AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg vurderer å si opp jobben min, men er sykemeldt, og kommer til å fortsette å være det en god stund. Det er stor sannsynlighet for at jeg etterhvert vil gå over på AAP. Hvordan vil en eventuell oppsigelse påvirke mitt forhold til nav osv? Vil det skape noen problemer for meg i ettertid når jeg evt må over på AAP? Anonymous poster hash: ad141...933 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Hvorfor skal du si deg opp, da blir du jo arbeidsledig... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Jeg vurderer å si opp jobben min, men er sykemeldt, og kommer til å fortsette å være det en god stund. Det er stor sannsynlighet for at jeg etterhvert vil gå over på AAP. Hvordan vil en eventuell oppsigelse påvirke mitt forhold til nav osv? Vil det skape noen problemer for meg i ettertid når jeg evt må over på AAP? Anonymous poster hash: ad141...933 Du skal ikke si opp jobben din nei. Det du skal gjøre er å snakke med NAV om problemer med jobben og sykdommen. Dersom du sier opp jobben selv, så må du regne med å gå var det to eller tre måneder uten trygd uten at jeg vet. Etter dette går du da tilbake til trygd.. Du skal istedenfor som jeg sa snakke med NAV først og så får de eventuelt fikse deg inn på AAP først. Når du sier opp så sier du ifra deg rettigheter. Jeg vet ikke hva slags jobb du har, men virker som du har fast ansettelse sikkert. Jeg ville fortsette å jobbe når jeg ble sykmeldt men ble oppsagt, fordi jeg hadde midlertidig ansettelse/vikarbyrå. Her skjules oppsigelser i falsk nedbemanning der arbeidsgiver i praksis har alle rettigheter og det er veldig vanskelig å være sykmeldt. http://www.juridiskabc.no/arbeidsrett/sykefravaer/oppsigelse-ved-sykdom/ En fast ansettelse skal du ikke gi fra deg, du skal istedenfor vente til den bitre end da arbeidsgiver sier deg opp. Dette fordi ansettelsen gir deg en rekke rettigheter. Endret 19. august 2017 av Gouldfan 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Sier du opp så mister du retten til sykepenger og AAP 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå