Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Er det påbudt med bremselys?

MartinSR

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Gilera smt 50 som har et problem, alle lysa er bra men, bremselyset fungerer ikke, så jeg lurte på om man må ha det siden jeg ikke får fiksa det. De vanlige lysene fungerer da. Har bare jobbet så utrolig mye med dette at jeg er så utrolig lei! Men jeg tengte det er greit å undersøke før jeg gjør noe dumt. Jeg har ikke kjørt på veien med den, må få ordnet opp i dette først. Det var ingen av lysene som fungerte etter forrige eier så de har jeg fiksa selv. Lurer på om kanskje jeg kan ta noen deler fra en dele scooter jeg har.

Endret av MartinSR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det påbudt.

Blir du stoppet uten bremselys er jeg rimelig sikker på at du får kjøreforbud på mopeden.

Hvordan tror de bak deg skal oppfatte at du bremser? Vil du bli påkjørt bakfra og drept fordi du "ikke orket" fikse bremselysene?

Endret av Minus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg håper i hvert fall du er lur nok til ikke å kjøre mopeden etter det begynner å bli mørkt. Egentlig ikke i det hele tatt.

Du er et lite objekt på veien som kan være vanskelig å se, og det gjør det vanskeligere for andre biler og beregne avstand til deg. Det kan fort skje at du får en bil i ræva, og det ønsker du ikke.

Lenke til kommentar

Da bør du inntil videre holde deg langt unna veien til du har fått bremselyset fikset. 

Jeg vil ikke være den som smeller inn i ræva på deg med katastrofale følger fordi du ikke signaliserte at du bremset. 

Kontakt noen som har peiling.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Noen gamle veteraner har ikke bremselys. Men tviler på at Gileraen din er gammel. :p

Aldri vært borti veteraner uten bremselys og da teller jeg ikke med biler som ikke brukes på veien (T-Ford etc.)

Min far har en gammel veteran Tempo Sport 125. Denne har ikke blinklys og ikke bremselys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...