Zimba Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Ser nå at Komplett Mobil har lansert tjenesten Datakontroll for alle abbonement.Det ser ut som de har likt som blant annet Ice, at de struper hastigheten når kvoten er oppbrukt.Hos Komplett Mobil må derimot tjenesten aktiveres manuelt. Hastigheten strupes til 128 kbit/s etter oppbrukt kvote. Jeg tror de er den første med Telenor-dekning som har dette. Datakontroll hindrer overforbruk Datakontroll hindrer overforbruk av data og er en tjeneste som er tilgjengelig for alle våre kunder. Når du aktiverer datakontroll vil hastigheten strupes til 128kb/s når din inkluderte datakvote er brukt opp. Det påløper ikke kostnader for data i Norge /EU utover det som er inkludert i pakken, med mindre du kjøper ekstra datakvoter. Tjenesten er gratis og kan bestilles på Min Side Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Telenorsystemet fornekter seg ikke. Du må selv aktivere ting som andre gir deg som en del av kundeservicen. Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Nice. Bestilt med en gang. Jeg er spent om det virker som det skal. 1 Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Telenorsystemet fornekter seg ikke. Du må selv aktivere ting som andre gir deg som en del av kundeservicen. Evner man ikke gå inn på "min side" å aktivere Datakontroll og andre ting som 4G Tale får man holde seg til svenske Telia. Fikk du sparken i Telenor, eller har du aksjer i Telia ? Noe må det jo være... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Nyhet fra Telenor: "Nå lanserer Telenor tjenesten "Legg på". Er du lei av å betale for flere minutter enn du faktisk snakker, bestill "Legg på". Denne tjenesten gjør at du kan avslutte samtalen med en gang du er ferdig med å snakke. På denne måten unngår du å betale for ekstra minutter. Dette kan være veldig praktisk hvis du skal ringe utlandet. Vi satte nettopp opp prisene til utland for å hevne oss på EU som har innført gratis roaming. For 25 kr i måneden kan du spare store penger." Det handler om brukeropplevelse... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det blir da spennende å se om komplettmobil vinner flere av teks tester frwmover siden ice brått mister ett av sine store fortrinn hva overforbruk angår. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det blir da spennende å se om komplettmobil vinner flere av teks tester frwmover De vinner jo det som er for tiden. 3 av 4 hos tek. Tipper de fleste Hello kunder går over til Komplett Mobil nå. Hvorfor gå over til Svenske Telia og Amerikanske Ice nå da Norske Komplett er bedre og billigere. Vel har man fått fyken i Telenor har man vel en grunn til å skryte Telia opp i skyene, vi andre driter vel i Svenskene. Selv er jeg over på Komplett Mobil nå, med 4G Tale og Wifi Tale, Telenor dekning og hastighet. Berre lekkert ! Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det blir da spennende å se om komplettmobil vinner flere av teks tester frwmover De vinner jo det som er for tiden. 3 av 4 hos tek. Tipper de fleste Hello kunder går over til Komplett Mobil nå. Hvorfor gå over til Svenske Telia og Amerikanske Ice nå da Norske Komplett er bedre og billigere. Vel har man fått fyken i Telenor har man vel en grunn til å skryte Telia opp i skyene, vi andre driter vel i Svenskene. Selv er jeg over på Komplett Mobil nå, med 4G Tale og Wifi Tale, Telenor dekning og hastighet. Berre lekkert ! "Norske" Komplett med rimi-hagen som eier. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det blir da spennende å se om komplettmobil vinner flere av teks tester frwmoverDe vinner jo det som er for tiden. 3 av 4 hos tek.Tipper de fleste Hello kunder går over til Komplett Mobil nå. Hvorfor gå over til Svenske Telia og Amerikanske Ice nå da Norske Komplett er bedre og billigere. Vel har man fått fyken i Telenor har man vel en grunn til å skryte Telia opp i skyene, vi andre driter vel i Svenskene. Selv er jeg over på Komplett Mobil nå, med 4G Tale og Wifi Tale, Telenor dekning og hastighet. Berre lekkert ! "Norske" Komplett med rimi-hagen som eier. Samme pokker hvem som eier hvilke selskap. Om dere tror at Norske merkevarenavn alltid er Norske, så vil jeg i bestefall kalle folk naive, verstefall ignorante. Jeg er kun interessert i pris og en ok standard på tjeneste og produkt som leveres. Den Norske staten får likevel skatt- og momsinntektene sine. Per nå gir Komplettmobil mest for pengene for min del. Har Talkmore mobilt bredbånd, men det sksl sies opp så fort siste rest av 2 mmd gratis er brukt opp. 30 september. 1 Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 La inn en bestilling hos Komplett Mobil i går.Har Talkmore i dag, men Komplett har bedre utenlandspriser der jeg reiser og med datakontroll ble valget enkelt.Ice kan ta seg en bolle. Dårligere priser, krøll med roaming og ikke tvilling-SIM. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Kan fremdeles ikke se at Komplett har datapakker for USA. Kun Talkmore og Onecall er derfor alternativer for meg. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Etter komplett lanserte datakontroll, ser jeg ingen grunn til å ha talkmore mobilt bredbånd lenger. Siden komplett likevel har mulighet for datasim i abonnementene sine, blir det bare 50 kr mer i måneden i forhold til dagens løsninger jeg bruker, da med roaming inkludert som jeg ikke har nå. Det vil lønne seg veldig da jeg har gammel telefon i bilen som hotspot til nettradio når FM signalene slukker 20. september her i Østfold. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Det blir da spennende å se om komplettmobil vinner flere av teks tester frwmover siden ice brått mister ett av sine store fortrinn hva overforbruk angår. Jepp. Jeg byttet nylig til Komplett for å få rabatten deres på Galaxy s8+, og hadde egentlig tenkt å endre tilbake til Ice på grunn av at de ikke overfakturerer. Nå gidder jeg ikke det. (Forutsatt at det faktisk fungerer.) Har ikke helt tillit til at det funker perfekt med en gang, så tok et skjermbilde av når jeg fikk opp at jeg hadde aktivert datakontroll Så har jeg noe å vise til. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hos meg er datakontroll aktivert på min side. Så blir det spennende å se hvordan det går i september, når jeg får bruk for kvoten på skolen (pc) og i bilen til nettradio/spotify når FM signalene forsvinner. Laveste bitrate hos spotify burde gå hos komplett da de har 128 kbit/s som grense og spotify bruker 96 kbit/s. Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Gikk over til Komplett Mobil på mandag. Logger inn på min side, her står det at jeg har brukt 0 mb av datakvota.På forbruksoversikten har datatrafikk blitt fakturert med 140,52 kr, så regner med det er en ørliten forsinkelse av beregningen av gjenstående kvote. Aktiverte datakontroll med en gang, så ikke redd for å bli overfakturert.I følge Telenor sin operatøropplysnings-tjeneste tilhører nummeret mitt nå operatøren "erate". Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 https://telenormobil.no/norm/erate/login.do Et verktøy for å endre noen tjenester tilhørende abonnementet ditt, uansett operatør, så lenge den leier kapasitet i Telenors nettverk. Har fungert hos Chilimobil, Hello, Talkmore og Komplettmobil for min del. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Har abonnement hos Talkmore, men den siden du linker til vil ikke godkjenne mitt nummer. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Forsøkt å lage ny bruker? Kan dog hende talkmorr brått bruker et annet verktøy i dag. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Når du aktiverer datakontroll vil hastigheten strupes til 128kb/s når din inkluderte datakvote er brukt opp. Det påløper ikke kostnader for data ut over det som er inkludert i pakken, med mindre du kjøper ekstra datakvoter. Vi gjør oppmerksom at det kan oppstå forsinkelser i nettet, du vil alltid kunne sjekke når data sist ble oppdatert her på Min Side. All bruk før tjenesten er aktivert vil bli fakturert. Hva betyr dette? (uthevet tekst). Vil det si at dersom en bruker mer enn inkludert datamengde og det er forsinkelse i nettet slik at hastigheten ikke blir satt ned umiddelbart, kan en risikere å bli fakturert for overforbruk? Eller vil det si at dersom en bruker over inkludert mengde og deretter aktiverer datakontroll vil en bli fakturert for overforbruk av data frem til datakontroll ble aktivert (noe som er rett og rimelig)? Endret 18. oktober 2017 av oddi Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Er det noen "Google-Fu" eksperter som kan finne ut om det er noen annen mobiloperatør som struper til f.eks. 256kbps eller mer også? Vurderer å bytte fra ICE til Komplett nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå