En Brennpeis Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Æ skjønne ikke om folk e bare inkompetente, eller bare ulærte?Men æ må si dokke at gud finnes på lik linje som tor, odin, zeus, krishna, anubis, gud, jesus, engla, spiderman, slenderman, demona, engla, helvette, enhjørninger, djevler, helter osv. Ja, de finnes ikke i den fysiske værden som flodhesta, bila, homofile, verdensrommet, brødskiver og cowboy laila gjør. Men de finnes inni knotten din som idealbilder, fantasi, drømmer, forestillinger, helter, guder, bilder, og andre ting som finnes i knotten din. Gir litt pokker ka du kaller det for, illusjona, fantasi, pølsevev, dagdrømmer osv. Alt e jo oppi knotten din. Æ skjønne jo at æ ikke kan akkurat si at det æ kommer med e nån vitenskapelig sannhet ved bruk av naturvitenskapelig fremgangsmåte, med observasjoner og matematiske sannheter. Men satan meg langt oppi jødefitta det finnes flere sannheta enn naturvitenskapelige sannheta. Som for eksempel at jeg vet at morra mi elske mæ, nu har ikke æ akkurat satt morra mi i løgndetektor hverdag siden æ ble født og stilt ho spørsmålet vær dag om ho elske mæ. Men æ trenge vel ikke en løgndetektor for å skjønne at det sant at morra mi elske mæ? På lik linje at æ trenge ikke akkurat en vitenskapelig rapport for å skjønne at æ tjener litt på å jobbe litt, det e jo bare å ta en lørdagstur på nærmeste storsenter så skjønne æ jo det. Det å tro at du trenge sånt gjør dæ jo egentlig bare til en handlingsløs kar uten bein i nesa. Men joda, om nån har kommet med nån matematiske formler og nå fine hjernemaskiner til å sjekke ut om æ faktisk har fantasi, som gjør det etterprøv bart så vil æ gjerne vite om det. Da ska æ også bevise at gud finnes oppi knottan våres. Når d e sagt, så skjønne æ ikke koffor folk skal angripe folk som har fantasi venna, drømmer og alt anna sånne teite forestillingstanka oppi hode. Æ forestille mæ nu at æ e tor med hammern stadigvekk når æ skal bromme på kona mi når hu e udugelig kvinnfolk. Å æ hadde nå ikke hatt nokk modighet å stå imot djevelkjeften hennes om æ ikke va besatt av gud i d ho åpna kjeften. Å det e akkurat det folk trenge, det e jo helt idiotisk å tvinge folk til å slutte å tenke på moral som bilda, koffor i helvette skal jeg tenke på moral som abstrakte kommentarer som en eller anna filosof kalt kant har sagt. Æ har ikke akkurat 210 i IQ og e kalt Newton. Unnskyld mæ altså, men det å angripe forestillingan til folk e ikke til nåt hjelp. Å æ kommer til å fortsette å tro på gud, fordi æ trenge noe å strekke mæ etter når æ skal selvrealisere mæ på verkstedet. Ikke skjit i gammern om æ e nån vel lest nobelfredspris vinner når æ står å bannes over bilen på verkstedet. Æ ser nu heller på mæ skjøl på som en mann som lever opp til det beste æ kan være, og det hendte at det forbilde var mange guder og gud. Æ må jo si det e vell mye bedre at æ etterligne en eller annen Tor, som e ansvarsfull og har litt bein i nesa, enn at æ etterligne koko jenter som idoliserer justin bieber. Fytti helvette…. Kan dokke ikke finne nån kkk og angripe forestillingan dems istede? Og om du skulle angripe nån fjerne fjols, ikke kall dem dumme for å tenke i bilda. Bare gi dem en anna moral historie. De fleste e jo ikke ondskapsfulle med mindre de tror at hitler eller djevelen er gode forbilda, da kan du skyte de og hilse fra mæ. Og dokke som prøv å bevise at gud finnes i den fysiske verden og manifesterer seg fysisk. Unnskyld meg altså men gå å heng dokker. Æ e enig at gud e altid me dokker, men han e med dokker i tankan, ikke som en eller annen flyvende sjelerobot som manifisterer en eller anna fysisk form som sitter på skuldern din og dømmer deg for vær eneste handling, ja han dømmer deg nok på samme måte som skyldfølelse, empati, sympati, og andre rævva medlidenhetsfølelsa dømmer deg. Men han tar da faen meg ikke en fysisk form, selv om man skulle tro det i ny og ne. Ikke bli lurt av djevelens kaos. Han e ikke fysisk.~~ Brennpeis.Gjerne si mæ imot om du e vaskekte, så skal æ fortelle dæ kor stor idiot du e. Endret 17. august 2017 av En Brennpeis Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Veit ikkje heilt kor du tænke deg me denna tråen, men om du no e kristen som du gjer utrykk førr så e det vel ikke heilt innaførr å be folk om å hænge sæ. Forøvrig er det vel en regel på forumet om at man skal skrive bokmål? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Unnskyld mæ altså, men det å angripe forestillingan til folk e ikke til nåt hjelp. Selvsagt er det det, når de fantasiene folk har om disse lattelige, primitive og destruktive innbilningene og fantasiene blir presset, eller forsøkt presset på andre. Religiøse ser for seg at ikke bare de skal ha disse fantasiene, men også at alle andre har dem (ikke fordi det ville gjort guden de fantaserer om mer virkelig, men fordi det alltid er godt å være idiot når flere tror på det samme idiotiske tøvet... Ikke moro og være idiot alene. ) Religiøse kan selv betale for sludderet sitt, holde kjeft om det og slutte å ødelegge barna sine med egne fantasier. Den dagen det skjer er det ikke noe problem med religiøst visvas og naiv, blind tro lenger. For da har de religiøse sluttet å plage andre med det primitive vaset sitt... 2 Lenke til kommentar
En Brennpeis Skrevet 18. august 2017 Forfatter Del Skrevet 18. august 2017 Veit ikkje heilt kor du tænke deg me denna tråen, men om du no e kristen som du gjer utrykk førr så e det vel ikke heilt innaførr å be folk om å hænge sæ. Forøvrig er det vel en regel på forumet om at man skal skrive bokmål? Satan. Jeg er helt djevelsk kristen. Men folk er helt forbanna på jordet når dem bruke Gud som en unnskyldning til å undertrykke andre. De er jo helt tøvat som demonene selv er. Heldigivis er jeg bare en djevel som bare bryter nån av de første bud og ikke en demon som trykker folk ned i søla for å ikke tenke som dem gjør sjøl. En mann uten muskler burde ikke prate på samme måte som en mann med muskler. Da får man fort driten kastet etter seg på vond måte. Så det at folk skal ha alle til å tenke som om de alle har muskler metaforsik sett. Er bare tarmbassert demon fortæring. Å koffor kan æ ikke snakke dialekt? e d så jævlig å lese d æ skriv. Syns nu også at d gir litt mer entertainment value. Noe slike seksjoner som dette treng, folk tar jo satan så djevelsk seriøst at dem ikke tørr å utale hans navn. Forresten VOLDEMORT VOLDEMORT VOLDEMORT!!! Liksom halo, om en dust som mæ kan skjønne disse tinga da burde jo alle klare dette?!? Unnskyld mæ altså, men det å angripe forestillingan til folk e ikke til nåt hjelp. Selvsagt er det det, når de fantasiene folk har om disse lattelige, primitive og destruktive innbilningene og fantasiene blir presset, eller forsøkt presset på andre. Religiøse ser for seg at ikke bare de skal ha disse fantasiene, men også at alle andre har dem (ikke fordi det ville gjort guden de fantaserer om mer virkelig, men fordi det alltid er godt å være idiot når flere tror på det samme idiotiske tøvet... Ikke moro og være idiot alene. ) Religiøse kan selv betale for sludderet sitt, holde kjeft om det og slutte å ødelegge barna sine med egne fantasier. Den dagen det skjer er det ikke noe problem med religiøst visvas og naiv, blind tro lenger. For da har de religiøse sluttet å plage andre med det primitive vaset sitt... Du er dum. Ja folk har fantasi venner, idiotiske forestillinger, og destruktive innbildninger om verden. Å jeg må si at når du angriper ting, så lager du krig. Ikke i den sans som krig der en mann skyter andre menn. Men heller en krig som omhandler Loke og Tor. Vær gang tor banker opp loke, jo mindre liker loke tor, og jo mindre er sjangsan for at de sammarbeider. Jo mindre de samarbeider jo mer ekstreme blir dem. Akkurat som når Loke lager en portal fra jotunheimen eller hva enn det heter i den siste marvel filmen og prøver å ta hevn. Å jeg skjønner at man liker å tenke på seg selv som tor, den hellige rettmessige kongen som tomrer rundt i himmelen med hammeren sin og lager lyn. Men om du skal kalle alle religiøse for loke så har du bommet altså. Da kommer de å sprenger opp byen din, på samme måte som loke lagde en portal i marvel filmen. og så kommentere på primitivt vas. Jeg skjønner at du har lært de abstrakte måtene å tenke på, og den måten e veldig fin å tenke på om du skal både være effektiv, fri, abstrakt, osv... Men om du glemmer det fundementale, som hva som skjer når du skal angripe folk, hva som skjer når du ikke tar deg tiden til å se på det fundementale for å se hva konsekvensen av din minste handling er, så er du dømt til et helvette. Altså du mister evnen til Orden, fred, ansvar, konservering, og verdien av ritualer osv. Jeg erkjenner dine holdninger, og jeg forteller deg at jeg ikke er perfekt, spesielt ikke når jeg banner som en sjø ulk. Men om vi skal bli perfekte så må du faen meg skjønne va styrkene mine er og ikke bare angripe de. Selv Loke er en fantastisk real kar, og man burde lære av han også for å forstå verden. Hadde han ikke vært viktig, vel da hadde historiene om han dødd ut for 1000år siden. Vi må være litt mer forbanna siviliserte som så. Faen heller! og skjønne at det er noe å hente her også, og ikke bare forkaste alt som idiologisk piss. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (...)Men æ må si dokke at gud finnes på lik linje som tor, odin, zeus, krishna, anubis, gud, jesus, engla, spiderman, slenderman, demona, engla, helvette, enhjørninger, djevler, helter osv. Ja, de finnes ikke i den fysiske værden som flodhesta, bila, homofile, verdensrommet, brødskiver og cowboy laila gjør. Men de finnes inni knotten din som idealbilder, fantasi, drømmer, forestillinger, helter, guder, bilder, og andre ting som finnes i knotten din. Gir litt pokker ka du kaller det for, illusjona, fantasi, pølsevev, dagdrømmer osv. Alt e jo oppi knotten din.(...) Din definisjon på Gud er det lite vitenskapen har å si noe mot, men jeg vil tro mange religiøse er dypt uenige... 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Moderatormelding Minner om at tråder på dialekt er imot retningslinjene."Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt." Tråden stenges. Endret 18. august 2017 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg