Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Endelig har tiden kommet for å bytte ut Panasonic PX80 (gammel traver!)

Har sett på følgende TV'er:

LG 65SJ850

LG 55 OLED55B6V

Samsung UE65MU6175

Av disse vet jeg at OLED har best bildekvalitet, men samtidig så ryker muligheten for 65". I tillegg har jeg en ganske lys stue/spisestue, med kveldssol og en del vinduer. Hvordan er egentlig lysstyrken på denne for å takle slikt? Kommer til å sitte rett foran TV, så innsynsvinkel spiller ikke så stor rolle.

Hovedsakelig bruk vil være streaming av film/tv-serier og spill på PS4 pro. Hva er best på bevegelse av OLED og LCD? 

LGSJ850 så jeg på Power i dag, og den var fin på 4K-materriale, men synes den der var litt skuffende på sortnivå (den var i tillegg ved siden av toppmodellen til Panasonic, så det ble ekstra synlig).

Men så vidt jeg har forstått, er dette LG sin "toppserie", hva gjelder LCD-skjermer i 2017. Så den bør vel være bra? Den kostet 30.000 for kun noen måneder siden, og med kampanjen nå på Power, kan man få den for 12000.

Hvordan stiller samsungen seg her?

Har noen andre forslag til TV'er jeg bør undersøke?

Endret av Martin H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, virker som sj850 til denne prisen er veldig bra.

Fikk se begge TVene på power. De spilte selvsagt bare vanlig oppløste tv-sendinger på dx700, og 4K på sj850. Men fikk se sortnivået i menyer og det var veldig imponerende på Panasonic og ikke særlig impoernende på LG. Hovedbruk vil være film, og det som er av spill på ps4 greier seg fint med 50Hz.

Så jeg kjøpte 58" Dx700 til 7200. Prisen var for bra til å avslå. Da er det også lettere å rettferdiggjøre kjøp av en stor Oled-tv om noen år :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...