Gå til innhold

Audis neste elbil observert med tilhenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

 

Du er aldeles ikke alene nei. Vi er mange!

Skjønner ikke hva de andre el bil fabrikantene tenker med. Tror de at vi plutselig mister behovet for å dra på f.eks IKEA, fyllinga et par ganger i året, ta med sykler eller kajakker på taket....

Reserverer en nå. Så får jeg se hva som kommer først av Model 3 med krok eller Audien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Auda forhandler bekreftet ganske enkelt tilhengerfeste. Men selvfølgelig, han kan jo helt ustraffet trekke på skuldrene om bilen likevel ikke leveres med krok, og jeg står der med båthenger uten bil å trekke den med.

Et annet spørsmål for annerledeslandet Norge er hvorvidt e-Tron Quattro kan leveres med takskinner (rails) som et takstativ med takboks kan klemmes til. ( Som jo er den viktigste grunnen til ønsket om stasjonsvogn. ) Eller i minimum et sett nedfelte skruehull i taket. Løsningen på e-Golf er i alle tilfelle alt annet enn tilfredsstillende.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

De fleste liker ikke å være avhengig av andre eller planlegge for noe som burde vært standard utstyr på bilen.

Jeg har elbil selv og veldig fornøyd med den, bortsett fra at jeg ikke kan ta utvendig last, oppe eller bak. (Så når varebilen gikk i stykker i våres, kjøpte jeg en ny fossilbil i påvente av en elbil med muligheter for taklast og krok.)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

Du drar litt ekstra på nå, tror jeg. ;) Mitt tips er vel at nær ingen velger å gjøre det slik som du beskriver det. De fleste med tilhengerbehov 3-4 ganger i året vil vel søke å skaffe seg egen bil med tilhengerfeste, fremfor å måtte gjøre seg avhengig av å leie bil til disse jobbene. Det handler ikke nødvendigvis så mye om hva det koster eller ikke koster, men mer om det å kunne være fri.

 

Mønsteret kan sikkert endre seg, men akkurat nå tror jeg du tar relativt grundig feil når du sier at "de fleste" leier bil til å kjøre hageavfall på fyllinga....

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ja det lurer jeg på også, de aller fleste leier ikke bil, de enten har henger selv, låner av venner/bekjente eller istede leier en henger selv og hvis du er å henter noe trelast f.eks så kan du låne gratis henger der så hvorfor skal man da låne seg en bil?

Må ihvertfall være i en rar landsdel du bor i da hvor noe slikt er vanlig.

Endret av meg0709
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

De fleste liker ikke å være avhengig av andre eller planlegge for noe som burde vært standard utstyr på bilen.

Jeg har elbil selv og veldig fornøyd med den, bortsett fra at jeg ikke kan ta utvendig last, oppe eller bak. (Så når varebilen gikk i stykker i våres, kjøpte jeg en ny fossilbil i påvente av en elbil med muligheter for taklast og krok.)

Man er da ikke avhengig av noen når en leier bil, spessielt ikke i disse delingsøkonomi tider. Det er problemfritt.

Lenke til kommentar

 

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

Du drar litt ekstra på nå, tror jeg. ;) Mitt tips er vel at nær ingen velger å gjøre det slik som du beskriver det. De fleste med tilhengerbehov 3-4 ganger i året vil vel søke å skaffe seg egen bil med tilhengerfeste, fremfor å måtte gjøre seg avhengig av å leie bil til disse jobbene. Det handler ikke nødvendigvis så mye om hva det koster eller ikke koster, men mer om det å kunne være fri.

 

Mønsteret kan sikkert endre seg, men akkurat nå tror jeg du tar relativt grundig feil når du sier at "de fleste" leier bil til å kjøre hageavfall på fyllinga....

Sjekk litt på div forum for elbil, mangen som bruker den løsningen..

Lenke til kommentar

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

 

Hvorfor vil det svare seg å kjøpe en EL-bil uten hengerfeste, kontra en med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

For min del er elbil med hengerfeste ganske avgjørende.

Ikke at jeg skal kjøre mye rundt med den men de gangene det trenges er det kjekt å slippe å måtte ha en egen bil til den bruken.

Tror heller ikke jeg er alene om å tenke sånn.

De fleste leier bil til slike anledninger, det vill svare seg for de aller fleste.

Hvorfor vil det svare seg å kjøpe en EL-bil uten hengerfeste, kontra en med?

Pr i dag er det vell ganske åpenbart, altså at utvalget med hengerfeste er såpass lite og kostbart i innkjøp. Men det vet du jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært på hvilket som helst anna bil forum så hadde du neppe sett folk leier seg bil for å kjøre ting.

Og når man snakker om "de fleste" så menes det mange over det land strakte land, men dette gjelder jo bare folk med elbil generelt at man må leie seg en ekstra bil for å få plass til mer enn en melkekartong.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde det vært på hvilket som helst anna bil forum så hadde du neppe sett folk leier seg bil for å kjøre ting.

Og når man snakker om "de fleste" så menes det mange over det land strakte land, men dette gjelder jo bare folk med elbil generelt at man må leie seg en ekstra bil for å få plass til mer enn en melkekartong.

Ja jeg snakket om de fleste elbileiere, så her tror jeg nok du bare missforsto situasjonen. Diskusjonen går trossalt i elbil og hengerfeste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...