Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Var på Elkjøp i dag for å kjøpe meg en PS4 Pro. På Elkjøp kostet den 3690,-. Siden jeg fant varen på NetonNet for 3390,- tenkte jeg å be dem om å matche prisen. Jeg leste betingelsene for prisløfte og så at det blant annet ikke gjaldt om varen ikke var på lager hos konkurrenten. Som er greit nok. Men på NetonNet sine sider så står det at varen er på lager i deres butikk på Lierskogen kjøpesenter selv om de ikke har det inne på nettbutikken. Og det tenkte jeg skulle holde, da Elkjøp også skriver at de matcher butikker. Fra elkjøp sine egne sider; "Flere ganger hver dag kontrollerer vi konkurrentenes priser og justerer våre egne. Målet er å sikre at du alltid får lave priser og god verdi for pengene. Du kan sammenligne priser hos oss med alle konkurrenter i Norge, både på nett og i butikk. Dersom du finner identisk vare til en rimligere pris, så tilbakebetaler vi deg differansen." Men når jeg altså snakker med den ansatte på Elkjøp vil de ikke matche denne prisen. Grunnen? Butikken de skal matche må være lokal. Altså i samme område som de selv er. Som i denne saken er i Kristiansand. De vil derfor ikke matche en butikkpris på Østlandet. Men det er ingen informasjon om at butikken de skal matche må være lokal i betingelsene til Elkjøp, og jeg mener dette er urimelig. Nå valgte jeg allikevel å kjøpe PS4 Pro i dag, vel vitende om at prisløfte gjelder i 30 dager. Og at jeg kunne ta denne "kampen" senere om jeg ønsket å gjøre det. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 "alle konkurrenter i Norge" Saken burde jo være klar. 2 Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 NetonNet har fri frakt. Lever tilbake varen og handle hvor det er billigst. Prismatch er en måte å tjene påhøye priser, så jeg handler hos de som har lavest pris. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Legg det ut på Facebook siden deres så ordner saken seg uten tvil. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Han vil antageligvis få gavekort, som kun kan brukes i fysiske Elkjøpbutikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Snakket med en Elkjøp kundebehandler via chat på nettsiden i dag. Hun skrev at de helt klart ville prismatche i denne saken. Og overførte mellomlegget til meg uten diskusjon. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Power weekend nå, så hvis du har et DnB mastercard (eller noen i familien) kan du få dem til å prismatche Elkjøp og få 20% rabatt på den prisen igjen.Jeg fikk min til 3,2 (nedsatt fra 3989) for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå