Eriksendrul Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg har 300/300 fiber fra vikenfiber/altibox. Jeg testet nettet i sta og fikk varierende resultat. Når jeg koblet fra alt bortsett fra min egen data(Kabel), koblet også av tv. Så lå jeg på riktig hastighet 300/300.. Men nå i det siste så er det ett eller annet som gjør at jeg ligger på 200/140. Jeg har ikke peiling på hva dette kan være, Jeg har sjekket nettet ofte før, samtidig som 2 telefoner, 1 nettbrett og 1 tv har vært tilkoblet, jeg har fortsatt fått 300/300 da. Men nå i det siste har jeg kun fått rundt 200/140 med alt av enheter koblet til. Hva har skjedd ? Hvordan kan jeg sjekke hva som trekker hva av hastighet ? Tilsynelatende er det ingen av de tilkoblede enhetene som laster ned/opp noe som helst. men får fortsatt dårlig resultat av speedtest. Laptop brukes av pappa, til nettbank og lett surfing. Tv brukes til Tv og litt netflix Mobiler blir sjeldent brukt på wifi, kanskje snapchat og annet småtteri blir sjekket nå og da. Min stasjonære pc laster ikke ned noe eller opp. resultat 200/140 Pluss/minus 30-40 både opp og ned. Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Om du ikke har en ruter som viser hvor mye trafikk hver enkelt enhet bruker, må du bare rett og slett koble fra alle enheter, teste, tester du 300/300, kobler du til en enhet, tester på nytt, men godt mulig du bør vente noen minutter fra enheten kobles til igjen, før du testet da det tar noe tid å etablere sessions. Eventuelt koble fra en og en enhet, til du får 300 mbit Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Om du ikke har en ruter som viser hvor mye trafikk hver enkelt enhet bruker, må du bare rett og slett koble fra alle enheter, teste, tester du 300/300, kobler du til en enhet, tester på nytt, men godt mulig du bør vente noen minutter fra enheten kobles til igjen, før du testet da det tar noe tid å etablere sessions. Eventuelt koble fra en og en enhet, til du får 300 mbit Jeg tenkte på det. Men nå har jeg plutselig 300/300 igjen... Skal prøve din metode om problemet oppstår igjen. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå