Gå til innhold

Hva er best

inzyr

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe et nytt skjermkort

Valget står mellom disse:

Sapphire Radeon 9600XT 256MB

Asus Radeon 9600XT 128MB

Sapphire Radeon 9800SE 128MB

Jeg har tenkt å overklokke litt, men vil ha god ytelse uten å måtte overklokke. Overklokkingen vil bare være en bonus. Hvis jeg går for 9800SE så håper jeg at jeg kan modde den til 9800nP, men jeg har ingen garanti for at jeg får et kort som jeg kan gjøre dette med. Det som virkelig frister med 9600XT er at når HL2 kommer ut så får jeg den. Hva synes dere jeg burde velge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Radeon 9600XT 128MB

Jeg har tenkt å overklokke litt, men vil ha god ytelse uten å måtte overklokke. Overklokkingen vil bare være en bonus. Hvis jeg går for 9800SE så håper jeg at jeg kan modde den til 9800nP, men jeg har ingen garanti for at jeg får et kort som jeg kan gjøre dette med. Det som virkelig frister med 9600XT er at når HL2 kommer ut så får jeg den. Hva synes dere jeg burde velge

Sapphire Raedon 9600XT 128mb

Eller 256mb utgaven hvis du absolutt skal ha 256mb, men denne har tregere ram!

Lenke til kommentar

Asus Radeon 9600XT 128MB

har 9600XT og er fornøyd med det :D

syns du skal satse på det jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, hva menes med treigere ram (tenkte på hvor mye treigere i overklokking sammenheng, hva er det jeg vil miste, etc..)?

Hvor lenge vil 128MB holde, er ikke 256MB mer fremtidsrettet?

Hvorfor 9600XT og ikke 9800SE? Det som får 9800SE til å se god ut i mine øyne er at den kanskje kan moddes til 9800nP.

Er 9600XT raskere en 9800nP?

Endret av inzyr
Lenke til kommentar

128MB vil holde en god stund til. 256MB er ikke fremtidsrettet, iom at XT bruker gamle TSOP-moduler som klokkes dårligere og avgir mer varme.

EDIT: Den moddingen er så kanskje som det går ann, er under halvparten som faktisk får det til.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
btw, noen som har erfaringer om dette kortet?? så jævli fett ut  :p ivertfall vifta

Kjempekort, PM meg så kan jeg gi deg noen benchmarks, tørr ikke å poste de her da jeg blir flama fordi det tar 9800 kortet ;)

Det er nok noen få forsiktige utvalge tester tenker jeg, som tar for seg et snevert utvalg av typiske benchmark spill der bortimot halvparten er OpenGL baserte spill. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...