John Kr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Formaterte PC'en etter installason av 2 like (Seagate S-ATA 7200.) disker. PC forøvrig lik signaturen. Dette har jeg ikke greie på. Under selve installasjonen av windows XP Pro kunne jeg ikke erindre om jeg fikk valget om å kjøre Raid 0 eller 1. Nå har jeg OS på den ene disken og den andre er blank. Har intallert Raid driversettet. Oppfatter det slik at det er forsent å velge Raid nå. Er det noen som kan forklare forløpet ved installason av Raid? Når velger jeg 0 eller 1? På forhånd takk. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jepp.. Slike ting velger du ikke når du legger inn windows.. Her må du ut i Firmwaren til Raidkortet ditt når det teller opp disker og dermed måtte du valgt Raid1/0 og dermed valgt stripe size.. Så måtte du ha gått igjennom det vanlige "trykk F6 under instalasjon av windows" Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 RAID 0 må man sette opp før man overhodet bruker diskene. RAID 1 kan du vel sette opp nå, slik CFD skisserer (YMMV). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå