Countryman Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 2 forskjellige naboer har malt husene sine samtidig - bilen min sto parkert 8-10m unna. Ingen har varslet om at malingen skulle inntreffe slik at jeg kunne flytte bilen, og den er desverre FULL av små malingsflekker. Bilen kjøpt ny i oktober 2017 og det ble brukt 25.000kr på foliering. Har varslet forsikringsselskapet men lurer på om det er noe de kan gjøre med dette? I mine øyne er bilen totalskadd. Noen som har en ide om hvordan jeg skal gå frem i denne saken, og eventuelt hvordan jeg skal klare å redde bilen uten å bli totalblakket økonomisk? Jeg går ut ifra at man ikke bare skal la det skure og gå i en slik sak? 4 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Bilen din er ikke totalskadd. Den har fått noen kosmetiske skader. Bilen din trengs ikke reddes, den må refolieres. Du fremlegger krav om erstatning til naboene dine. 4 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hadde den ikke vært foliert hadde det vært en annen sak. Folien må bare byttes. Ta det opp med naboene. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Bilen kjøpt ny i oktober 2017 og det ble brukt 25.000kr på foliering. Hvis dette ikke er en skrivefeil(oktober 2017), er jeg veldig spent på hvordan du greide det!! 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Bilen din er ikke totalskadd. Den har fått noen kosmetiske skader. Bilen din trengs ikke reddes, den må refolieres. Du fremlegger krav om erstatning til naboene dine. Altså den er heldekket med hvite prikker, ikke bare over folien, men listverk og alt som ikke er foliert også.. Men ja, jeg ser poenget - er bare veldig frustrert nå Hadde den ikke vært foliert hadde det vært en annen sak. Folien må bare byttes. Ta det opp med naboene. Det er tatt opp med naboene om at "skaden er inntruffet". Jeg tipper prisen er tilnærmet lik jeg, folie av som på - blir vel 40-50k bare for folien da.. Jeg føler jeg ikke kan ta dette noe mer opp med naboene enn det jeg har gjort hittils. Bør vel vente til jeg hører fra forsikringsselskapet om hvordan jeg gjør det videre. Takk for svar gutta. Det er veldig godt å høre at dette ikke er en slik sak som "bare skjer" og "shit happens" og ingenting jeg kan gjøre noe med Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Bilen kjøpt ny i oktober 2017 og det ble brukt 25.000kr på foliering. Hvis dette ikke er en skrivefeil(oktober 2017), er jeg veldig spent på hvordan du greide det!! pff...2016 ja 3 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg mener å huske å ha lest at Krikkert skrev engang at du er pliktig til å ta dette på forsikringen for at de skal måtte betale minst mulig (naboene) men de vil også måtte dekke bonustapet ditt. Regner med jeg blir rettet hvis jeg har sagt noe feil nå. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvis du har kaskoforsikring, er dette ikke ditt problem, men forsikringsselskapets. Hvis ikke, må du jo kreve erstatning fra naboene selv, og det er brysomt og tidkrevende. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvordan kan dette skje når bilen står 8-10 m unna? Har de malt i vinden eller er det malt med sprøyte? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det går veldig bra å vaske bilen med løsemiddel som ikke skader lakk og plast. Burde ikke koste mer enn noen få tusen i arbeidstimer, men sørg for at noen som vet hva de driver med gjør jobben. Vet ikke helt hvordan det blir i forhold til folie, men det er null problem med (klar)lakk og listverk hvertfall. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvorfor er dette en sak for trådstarters forsikringsselskap? Det er jo naboenes eventuelle forsikring som må dekke dette? Eller så må du kreve det fra naboene direkte. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Trådstarter b B Det er tatt opp med naboene om at "skaden er inntruffet". Jeg tipper prisen er tilnærmet lik jeg, folie av som på - blir vel 40-50k bare for folien da.. Jeg føler jeg ikke kan ta dette noe mer opp med naboene enn det jeg har gjort hittils. Bør vel vente til jeg hører fra forsikringsselskapet om hvordan jeg gjør det videre. ) Hva slags respons fikk du fra naboene, benektelse eller la de seg flate? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Hvorfor er dette en sak for trådstarters forsikringsselskap? Det er jo naboenes eventuelle forsikring som må dekke dette? Eller så må du kreve det fra naboene direkte. Vel, jeg forstår, men det er vel ikke opp til meg som privatperson å leke lovens lange arm tenker jeg da....og i tillegg er jeg jo usikker på om jeg "er i min fulle rett" eller hvordan dette fungerer. Det er ikke bare for meg alene å dra i dette. Da ville det blitt vill vest rundt omkring Jeg ser for meg at forsikringsselskapet mitt tar kontakt med forsikringsselskapet dems? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Trådstarter b B Det er tatt opp med naboene om at "skaden er inntruffet". Jeg tipper prisen er tilnærmet lik jeg, folie av som på - blir vel 40-50k bare for folien da.. Jeg føler jeg ikke kan ta dette noe mer opp med naboene enn det jeg har gjort hittils. Bør vel vente til jeg hører fra forsikringsselskapet om hvordan jeg gjør det videre. ) Hva slags respons fikk du fra naboene, benektelse eller la de seg flate? La seg flate og ba om forståelse for at de ikke hadde gjort dette med vilje, hvilket jeg var veldig tydelig på at jeg forstod men at jeg likevel var nødt til å melde ifra. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Få takst hos billakkerer og lever til naboene. Si de skal betale halve hver, problem løst. At de ikke gjorde det med vilje gjør de ikke fritatt fra ansvaret. Men jeg er ingen jurist, bare tenker høyt. Edit: skrivefeil Endret 18. august 2017 av Minus Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvorfor er dette en sak for trådstarters forsikringsselskap? Det er jo naboenes eventuelle forsikring som må dekke dette? Eller så må du kreve det fra naboene direkte. Fordi det er sånn det skal gjøres, så vil de kreve inn penger fra de som skal betale Liten vits i å betale for forsikring om en må gjøre arbeidet selv Lenke til kommentar
Minus Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvorfor er dette en sak for trådstarters forsikringsselskap? Det er jo naboenes eventuelle forsikring som må dekke dette? Eller så må du kreve det fra naboene direkte.Fordi det er sånn det skal gjøres, så vil de kreve inn penger fra de som skal betaleLiten vits i å betale for forsikring om en må gjøre arbeidet selv Hva om bilen var avregistrert og ikke hadde forsikring? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvorfor er dette en sak for trådstarters forsikringsselskap? Det er jo naboenes eventuelle forsikring som må dekke dette? Eller så må du kreve det fra naboene direkte. Fordi kaskoforsikring "dekker skade på egen bil som følge av sammenstøt, utforkjøring, velting, hærverk eller annen tilfeldig plutselig ytre påvirkning". Selskapet krever den skyldige, naboene, for erstatning, og de må betale. Om naboene på sin side overhodet er forsikret og i tilfelle velger å ta det på sin forsikring, er noe som ikke vi trenger tenke på. Det blir naboenes hodepine. Trådstarter behøver selvsagt ikke ta det på kaskoforsikringa si, han kan kreve naboene på privat basis. Det måtte jeg gjøre da noen rygga inn i min bil som ikke hadde kasko. I og med at biler er lovpålagt å ha ansvarsforsikring, fikk jeg motpartens forsikringsselskap å forholde meg til, ikke en privatperson. Det gjorde det enklere. Så joda, det går an å gjøre alt selv, men det er ikke å anbefale om en kan slippe. Mye bryderi, og det tar tid. I mitt tilfelle måtte jeg betale 52000 for reparasjonen og fikk erstatninga sju måneder etterpå. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Ok, men trådstarter bonus, hva skjer med den i slike saker? Jeg hadde sett for meg at man brukte forsikringen sin når det var ens egen feil. Men ser nå at jeg ikke har fått med meg alt. Takker. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Nabodama ville jeg skulle besøke en bekjent av henne som driver et lakkeringsfirma i nærheten. Dårlig ide tenkte jeg for meg selv. Her er det vel lurest å benytte noen som er fullstendig upartiske tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå