Gå til innhold

Projektor og lerret

Anbefalte innlegg

Hei! 

har bestemt meg for å gå til innkjøp av projektor og lerret på garasjeloftet, etter mangen timer på internett gjekk eg for benq w1110s. har ikkje bestilt lerret enda og lurer på hvilket lerret eg skal gå for og hvor stort?

garasjeloftet har skråtak og max takhøgde på 208. har ei bredde på 180 før skråtaket begynner( dvs 180x208). ellers er rommet 550 lang og 420 bredt. blir det for mykje med 100¨ ? sitter ca 3 meter unna.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Finn en prosjektor kalkulator på nettet. Der legger du inn hvilken prosjektor du har. Da kan du lett finne ut størrelsen du kan ha på lerretet og hvor langt ifra prosjektoren må stå. Det beste er at den er ca midt i sitt justeringsområde. http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1100-projection-calculator-pro.htm

Kjapt satt opp så virker det som din prosjektor gjør seg best på 120" og den plasseres på 4,5 meter ifra lerretet.

100" så virket det som den kom helt i den ene delen av sitt justeringsområde, og da er det ikke sikkert du får bildet bra justert inn.

siden rommet ditt er 5,5 meter, så er nok kanskje riktig plassering 5-5,2 meter ifra lerret. Det ser også ut til å gå greit med 120", men gjør seg bedre på 130-138".

dette har med zooming og linse å gjøre.

Det enkleste kan være å sette opp prosjektoren der hvor du ønsker å ha den. For så å måle største og minste område den greier å vise på veggen, og så velge lerrets størrelse etter det.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...