Gå til innhold

[Løst] Er LG 49UJ635V faktisk 100hz?

Anbefalte innlegg

Hei, i butikken til power så sa de at 49UJ635V er 100hz og på nettsiden deres så står det "bildeforbedring 100hz" men på lg.com/no så står det absolutt ingenting om refreshrate, bildeforbedring eller noe liknende på 2017 modellene. Den eneste forskjellen jeg kan se vs 49UJ630V som koster mye mindre akkurat nå er stativet...

Jeg har sjekket diverse utenlandske butikker men der står det veldig mye forskjellig...

Trenger å få oppklart dette så fort som mulig da dnb tilbudet går ut idag. :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikkert ikke. Den har nok noe lurium som oppdateres 100 ganger i sekundet, men de aller fleste paneler i TV-størrelse i dag er 50/60Hz. Når ekte 120Hz 4K-panel kommer får vi nok høre det til gagns.

Ok så den har uansett ikke ekte 100hz panel... Men er det noen forskjell på de nevnte modellene annet enn stativet? Eller er dette 100hz greienet som står på power feil/samme på den billigste? Det rare er jo lgs sider sier at det ikke er noen forskjell.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen forskjell.

Let's use a 2015 model as an example: the LG 43LF540V smart TV. 43 is the size in inches of the screen, LF means it has a Full HD screen resolution, and 5 tells us it was made in 2015. So next up is the series number. 

labeling-marking-lg-tvs-2012-2016.png?it

The number 4 stands for 4 series, like the one referenced in the example model above, which refers to TVs with smaller screen sizes. Any TVs with a 3 are from the 3 series, which are the cheaper, lower-end models. The 5 series are TVs with screens up to 50 inches without 3D; the 6 series is 3D televisions and screens up to 60 inches; the 7 series are TVs similar to the 6 series but with improved characteristics; the 8 Series are TVs similar to the 7 series, but fully equipped accessories such as the camera for Skype; and finally 9 series are TVs similar to 8 series but with huge screens 80-100 inches wide. There's then an extra number that refers to the model in the series. This can be anything from 0-9.

The last letter is the tuner type, which follows a similar naming method as explained above in the 2016 OLED TV serial numbers. This time, it's T, C, S, V, U, B or 0, as shown in the diagram above, courtesy of TabTV. As explained above, V is the one you want for the UK, as covers all bases for compatibility.

http://www.expertreviews.co.uk/tvs-entertainment/1405344/lg-tv-model-numbers-explained

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp fant samme greia tidligere som styrket min mistanke at det bare er standen som er forskjell. Så da virker det som at power har prøvd å lure oss. I tillegg så sier to forskjellige selgere i butikken at 635 er mye mye bedre enn 630...

Lenke til kommentar

Kan ikke finn at det er 100Hz nei. Derimot så sier de at 750V er 100Hz.

Jeg finner ingen forskjell på 630 og 635.

Ikke ifølge dette

http://www.lg.com/levant_en/tvs/lg-55UH750V

True Motion / Refresh Rate True Motion 100 / Refresh Rate 50Hz

Er oppgitt som 100Hz her:

http://www.lg.com/no/tv/lg-55UH750V

Det er veldig omdiskutert dette om TVer har ekte 100Hz eller ikke.

Jeg heller litt til å bare tenke at 6 serie er bra, men 7 og 8 serie er bedre. Kan også se på TV tester for å finne hvor bra en TV er.

Ellers så kan en kanskje se selv om TVen takler levende bilder på en god nok måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

OK, men hvem skal vi tro på da? Den regionale hjemmesiden med unøyaktig terminologi, eller den sentrale, som jo faktisk "skryter ned" produktet i forhold?

Det er 2016 modellen.

edit: altså UH

750V er en 2017-modell. 7-eren står for 2017.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

UH = 2016 modell. UJ = 2017. De dere lenket til er UH. Men uansett mulig at det er det samme som med fjoråret at 750'en er 100hz but who knows. Står ingenting om hz om årets mådeller på noen av sidene til LG. :/

edit: se på bildet du posta over. sier det samme som meg, UH = 2016.

Endret av sureup
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, det er i OLED de tallene står for år. Vi snakket i det minste om samme TV.

Som jeg nettopp sa i en annen tråd er det ikke så mye blest om Hz for tiden, fordi bullshit-syklusen er på et annet stadium. Nå er det andre tall og bokstaver de bruker til å pushe produktene sine.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, men hvem skal vi tro på da? Den regionale hjemmesiden med unøyaktig terminologi, eller den sentrale, som jo faktisk "skryter ned" produktet i forhold?

Det er 2016 modellen.

edit: altså UH

750V er en 2017-modell. 7-eren står for 2017.

Nei H står for 2016

J står for 2017. F.eks: 49LJ515V er en 2017 modell. 

Der er en oversikt over dette lenger opp i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker med power kundeservice og de sier at de ikke vet noe mer enn det som står på nettsiden og at de må høre med innkjøp til uka. Jaja får bare drite i dem og regne med at de tar feil og gå for den billige.

Takk for hjelpen alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...