0SFSVH4Q Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Man er ikke fri før man har bil med henger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende. Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken. Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn. Jeg gleder meg til man får en varebil ala proace og H1 med hengerfeste og 2,5t på hengeren enten i batteri drift eller hydrogen. Inntil det skjer kommer jeg til å fise rundt i H1 min. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Varebil med god kjørelengde og hengerfeste burde ikke være noe problem med tanke på at det er masse plass i bunnen til å gjøre av batterier. Samme med 5 seters varebiler. Lenke til kommentar
aasATuio Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Ein stor nyhet om Audi er at dei har alliert seg med kinesiske Alta Devices for å utvikle 'soltak* av ein heilt ny type. Eit belegg av fleksible solceller som skal kunna dekke taket på dei nye elbilane frå Audi. Dei fyrste prøvemodellane skal koma før nyttår. http://optics.org/news/8/8/41 Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende. Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken. Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn. De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste. Du drar litt ekstra på nå, tror jeg. Mitt tips er vel at nær ingen velger å gjøre det slik som du beskriver det. De fleste med tilhengerbehov 3-4 ganger i året vil vel søke å skaffe seg egen bil med tilhengerfeste, fremfor å måtte gjøre seg avhengig av å leie bil til disse jobbene. Det handler ikke nødvendigvis så mye om hva det koster eller ikke koster, men mer om det å kunne være fri. Mønsteret kan sikkert endre seg, men akkurat nå tror jeg du tar relativt grundig feil når du sier at "de fleste" leier bil til å kjøre hageavfall på fyllinga.... Vanskelig å uttale seg om hva de fleste gjør. Det jeg kan fortelle om, er hva jeg gjør. Kjøpte en slik kvistkutter, som fliser opp grener og stammer opp til 4-5 cm (større går i peisen), og en kompostbinge. Så da slipper jeg å kjøre hageavfallet til dynga, og slipper også å kjøre til hagesenteret og kjøpe dårlig og dyr plantejord. Tenkte som deg før, men har ikke trengt henger siden jeg kjøpte en Tesla model S for snart 4 år siden. Det skal jo også nevnes at en slik Tesla har enorm plass inni. Fikk forresten levert grus rett hjem i vår, i sekk på 250 liter. Det har vært lettere enn jeg trodde å klare seg uten henger. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Om bilen kan utstyres med krok, og man har behov for henger i ny og ne er det etter min mening veldig mye enklere og bare etter svært få ganger bruk rimeligere med krok enn med leiebil. Har selv krok og leier henger 2-4 ganger i året og turen er ikke lenger en 1-3 mil. Dette ville uansett ikke bety noe rekkeviddemessig med en elbil - rett fra ladingen og tilbake til ladingen om så må være. Å kjøre langt meg henger liker jeg ikke i det hele tatt. Da ville jeg har leid kassebil på nabobil.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå