Twine Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Hei, har nettopp kjøpt en ny HDD til å sette inn internt i min MBP 2011 modell. Kort teknisk: MacBook Pro 15" Early 2011 Byttet ut CD-rom med HDD for 4 år siden, ingen problemer der. Ny kjøpt HDD er "Seagate Barracuda 2TB 2.5" Mobile HDD" Gamle HDD var original 500GB disk OS er innstalert på disk nr 2, en SSD. Dvs jeg har ingen problemer med å boote maskinen, med eller uten den nye eller gamle HDD innstalert. Scenario: Kobler til ny HDD med SATA-USB overgang for å formatere/klone disk. Ingen problemer her.Skrur opp maskinen og bytter ut disken. Skrur på maskin og alt ser ut til å fungere bra. Etter noen timer så innser jeg at jeg ikke har skriverettigheter på disken. Dette prøver jeg å endre gjennom "rettigheter" panelet i Finder. Får beskjed om at det ikke fungerer med "Errorcode -50" (finner ikke utav hva kode -50 er på google heller). Det hjelper heller ikke å trykke "ignorer eierskap på dette volumet". Prøver å reformatere disken på nytt, mens den er koblet til internt. Det går ikke, enten pga disken ikke vil unmounte eller at "kan ikke skrive til siste blokk på disken". Har store problemer med disken når den er koblet til internt, men når den kobles til eksternt med SATA-USB overgang så er alt i sjønneste orden. Prøver å reformatere på nytt mens den er koblet til eksternt, det går fint. Men internt har jeg ikke skriverettigheter igjen. Reformaterer som FAT32, for så å prøve reformatere til HFS+ etter den er blitt flyttet inn internt i håp om mindre rettighetsproblemer. Ingen endring, får fortsatt ikke reformatert eller skrive til disken når den er koblet til internt. Er rimelig frustrert nå, for føler jeg har prøvd alt sammen uten at noe fungerer Er det noen som har noen ideer eller tanker om hva som kan være problemet, eller hvordan jeg kan fikse det? Har den nå i FAT32 format, skal ta den med opp til en kompis med en Windows maskin senere i dag og se om kan han reformatere den på nytt. Så skal jeg koble den til internt å se om jeg kan formatere den fra FAT32 til HFS+ en siste gang. Det er min siste plan før jeg gir opp. Har du noen tanker/ideer så vær så snill å spytt ut, all input vil være kjekt å få her! Takk på forhånd. Endret 19. august 2017 av Twine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå