Gjest Slettet+9817348 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Jeg kommer til å oppføre en nær person som arving og deretter familien etter arvelovens regler hvis vedkommende skulle være død før meg. Problemet er vel at familien ikke kan stå som vitner, de er vel delvis inhabile? Jeg kjenner ikke så mange personer i min omgangskrets som det ville vært naturlig å ha som vitner. Kan noen i kommunen eller banken min benyttes som vitner hvis man ikke kjenner så mange utenom familien? Lenke til kommentar
JeremyBentham Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Du bare ringer nærmeste advokatkontor og ber dem om å bevitne. Hvis du trenger det. Tror ikke det er nødvendig for testament. Men, et advokatkontor kan også oppbevare en kopi av testamentet, og der ligger fordelen med å ta det igjennom dem. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Hvem som helst kan bevitne et testament. De trenger ikke kjenne innholdet, bare AT det er testament, og de skriver under på at du er testator og så langt de kjenner til, er du ved dine fulle fem. Et testamente kan oppbevares hvor som helst, men oppbevarer en det hjemme, risikerer en at det beleilig "blir borte" etter dødsfallet.Det tryggeste er å be Tingretten oppbevare testamentet. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Familien din kan ikke være vitner. Som det påpekes over trenger ikke vitnene vite hva som står i testamentet, bare at det er et testament. Har du jobb? I så fall ber du to av kollegene dine vitne. Det er strengt nødvendig med to vitner. Et advokatkontor kan også hjelpe, men de skal nok ha betalt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817348 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Jeg har funnet vitner, men hva hadde skjedd hvis vitnene var død når testamentet leses opp? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Vitnene er der for å bevitne at du ikke er tullete når du signerer, ikke for å bevitne opplesningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå