ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Ja riktig... Hr du en server eller enhet på innsida som du kan kjøre VPN server på? Det er det beste. Da tillater du interne adresser og blokker alt annet. Det er det jeg har gjort.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Nei ok. Men legger du inn det jeg har kommet med, så får ingen andre tilgang til å forsøke å logge inn... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Har lagt inn det du kom med, og nå får ikke jeg komme inn... Via SSH (og telnet) på lokalnett. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Post relevant konfig. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 ip access-list extended Brannmur permit tcp any host 192.168.100.100 eq 10000 m.fl. deny ip any any line vty 0 988 access-class Brannmur in end Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Er det alt du har under VTY? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Det må bli i morgen. Men har bare lagt til SSH fra før. Tok ikke backup running-config, så det tar litt tid. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Det ble ikkeno i dag heller. Alt for travelt på en søndag. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Det jeg fikk etter å ha skrevet inn det som står i post #46 line vty 0 4 access-class Brannmur in password 7 1234567890ABCDEF0123 transport input telnet ssh line vty 5 15 access-class Brannmur in password 7 ABCDEF1234567890ABCD transport input telnet ssh line vty 16 988 access-class Brannmur in transport input all Men om den bare sperrer port 22 kan man vel bruke? Firewall#conf t Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z. Firewall(config)#access-list 199 deny tcp any any eq 22 Firewall(config)#access-list 199 permit ip any any Firewall(config)#int Gi0/0 Firewall(config-if)#ip access-group 199 in Firewall(config-if)#exit Firewall(config)#exit Og vil man ha sperret flere porter kan man bruke flere linjer som: access-list 199 deny tcp any any eq 22, og bare bytt ut 22 med annet port nummer? Eller er jeg på villspor? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Ser ikke så gæli ut det ved første øyekast.. Bare å implementere og se det Lenke til kommentar
toreae Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Går ut fra at du svarte på mitt forslag. Hva med konfigen som du ba om? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Har du ikke lagt denne konfigen? Funker det ikke som tenkt? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Post #50 første halvdel svarer jeg deg på spørsmålet ditt i post #47. Post #50 andre halvdel spør jeg: Hvis din konfigs eneste oppgave er å sperre port 22 for trafikk utenfra, kan jeg like godt bruke den konfigen (som står i andr halvdel av post # 50) Lenke til kommentar
toreae Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Jeg betaler for Dynamic DNS hos noip.org. Der har jeg lagd en gruppe. Men å konfigurere det på 2851 er noe herk (har vel nemt det før). ip ddns update method ddns2 interval maximum 0 0 5 0 interval minimum 0 0 4 0 HTTP add h t t p : // min-gruppe#brukernavn:[email protected]/nic/update?hostname=min-gruppe&myip= remove h t t p : // min-gruppe#brukernavn:[email protected]/nic/update?hostname=min-gruppe&myip= interface GigabitEthernet0/0 ip ddns update ddns2 Jeg får ikke oppdatert for jeg har gjort noe feil, åpenbart. Men sletter jeg konfig og prøver på nytt, så husker ruteren den gamle konfigen og prøver å oppdatere den også. Samtidig. Kjedelig når man skal feilsøke. Det man skal skrive er: h t t p : // min-gruppe:brukernavn:pass..... Men Note: Some clients don’t like a colon( : ) character as a separator, you can use the url encoded colon character %3A %23 or # if you run into this issue. Er det noen som har fått dette til? Hvilket tegn skal man bruke før brukernavn, og er det det vanlige passordet man skal bruke, eller er det passordet for gruppen? Edit: Glemte å ta med at en reload fikser DDNS-problemet. Er det noe cache ellerno som kan slettes? Endret 28. august 2017 av toreae Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Post #50 første halvdel svarer jeg deg på spørsmålet ditt i post #47. Fjern det du har og legg inn dette: line vty 0 988 access-class Brannmur in privilege level 15 login local transport input telnet ssh transport output telnet ssh Post #50 andre halvdel spør jeg: Hvis din konfigs eneste oppgave er å sperre port 22 for trafikk utenfra, kan jeg like godt bruke den konfigen (som står i andr halvdel av post # 50) Jeg sperrer ikke for port 22. Jeg har sperret all tilgang utenfra og tillater kun fra internt. Må koble til VPN servern min for å komme fra innsiden. Ang. DDNS - Tror det er noe bug med oppdateringen i IOS.. Fikk det aldri til funke selv.. Kjøp deg heller et domene.. Koster deg en drøy 10'er i mnd... Mye bedre.. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 Gikk litt feil med login local: carter(config-line)#privilege level 15 carter(config-line)#login local ^ % Invalid input detected at '^' marker. Carter(config-line)#login ? authentication Authentication parameters. ctrlc-disable Disable CONTROL-C during login. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Det var rart... Har du lagt inn service password-encryption enable secret <passord> ip domain name <whatever> username <whatever> privilege 15 secret <passord> ip ssh version 2 Kan ikke huske å ha vært borti noen bokser uten den kommandoen... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Yepp, alle sammen. Når jeg tenker meg om hadde jeg problemer med dette da jeg konfigurerte SSH2. Edit: Jeg har også: aaa new-model Da skal man vist bruke: login authentication ? WORD Use an authentication list with this name. default Use the default authentication list. Har brukt: login authentication <whatever> username <whatever> privilege 15 secret <passord> Men får Carter(config-line)#login authentication <whatever> AAA: Warning authentication list "<whatever>" is not defined for LOGIN. Så jeg mangler tydeligvis noe. Endret 2. september 2017 av toreae Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Kommer vel ganske klart frem at du ikke har laga en liste som heter <whatever>... Og username har ikke noe med aaa å gjøre... Dropp aaa... Holder lenge med vanlig login.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå