herzeleid Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Ved et par anledninger har jeg opplevd personangrep, der jeg opplever at den andre fullstendig diskrediterer seg selv ved å komme med fullstendig ubegrunnede eller dumme påstander, som kun tjener til å styrke mitt poeng i diskusjonen. Nettopp derfor opplever jeg det også som frustrerende når disse slettes, og motparten dermed fremstår mer saklig og reflektert enn den i realiteten virker å være. Er det flere som har det på samme måte, og er det eventuelt mulig for moderatorene å gjenopprette personangrep etter mottagers ønske? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Regelverket skal ikke bare beskytte deg, men også forum"samfunnet". Å gjenopprette personangrep fordi mottakeren synes det er greit skaper veldig dårlig debattklima, noe som går ut over flere enn bare avsender og mottaker. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Regelverket skal ikke bare beskytte deg, men også forum"samfunnet". Å gjenopprette personangrep fordi mottakeren synes det er greit skaper veldig dårlig debattklima, noe som går ut over flere enn bare avsender og mottaker. Jeg ser selvfølgelig den, og om det var et stort problem på forumet ville jeg vært enig i at det var rette løsning. Men når det i liten grad virker å være et stort problem nå for tiden tror jeg de vil kunne være gunstig å la noen av disse, når den som blir angrepet selv ikke klager det inn, bli stående gitt at det i liten grad rammer andre enn den som selv oppfører seg dårlig. Særlig om denne konfronterer "anklageren" med de grunnløse anklagene. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Noen mennesker bør beskyttes mot seg selv ^^ Neida. Men noen mennesker klarer ikke å uttrykke seg på en mér skånsom måte. Det du bør fokusére på er å fremlegge deg på en sånn måte at du får frem det beste i motparten, at de klarer å uttrykke seg best mulig uten å ty til personangrep. Debatt er også kommunikasjon, og dét er også en kunst, og/eller en ferdighet som kan læres og utvikles. Man bør ikke la seg stagnére av andres feil, men heller hjelpe dem til å åpne seg lettere og kommunisére bedre, -via- din egen kommunikasjon. Det er ikke mange som klarer dette. Endret 18. august 2017 av Taurean Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Noen mennesker bør beskyttes mot seg selv ^^ Neida. Men noen mennesker klarer ikke å uttrykke seg på en mér skånsom måte. Det du bør fokusére på er å fremlegge deg på en sånn måte at du får frem det beste i motparten, at de klarer å uttrykke seg best mulig uten å ty til personangrep. Debatt er også kommunikasjon, og dét er også en kunst, og/eller en ferdighet som kan læres og utvikles. Man bør ikke la seg stagnére av andres feil, men heller hjelpe dem til å åpne seg lettere og kommunisére bedre, -via- din egen kommunikasjon. Det er ikke mange som klarer dette. I utgangspunktet enig, men noen ganger fungerer ikke kommunikasjon over hodet. Siste eksempelet på dette er en tråd der jeg gjentatte ganger ble beskyldt for en del ganske vanvittige ting jeg overhodet ikke mener og tillagt noen ganske voldsomme stråmenn. Ethvert forsøk på å få den andre til å vise hvor han mente jeg skrev noe slikt ble møtt med flere stråmenn, og disse stråmennene ble igjen brukt i en anklage om mine holdninger. Det toppet seg med en ekstra absurd beskyldning, som veldig fint illustrerte hvor absurde beskyldningene var og hvor den andre stod, men dessverre ble innlegget, og mitt svar, slettet for personangrep. Med andre ord var det parten som oppførte seg dårlig og usaklig som tjente på slettingen. I slike tilfeller tror jeg det ville være mer gunstig å la det stå, slik at andre kan se hva slags diskusjon, og debattant, det faktisk er snakk om. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Aha. Ja, har så klart vært borti lignende. I noen tilfeller er det så mange ultra-deprimérte mennesker som har funnet et så sterkt samhold, sånn at sunn fornuft har svært vanskelig for å bryte igjennom. Noen ganger, må man innsé at ressursbruken blir så stor at man må bevége seg videre til andre felt hvor man får gjort mer nytte for seg.Så må man også huske på at selv om man må gi tapt, så har de faktisk lest ordene dine, og de vil fortsette å influére over tid. Så lenge du holder fast ved dine prinsipper, så får ingen virkelig gjort noe mot deg. Det er ikke -ditt- problem at de er deprimérte og ikke vil høre på fornuft. 2 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Noen mennesker bør beskyttes mot seg selv ^^ Neida. Men noen mennesker klarer ikke å uttrykke seg på en mér skånsom måte. Det du bør fokusére på er å fremlegge deg på en sånn måte at du får frem det beste i motparten, at de klarer å uttrykke seg best mulig uten å ty til personangrep. Debatt er også kommunikasjon, og dét er også en kunst, og/eller en ferdighet som kan læres og utvikles. Man bør ikke la seg stagnére av andres feil, men heller hjelpe dem til å åpne seg lettere og kommunisére bedre, -via- din egen kommunikasjon. Det er ikke mange som klarer dette. Enklere sagt enn gjort, du er inne på noe. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Aha. Ja, har så klart vært borti lignende. I noen tilfeller er det så mange ultra-deprimérte mennesker som har funnet et så sterkt samhold, sånn at sunn fornuft har svært vanskelig for å bryte igjennom. Noen ganger, må man innsé at ressursbruken blir så stor at man må bevége seg videre til andre felt hvor man får gjort mer nytte for seg. Så må man også huske på at selv om man må gi tapt, så har de faktisk lest ordene dine, og de vil fortsette å influére over tid. Så lenge du holder fast ved dine prinsipper, så får ingen virkelig gjort noe mot deg. Det er ikke -ditt- problem at de er deprimérte og ikke vil høre på fornuft. Det er jo også sant, dem vil jo bli hørt. Man kan ikke ingrorere dem for all evig tig heller. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Det grunner i forståelse av psykologi, som igjen leder til bedre selvledelse, som igjen leder til bedre evne til å lede andre. Vi burde lære om det her i skolen. Men vi holdes på neandertalernivå, for det er lettere å styre folk som små-sloss mellom seg enn å styre folk som er intelligente og selvstendige. Så man må ta grep selv, lese noen bøker. Anbefaler Konfliktens Anatomi og Ledelse og Selvbedrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå