balder Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Her om dagen så såg eg at det var meir bremsestøv på felgen på høgre siden I forhold til venstre side. Tok av og da hang eine bremseklossen fast(den som bremsestempelet presses mot) Løyste den. Pusset sporet den går at og fram I. Drog litt stempelet tilbake for å få det I sammen igjen. Kjørte ein tur, men fortsatt så henger dei på skiven:( Kan vere at stempelet ikkje går tilbake skikkelig. Viss eg tar ei rørtang og klyper den tilbake og trykker på bremsen så vil stempelet gå ut igjen? Vil stempelt gå så lang ut at eg får problemer med å få det inn igjen med rørtangen når stempelet ikkje møter motstand på veg ut? Viss eg jobber litt med stempelet med å trykke det ut og inn fleire gonger så vil det mest sansynleg gå litt lettere etter kvart. Er det eit forslag. Gliderene er godt smurt så dei henger ikkje. Endret 18. august 2017 av balder Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Går stempelet tregt inn når du presser det? Hvis ja, blir det betydelig lettere hvis du åpner luftenippelen? Dette kan evt tyde på defekt bremseslange Går det fortsatt tregt har du et problem med caliperen og det er hare å få bytta. Fås billig på nettet hvis du har tid til å vente noen dager. Lenke til kommentar
balder Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Viss eg åpner luftenippelen. Må bremsene luftast etterpå? Og vil stempelet stoppe automatisk viss eg trykker på bremsepedalen og stempelet er på veg ut. Eller vil stempelet falle ut viss caliperen er skrudd av og henger I lufta? Endret 18. august 2017 av balder Lenke til kommentar
toffo Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Et ikke ukjent problem på disse at glideskinnene til kalipperen blir slitt og bremsene dermed henger. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Stempelet vil falle ut hvis du trykker på bremsa mange nok ganger med caliper demontert. Hvorfor vil du evt gjøre det? Lenke til kommentar
balder Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Eg har lest at viss eg presser litt smurning(same som eg bruker på gliderene) under pakningen og lar stempelet gå ut og inn feks 10 gonger så vil det gå lett igjen(kanskje) Endret 18. august 2017 av balder Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Er gjerne rust/korosjon som gjør at det går tregt. Dette kan pusses vekk, men etterlater gjerne porer som gjør at rusten vil komme tilbake. Vil man at det skal holde bør man bytte caliper (hvis det er denne som forårsaker problemet). Man kan også bytte stempel og pakning, men dette kan være veldig knotete og bør ikke forsøkes av en uerfaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå