TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Jeg har sett at det er noen like innlegg her fra før men ingen i min prisklasse. Jeg blir 18 om en stund og ser litt på bil. Ønsker en som ikke er gamlere en 2005. Prisklassen er fra 30 000 til maks 60 000. Ønsker en som er litt sportslig, men ikke så dyr i drift. Har sett en del på Audi A4 2006 med 163hk. Hvordan mye koster den i drift? Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det viktigaste du gjer som 18 åring som skal kjøpe bil er å sjekke kva det koster med forsikring. Driftsutgiftene blir en dråpe i havet samanlikna med forsikringa. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Biler i den prisklassen og den alderen er tikkende utgiftsbomber. Plutselig skjer det noe kødd med motoren, og du risikerer at verkstedet bruker 2-5000 kroner bare på å lokalisere feilen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Ingenting er dyrere enn en billig tysk bil. 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Sportslig er dyrt i drift for en på 18 år, og det er kun basert på forsikring. Kan du skru litt selv så er det ikke krise med en tysk bil i 50000+ klassen med tanke på reparasjon. Mindre problemer vil kunne oppstå, men drivverk vil nok være rimelig uproblematisk. Det som er dyrt er å sende bilen til verksted, noe man måtte gjort oftere med en Audi om man ikke er i stand til å kunne bytte en dørlås, stramme håndbrekket, bytte ut viftemotstanden eller bytte en pakning på toppdekselet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Ønsker en som er litt sportslig, men ikke så dyr i drift. Da er jo spørsmålet hva budsjettet ditt i forhold til drift er. Vanskelig å komme med forslag hvis man ikke vet om du har 1.000,- i måneden til drift eller 10.000,-. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Ønsker en som er litt sportslig, men ikke så dyr i drift. Da er jo spørsmålet hva budsjettet ditt i forhold til drift er. Vanskelig å komme med forslag hvis man ikke vet om du har 1.000,- i måneden til drift eller 10.000,-. Har ikke fast jobb enda så vet ikke hvor mye jeg har råd til, men billigere er bedre Endret 19. august 2017 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Det viktigaste du gjer som 18 åring som skal kjøpe bil er å sjekke kva det koster med forsikring. Driftsutgiftene blir en dråpe i havet samanlikna med forsikringa. På Audi A4 kosta delkasko ca. 1000 i måneden. Tenker at full kasko til 25000 i året ikke trengs for den bilen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Da bør du definitivt styre unna ca. 10 år og mange hestekrefter. Jeg vil anbefale en gammel Volvo eller Toyota, typ 25+ år, da delene er billige og det er så enkelt å fikse dem at bestemor klarer deg + at de har få feil så det er generellt sett veldig lite vedlikehold. Fikser du en veteranbil så blir det enda billigere Hvis du ikke er av typen som bare må ha litt fin bil for å imponere damene... Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Sportslig er dyrt i drift for en på 18 år, og det er kun basert på forsikring. Kan du skru litt selv så er det ikke krise med en tysk bil i 50000+ klassen med tanke på reparasjon. Mindre problemer vil kunne oppstå, men drivverk vil nok være rimelig uproblematisk. Det som er dyrt er å sende bilen til verksted, noe man måtte gjort oftere med en Audi om man ikke er i stand til å kunne bytte en dørlås, stramme håndbrekket, bytte ut viftemotstanden eller bytte en pakning på toppdekselet. Tenker jeg skal klare å fikse sånne småting så lenge jeg har YouTube? Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Da bør du definitivt styre unna ca. 10 år og mange hestekrefter. Jeg vil anbefale en gammel Volvo eller Toyota, typ 25+ år, da delene er billige og det er så enkelt å fikse dem at bestemor klarer deg + at de har få feil så det er generellt sett veldig lite vedlikehold. Fikser du en veteranbil så blir det enda billigere Hvis du ikke er av typen som bare må ha litt fin bil for å imponere damene... Trenger ikke en damemagnet, men vil ikke komme i en skraphaug Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Gammelt er ikke det samme som skraphaug. Folk det er verdt å ha i livet sitt bryr seg heller ikke om du har en skraphaug. Men nok om det, lykke til med bilkjøpet Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Den trenger ikke å være så veldig sportslig (helst 110hk+), men en som er god og behagelig å kjøre lengre distanser Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Finnsøk: fra 2005 - fra 110hk - sedan, stasjonsvogn - pris fra 45.000-65.000 - sorter på km lav-høy Tyske biler som bmw, mercedes, audi og noen ganger wolksvagen får forsikringsselskapene til å gni seg i hendene Endret 19. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
MKap Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Golf er vel òg kjend som ungdomsbil med høg forsikringspremie. Eg er på jakt etter bil med ca. same kriterier som deg, TS, bortsett frå "sportsleg"-delen (men vil helst unngå dei drøyaste bleietraktorane og konebilane). Dei bilane eg har sett mest på då er Peugeot 307 og Opel Astra (helst i stasjonsvognutgåve for min del, sidan litt plass er kjekt å ha). Slike stasjonsvogner i C-segmentet (kompakt/golfklasse) har høgt verditap, og dermed relativt gode kjøp når ein kjøper ~10 år gammal bil der det meste av verditapet er teke. Hatchbackversjonane eg har sett ligg gjerne hakket under stasjonsvognene i pris. Billig forsikring er det òg på slike bilar. Astra går gjerne for å vera litt meir driftssikker enn 307, men 307 SW er det veldig mange av på Finn, og dermed er det lettare å få ein god bil til ein god pris der. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) https://www.finn.no/76556093 https://www.finn.no/102421627 https://www.finn.no/101833687 https://www.finn.no/102141659 Endret 21. august 2017 av BigBadAde Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Hold deg unna Audi i den prisklassen og årsmodell om du ikke eier ett verksted og kan kjøpe reservedeler til innkjøpspris, anbefaler heller en Toyota Avensis med lite rust og grei service historikk. Bør kunne få en 10 - 15 år gammel til 30 - 40 000 Lenke til kommentar
provolone Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97309955 Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98521749 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå