Gå til innhold

Hvorfor lyver media så mye om Trump ?


geita_

Anbefalte innlegg

 

Ikke at Trump ikke fortjener det. Men det er åpenbart at de har en agenda, og det burde være minst like illevarslende som en impotent President Trump.

 

Ingen politiker fortjener å få ordene sine vridd på den måten og ingen politikere fortjener å måtte uttale seg identisk hundreogførti ganger om simple ting. Hadde jeg blitt behandlet på den måten så hadde jeg blitt lei meg.

 

Det han eventuellt fortjener er kritikk av normal type. Men det er ikke noe sjokk at mediene der borte holder på slik de gjør.

 

 

Det er denne tråden som vrir ordene til Trump, dvs, den vrir ikke ordene, den vrir konteksten. At Trump først uttaler noe dritt, så leser opp en unnskyldning som andre har skrevet etterpå, uten tydelig viser at han er lite glad for det, og deretter kommer med nye drøye uttalser, betyr ikke at man kan ta klippet i midten og sutre over at trump kritiseres for det han har sagt før og etter.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I noen tilfeller er fortvilede forsøk på å forsvare en åpenbart tapt sak prisverdig.

 

Dette er ikke en av dem.

Forklar nærmere.

Trump: I disvalue Duke. Media: Trump value Duke.

Media: Trump is Nazi. Trump: My son in law is Jew.

Trump støttet først fascistene.

 

Så leste han opp en fordømmelse - som de høyreekstreme fascistene ikke trengte å ta alvorlig, ut fra kontesten; "han ble tvunget til det av sitt eget parti."

 

Så, etter å ha lest opp unnskyldningen, var det tilbake til støtte.

 

Han spiller begge sider;

Splitt og hersk.

 

...

 

Den eneste løgnen jeg har sett var tegneserien hvor Trump "kjørte på en journalist med toget." - hvor det er rimelig tydelig at karakteren forsøker å stanse toget; uten å (nødvendigvis) blitt påkjørt.

Det var dårlig.

 

Ellers så savner jeg konkrete eksempler på løgn fra pressen.

At han - etter press fra egne, og bare etter press fra egne - tar avstand fra rasisme, sier ikke oss noe om at han har forandret holdning;

Rasisme har preget hele hans forretningsliv.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt sinnsykt at presidenten i selveste USA gang på gang må gjenta at rasisme og KKK ikke har noe plass i samfunnet og han ikke vil ha noe med dem å gjøre, og allikevel så gir ikke folk seg med sutringen. Twitter, media og ikke minst diskusjon.no er fortsatt fullt av folk som mener trump støtter nazisme og høyreekstremisme.

 

Når attpåtil NRK klarer å gulpe opp en artikkel med norske eksperter(nisser) som sier at trump forsvarer høyreekstremisme så kan man lure på hvilken av sidene som har følselen av at de snakker med barn.

Vet du hva "dog whistle" betyr når det gjelder rasisme?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje mediene har malt seg litt inn i et hjørne under valgkampen?

 

Hvis de snur nå og støtter Trump så kan de tape ansikt eller troverdighet? Det blir som en innrømmelse av at de har tatt feil eller var for negative mot Trump?

HVORFOR tror du ikke på mediene..?

HVORFOR tror du på Trump..?

 

Du tror ikke på dem som forteller sannheten.

Du tror på ham som lyger over halvparten av tiden.

 

http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Lenke til kommentar

Nesten komisk å høre visse beskrive media noen ganger, altså.

 

Venstreekstrem kult, faktisk. Det er vanskeilg å vite om man skal le eller gråte.

 

Jeg hadde tolket utsagnet ironisk og med et glimt i øyet.

 

Men slik jeg kjenner disse nettsidene er det en reell fare for at det er seriøst ment.

Hmm, la meg tenke meg om...

 

Hvorfor sendte NRK en BBC-produsert dokumentar om Karl Marx og hvor fantastisk han var og at teoriene hans bare ble misbrukt?

Lenke til kommentar

Hmm, la meg tenke meg om...

 

 

Hvorfor sendte NRK en BBC-produsert dokumentar om Karl Marx og hvor fantastisk han var og at teoriene hans bare ble misbrukt?

 

Hvordan skal jeg vite det? Jeg hadde ingenting med den beslutningen å gjøre. Jeg jobber ikke i NRK.

 

Men la meg gjette. Du mener at grunnen til at NRK sendte dette programmet er at NRK er et venstreekstremt mediehus som løper de ekle menneskene på venstresiden sitt ærend gjennom å regelmessig pushe venstreekstremt tankegods ut til folket som en velsignelse og et løfte om frelse fra høyresidens konservative og ondsinnede klør?

 

Stemmer det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmm, la meg tenke meg om...

 

 

Hvorfor sendte NRK en BBC-produsert dokumentar om Karl Marx og hvor fantastisk han var og at teoriene hans bare ble misbrukt?

 

Hvordan skal jeg vite det? Jeg hadde ingenting med den beslutningen å gjøre. Jeg jobber ikke i NRK.

 

Men la meg gjette. Du mener at grunnen til at NRK sendte dette programmet er at NRK er et venstreekstremt mediehus som løper de ekle menneskene på venstresiden sitt ærend gjennom å regelmessig pushe venstreekstremt tankegods ut til folket som en velsignelse og et løfte om frelse fra høyresidens konservative og ondsinnede klør?

 

Stemmer det?

 

Det burde jo være ganske åpenbart at NRK er langt ute på venstresiden, men når du er det selv er det jo praktisk å benekte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...