Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når naboen har sprutet maling på bilen din..

Countryman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne type forsikring var ny for meg. Etter et kjapt søk, så er Tryg eneste tilbyder jeg kan finne som har denne type forsikring, dog med følgende merknad:

Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.

Gikk forsikringsselskapet virkelig med på dette, selv om skadevolder (naboen) i dette tilfelle er kjent?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når bilen skal selges, eller tidligere får jeg hjelp av en venn som driver med slikt (kan fjerne folie). Han skylder meg en bjørnetjeneste og skal ikke ha noe for jobben :)

Bjørnetjeneste er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren.

Forstår ikke helt skepsisen her.

Vennen min SKYLDER meg en tjeneste.

Faren og broren hans drive en familiebedrift som jobber med billogoer, alle typer "merkinger" av biler samt "lett" foliering av biler. De driver ikke med helfoliering som i mitt tilfelle, men kunnskap, erfaring og utstyr til å FJERNE en folie har de :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at en person fra et bilverksted skal vurdere hvor malingsrester kommer fra. Han har da ikke noe større kompetanse enn en vanlig mann i gata.

Burde det ikke bare være å se om fargen på flekkene har samme farge som det nymalte huset?

BilSKADEverksted - altså ikke er kar med skrutrekker i hånda, men en som har erfaring med alle typer bilskader og "analyserer" alle mulige slags skade gjennom forsikringsselskapet. Beklager om jeg ikke var tydelig NOK her :)

Vil tro hans meninger veier tungt :huh:

Denne type forsikring var ny for meg. Etter et kjapt søk, så er Tryg eneste tilbyder jeg kan finne som har denne type forsikring, dog med følgende merknad:

Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.

Gikk forsikringsselskapet virkelig med på dette, selv om skadevolder (naboen) i dette tilfelle er kjent?

TRYG ja :)

Skadevolder er IKKE kjent. Ifølge de som har avgjort saken.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting ^^

Ditt forsikringsselskap tapte mot naboens. Du får 24 000?

Hadde naboen vært skyldig hadde naboens forsikringsselskap betalt (indirekte  naboen).

Det førte ikke frem, og TS sitt forsikringsselskap foreslo da at det kan gå som en parkeringsskade på TS sin bilforsikring. Den er tydeligvis uten egenandel, og maks 20k om man ikke skal miste bonus (få ekstra penger nå, betal inn ekstra i form av lavere bonus). Hvorvidt egenandelen er penger TS har fått er i usikkert. I mitt syn må TS dekke 3,5k av skaden fra egen lomme.

Ja det er korrekt, sånn ca - idag er jeg i det positive hjørnet og velger å tenke at jeg har fått en ekstremt billig folie - aberet er at den har malingsflekker. Det ER tross alt bare jeg som har lagt merke til de så langt. Bilen er relativt spesiell, i det minste såpass at enkelt vil bort å se på den/folien. Ingen har kommentert flekkene så langt.

Lenke til kommentar

Du bruker ordet bjørnetjeneste feil. Ordet stammer fra en gammel historie om en gartner hvis bjørn prøver å slå ihjel en flue på nesen hans med en stor stein. En bjørnetjeneste er altså en tjeneste som er ment bra, men som ender opp som noe ganske kjipt. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Du bruker ordet bjørnetjeneste feil. Ordet stammer fra en gammel historie om en gartner hvis bjørn prøver å slå ihjel en flue på nesen hans med en stor stein. En bjørnetjeneste er altså en tjeneste som er ment bra, men som ender opp som noe ganske kjipt. :)

Ahhh... :huh:

Lærte noe nytt :)

Lenke til kommentar

Da var du jo forsåvidt heldig, da de tydeligvis har sett bort fra følgende i vilkåret:

Lenke til kommentar

Da var du jo forsåvidt heldig, da de tydeligvis har sett bort fra følgende i vilkåret:

Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.[/size]

Hvor mange verksted har Tryg avtale med som gjør foiling? Jeg tror ikke det er helt normalt skadeomfang for de som forsikringselskap.

Lenke til kommentar

Hvordan trekker du slutningen om at jeg ikke benytter et verksted som er tilknyttet TRYG? :hmm:

Jeg gjør så absolutt det - listverk og glass.

Folien har jeg valgt å beholde og får en økonomisk kompensasjon for ødelagt folie.

Tidspunktet jeg velger å fjerne, HVIS jeg velger å gjøre det, er da mitt eget valg, inkludert hvordan jeg velger å gjøre det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.[/size]

Hvor mange verksted har Tryg avtale med som gjør foiling? Jeg tror ikke det er helt normalt skadeomfang for de som forsikringselskap.

Det er korrekt.

Jeg fikk tilbud om leiebil og ny folie på bilen via et firma i Oslo. Dette firmaet er ikke tilknyttet TRYG.

Saken ville være en helt annen om jeg valgte å benytte meg av tilbudet.

Lenke til kommentar

Dette må sies å være en fin avslutning på en tråd som har vært spennende å følge med på. Hadde vært moro om du også fikk fjerner prikkene i folien på et eller annet vis.

Absolutt :)

Kommer til å gjøre et forsøk på å få de fjernet etterhvert.

Jeg forsøkt med litt white spirit helt i starten av tråden, kun for å få bekreftet at det faktisk var maling. Prikkene forsvant, eller rettere sakt "smeltet" utover - så helt BORT gikk de ikke.

Men, kan gjøre et skikkelig forsøk etterhvert.

Det var en her inne som nevnte at "dette ikke burde være et problem" - er litt nysgjerrig på om vedkommende har noen gode tips :)

(finner ikke igjen innlegget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...