toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Ingen flash fører til boot til rommon, uansett confreg 0x2142 eller confreg 0x2102. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Har prøvd å bytte om på minnebrikkene. Dette for om det er feil på en, så kanskje det oppførte seg på en annen måte. Ingenting. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Har nå snudd ruteren slik at jeg ser rett på flash. Lysdioden viser aktivitet lenge etter at ruteren ellers har stoppet opp. Trodde den skulle være ferdig etter ############# [OK]. Er jo bare en fil der, eller? rommon 3 > dir flash: program load complete, entry point: 0x8000f000, size: 0xcb80 Directory of flash: 2 67929600 -rw- c2800nm-adventerprisek9-mz.151-4.M12a.bin 16592 0 drw- logs Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Da er jeg tom for ideer assa... Har du latt den bare stå på? Hvor lenge? Kan hende den bare er treg på det punktet? vlan.dat burde jo være der... Endret 9. september 2017 av ChrisCo Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 vlan.dat har jeg jo slettet (på din anbefaling). Har ikke, og vet ikke hvordan, opprettet en ny. Men mangler det ikke en linje 1 der? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Mangler ikke noe nei... Har du et annet CF kort tilfeldigvis? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Har ikke lyst til å "ofre" det som er i 1841. Ser at man kan boote usb: rommon 2 > boot usbflash0: program load complete, entry point: 0x8000f000, size: 0x3d240 usbflash0: contains unexpected values in partition table or boot sector. Device needs formatting before use! open(): Open Error = -66 boot: cannot open "usbflash0:" boot: cannot determine first executable file name on device "usbflash0:" Men det gjenstår et stykke før jeg får det til. Om det er feil med filen c2800nm-adventerprisek9-mz.151-4.M12a.bin blir det feil på usb-en også. Har hentet den fra flash. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Tviler på at det egentlig er noe feil med hverken flashkortet eller fila, da den loader OK og fortsetter bootprosessen et stykke. Du kan jo kopiere ut det som er på kortet til 1841 og legge over 2800 fila på det kortet, og teste.. Eventuelt formatere USB'en og prøve det. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Tviler også. Men når man kommer til rommon, og for gitt kommandoen confreg 0x2102 og reset, da skal alt egentlig være gjort. Så problemet er at det skjer ikke etterpå, det som skal skje. Og "internett" har ikke hørt om problemet. dir nvram: er heller ingen mulighet. nvram er vel ikke en løs del? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Men når man kommer til rommon, og for gitt kommandoen confreg 0x2102 og reset, da skal alt egentlig være gjort. Korrekt.. 0x2102 er standard bootkonfig.. Men kommer det ingen feilmeldinger? Den bare stopper opp? Fant ikke noe jeg heller... Nvram er Non-Volitile Ram = fast lagring. Det er der konfig og sånt lagres. Har du latt den bare stå å og sett etter om den fullfører etter en stund? Så lenge det ikke er noen feilmeldinger under boot, så skal det ikke være noe feil liksom..... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Er software beta? XXXXXXXXXXXXXXX RELEASE SOFTWARE (fc1) Blir borte en stund, så det får stå på nå. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Nvram er Non-Volitile Ram = fast lagring. Det er der konfig og sånt lagres. Men er den fysisk loddet på hovedkortet eller kan den byttes/oppgraderes? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Det skal være en chip som sitter på HK ja.... Hadde nok fått feilmelding om det var noe feil med den.. Den kan ikke byttes så langt jeg vet... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Mangler ikke noe nei... Har du et annet CF kort tilfeldigvis? Jo det har jeg 4GB fra Sandisk. Men kan den brukes på Cisco-er? Har også USB til masserart/også CF kjøpt Lidl engang. Har nå testet med bare 1 minnebrikke om gangen. Fremdeles stopp på samme plass. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 CF brikke kan ikke vises i Windows! Brikken fra 1841 kan. Er den ødelagt eller trenger bare formatering? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Tror ikke den støtter mer enn 512 eller 1024MB CF kort, så det går nok ikke.. Virker rart... Du kan putte kortet i 1841 (den må være på, trenger ikke å skru av for å bytte) og formatere kortet i den.. Kan sende deg link til imaget hvis du ikke har tatt backup av det.. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Prosedyren er da: 1. Starte opp 1841 fullt og helt. 2. Ut med 128 MB CF brikke, som tilhører 1841. 3. Inn med 256 MB CF brikke, som tilhører 2851. 4. Format flash0: Men skal det ikke være et punkt 1b, som hindrer for å hindre skriving til brikke og ødelegger den brikken? Alla mount/umount i linux. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 format flash: Ellers helt korrekt! Nei, ikke nødvendig. Routeren bruker bare CF kortet til å loade imaget. Så når routeren har startet helt opp, så er det bare å ta det ut. Har gjort det før selv, så ingen fare! Legg så 2800 imaget over på kortet igjen og putt det inn i 2851 og skru på... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 For se om jeg tør. Forøvrig har jeg nevnt at på 2851 mens den går i frys, så blinker CF-lysdioden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå