Gå til innhold

Audis neste elbil observert med tilhenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

Jeg gleder meg til man får en varebil ala proace og H1 med hengerfeste og 2,5t på hengeren enten i batteri drift eller hydrogen. Inntil det skjer kommer jeg til å fise rundt i H1 min.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

Du drar litt ekstra på nå, tror jeg. ;) Mitt tips er vel at nær ingen velger å gjøre det slik som du beskriver det. De fleste med tilhengerbehov 3-4 ganger i året vil vel søke å skaffe seg egen bil med tilhengerfeste, fremfor å måtte gjøre seg avhengig av å leie bil til disse jobbene. Det handler ikke nødvendigvis så mye om hva det koster eller ikke koster, men mer om det å kunne være fri.

 

Mønsteret kan sikkert endre seg, men akkurat nå tror jeg du tar relativt grundig feil når du sier at "de fleste" leier bil til å kjøre hageavfall på fyllinga....

Vanskelig å uttale seg om hva de fleste gjør.

Det jeg kan fortelle om, er hva jeg gjør. Kjøpte en slik kvistkutter, som fliser opp grener og stammer opp til 4-5 cm (større går i peisen), og en kompostbinge. Så da slipper jeg å kjøre hageavfallet til dynga, og slipper også å kjøre til hagesenteret og kjøpe dårlig og dyr plantejord.

Tenkte som deg før, men har ikke trengt henger siden jeg kjøpte en Tesla model S for snart 4 år siden. Det skal jo også nevnes at en slik Tesla har enorm plass inni.

Fikk forresten levert grus rett hjem i vår, i sekk på 250 liter. Det har vært lettere enn jeg trodde å klare seg uten henger.

Lenke til kommentar

Om bilen kan utstyres med krok, og man har behov for henger i ny og ne er det etter min mening veldig mye enklere og bare etter svært få ganger bruk rimeligere med krok enn med leiebil.

 

Har selv krok og leier henger 2-4 ganger i året og turen er ikke lenger en 1-3 mil. Dette ville uansett ikke bety noe rekkeviddemessig med en elbil - rett fra ladingen og tilbake til ladingen om så må være.

 

Å kjøre langt meg henger liker jeg ikke i det hele tatt. Da ville jeg har leid kassebil på nabobil.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...