smaries Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg har akkurat kjøpt et nytt minnekort til kameraet mitt. Jeg formaterte det på kameraet og fikk deretter beskjed om at kortet er fullt, selv om det var null bilder på minnekortet. Noen som aner hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Høres ut som det er skjedd en feil ved formatering, så kun en liten del av kortet er tilgjengelig som partisjon. Beste er kanskje om du plugger kortet inn i en datamaskin og tar en titt derfra via diskbehandling. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Siden jeg ikke kan si hvilken kort ei kamera du har blir det litt generell kommentar, har du sjekket at kamera er kompatibel med kapasiteten på kortet ? prøv kortet i andre enheter for og eventuell utelukke feil på kortet. prøv og last over noe fra datamaskinen hvis du får kontakt med kortet, sånn bare for å sjekke. Lenke til kommentar
smaries Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 Siden jeg ikke kan si hvilken kort ei kamera du har blir det litt generell kommentar, har du sjekket at kamera er kompatibel med kapasiteten på kortet ? prøv kortet i andre enheter for og eventuell utelukke feil på kortet. prøv og last over noe fra datamaskinen hvis du får kontakt med kortet, sånn bare for å sjekke. Tusen takk for svar. Har testet og tror det er som du sier, at kameraet ikke er kompatibel med kapasiteten på kortet. Er veldig kjipt å kaste bort penger på et minnekort jeg ikke kan bruke, men man lærer vel av feil. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 En guide til minnekort her: https://www.tek.no/artikler/minnekort/112441 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Opptil 32mb "FAT32" kort var vanlig før og 64mb "exFAT" kort kan konvertere til FAT32, men du får lete på nettet om ditt kamera kan takle konverterte kort. Endret 18. august 2017 av Nautica Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Jeg har akkurat kjøpt et nytt minnekort til kameraet mitt. Jeg formaterte det på kameraet og fikk deretter beskjed om at kortet er fullt, selv om det var null bilder på minnekortet. Noen som aner hva jeg kan gjøre? Første bud er å ikke kjøpe større minnekort enn kameraet kan håndtere... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 En guide til minnekort her: https://www.tek.no/artikler/minnekort/112441 Den artikkelen er litt gammel nå, så jeg skrev en nyere for f32.no, som du finner her: http://f32.no/artikler/hva-betyr-det-som-star-pa-sd-kortet-ditt/4844 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Det er ikke en liten knappebryter på minnekortet som skrivebeskytter det da? Jeg er usikker på om dette fremdeles finne spå nye minekort men har vært borte i det så kan være greit å teste ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå