon for 449 USD. Antar også at du trengte en adapter for laderen?
Kjøpte fra Amazon ja, med express levering, bestilte en lørdag ettermiddag, ble levert 4 dager senere?

Du må ha adapter ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...