Vox_populi Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hva om bilen var avregistrert og ikke hadde forsikring? Om bilen ikke har kasko, må du kreve erstatning selv. Om bilen er registrert (har skilter) eller ei, har intet med saken å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hus- og innboforsikringen til Countryman's naboer skal vel dekke dette. Har de ikke det må de vel betale fra egen lomme eller møte opp med advokat? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Nabodama ville jeg skulle besøke en bekjent av henne som driver et lakkeringsfirma i nærheten. Dårlig ide tenkte jeg for meg selv. Her er det vel lurest å benytte noen som er fullstendig upartiske tenker jeg. Er vel ikke feil det om jobben gjøres "etter boken". Altså ikke som tjeneste uten kvitteringer eller noe som helst Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Får vi bilder a Det høljer ned ute Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Maling eller vann Endret 19. august 2017 av Soseks 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Maling eller vann Maling Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Synes synd på nabdama jeg, som er helt over styr. Prøver å berolige henne, men det er litt vanskelig det og da siden jeg ikke aner om det blir dyrt eller ikke, generelt hva som skjer.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Hvordan i all huleste verden har naboene fått til det? Når jeg har malt hus så har det aldri sprutet små dråper 10 meter bort. Egentlig aldri sprutet små dråper som det i det hele tatt, bare store dråper som har falt på bakken. Har de malt eller sprøytet? Hvis de har sprøytet så må de jo ha sprutet på bilen for å få det regnet rett på bilen din. Jeg ble ganske sjokkert av de bildene egentlig, gir ikke mening i det hele tatt etter min erfaring rundt maling (og avstand). Endret 19. august 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Hvordan i all huleste verden har naboene fått til det? Når jeg har malt hus så har det aldri sprutet små dråper 10 meter bort. Egentlig aldri sprutet små dråper som det i det hele tatt, bare store dråper som har falt på bakken. Har de malt eller sprøytet? Hvis de har sprøytet så må de jo ha sprutet på bilen for å få det regnet rett på bilen din. Dette skjer. Utvilsomt. Bittesmå dråper kan sveve LANGT Har hørt om tidligere episoder fra andre, og min far opplevde det samme for mange år siden - den gang var det selvforskyldt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Det står jo mange andre biler der. Er det bare din som er truffet? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Tenkte etter igjen og eneste måten er vel hvis de har brukt ruller. Små dråper flyr langt ja, men med kost på hus så har hvertfall jeg aldri fått slike dråper. En sprøyte vil jo sprute alt sammen fremover så da må det ha blåst en god del for at vinden skal ta tak og spre dråpene så langt. Jau jau, ikke vet jeg hva som har skjedd og det er jo ikke akkurat viktig heller. Gjort er gjort Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Tipper det er en grunn til at proffene dekker stillaset når de pusser opp hus Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Har de malt eller sprøytet? Hvis de har sprøytet så må de jo ha sprutet på bilen for å få det regnet rett på bilen din. For noen år siden bodde jeg 3-400 meter i luftlinje fra et skipsverft. Min bil så likedan ut etter utvendig sprøytemaling av et skrog - i lett bris... 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Det står jo mange andre biler der. Er det bare din som er truffet? Bildet du sikter til ble tatt når jeg var i byen istad Hjemme i gården står det maks 2 biler - min og naboens (en annen nabo). Til info svarer naboen at det kun er blitt brukt "kost". Er man tøff nok med kosten spruter det rimelig bra ja. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Hva sier forsikringsselskapet ditt om hendelsen? Skal de ta kontakt med dine naboer/ forsikringsselskapet deres? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Hva sier forsikringsselskapet ditt om hendelsen? Skal de ta kontakt med dine naboer/ forsikringsselskapet deres? Jeg meldte inn skaden igår, så de tok nok helga. Bilfirma kontaktet med på ettermiddagen så jeg, men jeg var utilgjengelig og på jobb. Får nok vite litt mer til mandag... Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 IMG_20170819_160824_resized_20170819_043701598.jpg Å prestere dette sølet på 10 meter vil jeg kalle grov uaktsomhet. Hvorfor la de ikke bare en presenning over bilen din? Du skal hvertfall ha dette erstattet/fikset, det kan det ikke være mye tvil om. 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 IMG_20170819_160824_resized_20170819_043701598.jpg Å prestere dette sølet på 10 meter vil jeg kalle grov uaktsomhet. Hvorfor la de ikke bare en presenning over bilen din? Du skal hvertfall ha dette erstattet/fikset, det kan det ikke være mye tvil om. Nøyaktig det uttrykket forsikringsselskapet mitt brukte da jeg snakket med dem idag Har ingen ny status på saken - holder på med å samle opplysninger som skal sendes inn. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Nabodama ville jeg skulle besøke en bekjent av henne som driver et lakkeringsfirma i nærheten. Dårlig ide tenkte jeg for meg selv. Her er det vel lurest å benytte noen som er fullstendig upartiske tenker jeg. Jeg synes ikke det er urimelig, det er jo ikke noe poeng å gjøre det dyrere for naboen enn man må, om vedkommende er kompetent, og kan gjøre en skikkelig jobb, så hadde jeg ihvertfall undersøkt muligheten. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå