Redaksjonen. Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 La lite vekt på støy i valget av nye politihelikoptre.Politiet kjøpte det helikopteret som støyer desidert mest Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) 3,6 dB mer enn dagens? Dette er da neglisjerbart... Har hørt de fly over meg, ikke allverdens av støy. Måker i hekkeperioden er langt verre. Endret 18. august 2017 av Cipher Panda 4 Lenke til kommentar
Lordtema Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvor mye vekttap blir det med full ising beskyttelse ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det kompenserer for at de ikke kan bruke sirene. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 3,6 dB mer enn dagens? Dette er da neglisjerbart... Har hørt de fly over meg, ikke allverdens av støy. Måker i hekkeperioden er langt verre. Decibel skalaen er eksponensiell. 4 Lenke til kommentar
pered Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Hvor mye vekttap blir det med full ising beskyttelse ? Det skal være snakk om cirka 170 kg. Jeg glemte å få dette bekreftet før nå på morgenkvisten og har lagt det inn i artikkelen. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det blir vanskeligere å følge mistenkte fra lufta når man pga støy avslører at man forfølger. Politiets ledelse / innkjøpere er beviselig ikke opptatt av å forbedre sine evner til å tjene og beskytte publikum, når så vesentlige egenskaper er uteglemt. Minner om gummibåten ved utøya. Makan til uegnet utstyr. Sendrektigheten og manglende pliktfølelse hos "tøffe politifolk" som prioritering egen sikkerhet foran helt ubeskyttetede ungdommer. Ikke mye "Chuck Norris" mentalitet å spore der.., Hele politireformen hjelper ikke på forventningene på hva de skal klare i fremtiden heller. Milevis unna folk med utallige nedlagte polit og lensmannskontor. Kanskje de burde bytte til gulblink på politibiler, så ikke folket mistet respekten for blålys og sirener på bekostning av andre etater som fortjener det, Man kan ikke pendle med blålys.... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 3,6 dB mer enn dagens? Dette er da neglisjerbart... Har hørt de fly over meg, ikke allverdens av støy. Måker i hekkeperioden er langt verre. Neglisjerbart vet jeg ikke om jeg er enig i, men det er ikke en ekstrem økning nei. AtW 2 Lenke til kommentar
Morten Bråthen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det var nok det billigste alternativet Lenke til kommentar
Harald Skreppedal Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Vi som bor i Horten har i årevis levd med at politiets beredskapstropp og forsvaret har bedrevet heftige helikopter- og skyteøvelser om natten ved kysten rett utenfor Indre Havn (bykjernen). Min bydel har 1000 meter åpen, flat sjø mellom øvingsområdet og boliger. ALDRI har jeg selv eller noen jeg kjenner i nabolaget hatt problemer med støyen, selv midt på natten. Jeg blir helt matt av å lese om protestene mot nytt beredskapssenter og helikoptertrafikk. Senteret skal ligge i skogen, som demper lyd effektivt framfor det vi opplever her ved sjøen. 6 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 3,6 dB mer enn dagens? Dette er da neglisjerbart... Har hørt de fly over meg, ikke allverdens av støy. Måker i hekkeperioden er langt verre. Å ha dagens helikopter sirklende i to timer rett over huset mitt midt på natta og som høres ut som en gressklipper i hagen, er ikke særlig behagelig. Når aktiviteten i tillegg går ut på å jakte biltyver til dels i Marka, så opplever jeg politihelikopteret som en dårlig form for vits. Nå tør politiet knapt å fly over vestlige bydeler om natta, for da hadde det blitt et ramaskrik fra dem med makt og penger. Her bor mange viktige mennesker som må få sove i fred. Hva slags nytte gjør disse politihelikopterne? Hadde vært morsomt å få vite det, for eksempel en årsrapport om alle deres utrykninger og type utrykninger i løpet av et år. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Justisminister Amundsen sier seg lei for at bydelen ikke kunne få hverken T-Bane, trikk eller en togstasjon på den nye Follobanen. Så han kompenserer befolkningen med en helt egen helikopterbase. Og 'politistasjon.'Tydelig hvor gutteklubben grei ikke bor. Helikopterbasen kommer forøvrig til å ligge nedi et dalsøkke, slik at lydbildet resonnerer mot dalsidene på samme måte som støyen fra Alnaterminalen forplanter seg opp Groruddalen.Gjør saken demokratisk - unnskyld - rettferdig, og plasser helikopterbasen på en av de etterhvert mange utrangerte oljeplattformene, ankret opp midt i havnebassenget. For støyen og all aktiviteten er jo ikke noe problem? Endret 19. august 2017 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Hva slags nytte gjør disse politihelikopterne? Hadde vært morsomt å få vite det, for eksempel en årsrapport om alle deres utrykninger og type utrykninger i løpet av et år. Ingen. Heller ikke ambulansehelikopter har noen egentlig effekt, selv om TvØi! mener noe annet. Redningshelikopterne har derimot intet egentlig alternativ. Det eneste politihelikopterne fungerer til er kontinuerlig overvåkning av lovlydige borgere. Men selv til det er de hysterisk kostbare. Billigere både å kjøpe og operere en militær drone til å henge over hodet på oss døgnkontinuerlig. De flyr i det minste høyt, og de skal ikke lette og lande annen hvert kvarter for å fylle tanken. Hvordan skal de transportere helikopterbensin til Taraldrud? La meg gjette - et eget stopp på Follobanen? Endret 18. august 2017 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Folk er ikke redd for støyen. De er redd for at husene skal falle i verdi. Akkurat som når folk i Brevik protesterer mot avfallsanlegg i gruvene. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Folk er ikke redd for støyen. De er redd for at husene skal falle i verdi. Akkurat som når folk i Brevik protesterer mot avfallsanlegg i gruvene. Ikke? Fallende eiendomspriser er et klart uttrykk for at her vil ikke folk bo. To sider av samme sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Men DET er det ingen som sier høyt. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Men DET er det ingen som sier høyt. Nei, hvorfor sage over grenen man sitter på når Aftenposten kan gjøre det mye mer effektivt med sin digre skogsmaskin... Lenke til kommentar
G Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Hva transporttid til forskjellige steder som ligger innenfor helikopterets rekkevidde fra Gardermoen? Hva er helikopterets rekkevidde? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 3,6 dB mer enn dagens? Dette er da neglisjerbart... Har hørt de fly over meg, ikke allverdens av støy. Måker i hekkeperioden er langt verre. Må si meg uenig. Jeg har jevnlig helikoptre av mange typer over huset og foruten forsvarets Bell 412 er det politihelikoptrene man legger merke til. Det er direkte ille når den hovrer og går den lavt for å søke etter folk hjelper det ikke å skalke lukene. Vi får håpe de nye har såpass mye bedre optiske hjelpemidler at den kan gå høyere, det vil hjelpe en del. Hvis jeg det er riktig at støy ved hovring og patruljering i lav fart og/eller høyde ikke er tatt med i konsekvensutredning, så synes jeg det er svært merkverdig. Politihelikopteret bruker jo en god del patruljetid på dette og skjer det over byer berører det mange folk eller 'publikum' som det så fint heter. Spesielt Oslo sentrum, hvor dette ofte skjer. Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Vi som bor i Horten har i årevis levd med at politiets beredskapstropp og forsvaret har bedrevet heftige helikopter- og skyteøvelser om natten ved kysten rett utenfor Indre Havn (bykjernen). Min bydel har 1000 meter åpen, flat sjø mellom øvingsområdet og boliger. ALDRI har jeg selv eller noen jeg kjenner i nabolaget hatt problemer med støyen, selv midt på natten. Jeg blir helt matt av å lese om protestene mot nytt beredskapssenter og helikoptertrafikk. Senteret skal ligge i skogen, som demper lyd effektivt framfor det vi opplever her ved sjøen. Jeg har ikke satt meg veldig inn i klagene men er dels enig. Selv vokst opp med millitærleir og øvelsesområde som nabo. Det var skyting rett som det var, men sjelden kveld og aldri natt (tror jeg). Kan aldri huske at noen stusset over det. Men det var hysterisk mye bråk og moro da de en sjelden gang kjørte ut tanksene som stod parkert knapt 100 meter unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå