kizzykazz Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hei! Har spasert fram og tilbake mellom Sector Alarm og Verisure. Befaring fra begge selskap er gjort. Ender opp med ca 9 magnetkontakter med sjokksensor og 2-3 fotosensorer alt ettersom. Pris på innkjøp med installasjon hos Sector koster 3000kr og 499kr mnd. Pris på innkjøp og installasjon hos Verisure koster 1990kr og 549kr mnd. Veit at det finst gode system man kan sette opp sjølv, men i første omgang blir det alarm frå ein av disse. Så vi kan ta den diskusjonen i ein annan tråd. Men eg har berre hørt positive ting om Verisure, men også om Sector Alarm. Sidan vi snakker full skallsikring her, så vil dette vere viktig i det heile. Kva erfaring har folk her med disse selskapa? Eg ser ein positiv ting med Sector Alarm sitt tilbud, og det er å flytte ein fotosensor til garasje så denne blir aktivert ved skallsikring og full alarm. Også lønner det seg på langsikt mtp pris. Takk for all info! Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Men eg har berre hørt positive ting om Verisure http://darligerfaring.blogg.no/1501781716_verisure_alarm__drlig_erfaring.html Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Dårlige erfaringer finner man sikkert hos begge. Hør med selskapene om de bruker egne vektere som rykker ut ved alarm. Verisure har egne, men vet ikke med sector. Har de ikke det, må de ringe annet selskap og be se sende sin vekter (det er vel en avtale til grunn). Det kan ta lenger tid enn nødvendig. Edit: i linken over har ikke Verisure det. Så det varierer vel fra sted til sted. Vi har Verisure og er fornøyd med pris og kundeservice. Eneste jeg ikke liker er at selv om man kan kjøpe nye magneter og installere de selv, vil ikke vektere rykke ut om det er en av disse som utløser alarmen. For at de skal rykke ut må installatør ha montert magneten. Endret 18. august 2017 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Vi sluttet med slike selskap da de uansett vil ringe kunde først og mest sansynlig så vil de ikke rykke ut Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Den bloggen klarer eg dessverre ikkje ta seriøst dessverre. Sector Alarm bruker Nokas i Norge. Da blei det Sector :-) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Heng opp noen klistrelapper om at du har alarm, det gjør samme jobben som de firmaene der. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Kjøp Sector alarm, de er best :-)Les kontrakten og vilkår for betaling ved utrykning så ser du hvorfor. Med Sector betaler du ikke for falske alarmer, det gjør du hos andre vaktselskaper. Sector har også avtaler med andre vaktselskaper og det hjelper på responstiden, har de ikke ledig mannskap kommer det vekter fra et annet firma og kontrollerer boligen din.De verste vilkårene jeg har sett var fra et annet selskap. De skriver i vilkårene at de kan montere en brukt alarm hos deg, uten å skifte batteri i den, og når batteriet går tomt må du betale nærmere 2000kr for at vakt skal rykke ut og skifte batteriet. Rykktiden til vektere er ofte veldig lang, det kan ta flere timer å rykke ut til en brannalarm. Bare å lese anmeldelser og tester av ulike firma.Er du opptatt av rask responstid - ikke gi de nøkkel. Har de nøkkel må vekteren først kjøre og hente nøkkelen før han setter kursen mot deg, det tar gjerne lang tid. Du kan ha nøkkelen i en nøkkelsafe utenfor huset og gi de koden til denne. Da kan vekter gå inn og slå på sikring hvis strømmen går mens du er på ferie, da slipper du å komme hjem til råtten mat i kjøleskap og fryseboks. Endret 21. august 2017 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Gammel tråd, men vil allikevel minne folk om at disse selskapene gir en del falsk trygghet. Noen egne erfaringer med Verisure alarm: Alarmanlegg som ikke virket selv om anlegget skulle varsle om noe var ute av funksjon. Alarm har vist at alt var ok i hverdagen ved bruk, men var alikevel ikke i funksjon. Dette ble oppdaget ved tilfeldighet av eier. Tips er å utløse alarm av og til ved å teste den. Slå på og beveg deg i boligen. Du vil få varselet før selve alarmen starter og kan da slå den av med en gang. Falske påstander ved salg av alarm om at de redder flere liv med sitt system. Da de ikke lenger selger alarm men trygghetpakke. "Ingen har dødd med Verisure trygghetpakke" sa en selger. Forøvrig er alarm mest for at de skal sikre boligen etter at boligen er skadet. Jeg kan se at alarm har en funksjon på boliger som ligger øde uten noen visuell "kontakt" med andre boliger/mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå