Nukleosid Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Som flere sier her (men med flere ord): Ettersom du betaler fullpris av produktet til Power, så er det nettopp fullprisen som skal legges til grunn for prismatch. At du får 20% av summen refundert av DnB, har ingen ting å si. Det er prisen du betaler i butikken som teller, ikke hva et annet firma gir tilbake som "takk" for at du bruker deres kredittkort. Så Elkjøp er nesten litt dumsnille som lar deg få det til samme pris mot at du betaler via Cresco. 5 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Mange interessante innlegg her. Du mener med andre ord Elkjøp skal prismatche Power i en kampanje i samarbeid med en bank - som videre krever at du er kredittkortkunde hos banken? SNIP I utgangspunktet, ja. Ser ikke hvordan betalingsmåten (debit, kreditt, avbetaling, cashback o.l.) skal være avgjørende for hvorvidt en kan benytte seg av prismatching under de vilkårende som Elkjøp per idag kommuniserer. Dersom vilkåret er til Power er at du handler på kreditt for å få 20% rabatt er det helt innafor av Elkjøp/Lefdal å kreve det samme. At det burde stå i prisløftet kan jeg si meg enig i (noe ala "samme vilkår" ol) men det syntes jeg blir en noe annen diskusjon Jeg synes og de kunne krevd det om vilkårene tok høyde for det. Hvordan stiller egentlig Elkjøp seg til forsøk på å prismatche mot studentrabatt, ansatterabatt, eller andre typer tilbud rettet mot spesielle kunder? Det må vel bli en passende sammenlikning. F.eks har jeg studentrabatt hos Dustin. Interessant problemstilling. Er det noen her inne som har forsøkt å benytte seg av det? Har heller ikke noe mot hvordan kundekonsulenten håndterte saken, selv om jeg tviler på at han kommer til å ta den videre. En annen analog kan være storkunderabatter. Sett at et fagforbund hadde forhandlet seg frem til 10 % rabatt hos Power. Om Elkjøp fremdeles ikke hadde oppdatert vilkårene sine, ser jeg ikke problem med å kreve den samme prisen hos Elkjøp så lenge jeg kunne vise til at jeg kunne kjøpt samme vare til 10 % rabatt hos Power. Men da er det ingen diskusjon. Power selger tross alt varene til fullpris, rabatten får du av DNB etter kjøpet er gjort. Prisen på kvitteringen er med andre ord den samme du hadde fått uten å bruke et kredittkort fra DNB. 2 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Mest sannsynlig er dette et spleiselag mellom dnb og power. Power betaler nok dnb på kjedenivå en viss sum av handlesummen..DNB satser på at flere handler på kredit, noe som igjen gir dem renteintekter på kjøpene som ikke blir nedbetalt innenfor den rentefrie tiden. Power satser på at mer omsetning gir dem mer penger i kassa, selv med lavere margin pga spleiselaget med dnb. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Mest sannsynlig er dette et spleiselag mellom dnb og power. Power betaler nok dnb på kjedenivå en viss sum av handlesummen.. DNB satser på at flere handler på kredit, noe som igjen gir dem renteintekter på kjøpene som ikke blir nedbetalt innenfor den rentefrie tiden. Power satser på at mer omsetning gir dem mer penger i kassa, selv med lavere margin pga spleiselaget med dnb. Tror du har rett. Synes jeg overhørte en selger sa at power betalte 10% og dnb 10%, så man til sammen får 20% avslag. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Såvidt jeg har fått med meg er ikke denne varen på lager hos power, så da er de vel ikke bundet til prisløftet sitt? Hva om det var en iPhone SE 32 GB? Samme pris på Prisjakt, men 20% billigere hos Power med DnB Mastercard. Skulle den være mulig å prismatche? Står hos power at iphone og samsung kun kan kjøpes med binding. Men hvorfor krangle så himla mye, selv jeg syns dette er rimelig absurd. Det krever at du er kunde hos DNB, er du ikke det så får du ikke tilbudet. Prisgarantien var meg bekjent aldri ment å håndtere slikt...ta crescodelen betal innen tiden og ferdig med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå