Gå til innhold

Oppdrettsnæringen vil ha elektriske båter: - Dette er det beste arbeidsmiljøet i verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved behov under 10 tonn nyttelast kan El-amfibium gjere økonomien betre således at mindre lokasjoner (mindre enheter) kan ha lønsomheit.

Så smått at selv lusa ikkje bryr seg.

 

Evolusjon har litt med bølgeteori å gjere. En nektar, så nektar neste, og så bare skjer det.

Men teori og kapital skal ikkje vere uintlegent.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

"-På flåten har vi 440 Volt. Da får vi ladet temmelig mye mens vi har kaffepause, sier Nordhammer." -

 

Litt ironisk at de fleste av disse flåtene får strømmen sin fra generator.

Kan nok fortsatt være mer effektivt å lade med en generator som jobber i et veldig spesifikt turtallsområde enn å ha en motor på båt og en på flåten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

1 time? 72 kWh / 136 kW = ca ein halv time.

 

Arbeidsbåtane i oppdrettsnæringa går neppe mykje for full maskin. Få båtar går mykje for full maskin, med mindre dei deltek i ein konkurranse, fordi forbruket då er so mykje høgare enn normalt. Dei går ut til merdene om morgonen, jobbar der om dagen og går attende til land om ettermiddagen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

1 time? 72 kWh / 136 kW = ca ein halv time.

 

Arbeidsbåtane i oppdrettsnæringa går neppe mykje for full maskin. Få båtar går mykje for full maskin, med mindre dei deltek i ein konkurranse, fordi forbruket då er so mykje høgare enn normalt. Dei går ut til merdene om morgonen, jobbar der om dagen og går attende til land om ettermiddagen.

Sturle, eg trur der er rim i skrivinga Di. Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

 

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

1 time? 72 kWh / 136 kW = ca ein halv time.

 

Arbeidsbåtane i oppdrettsnæringa går neppe mykje for full maskin. Få båtar går mykje for full maskin, med mindre dei deltek i ein konkurranse, fordi forbruket då er so mykje høgare enn normalt. Dei går ut til merdene om morgonen, jobbar der om dagen og går attende til land om ettermiddagen.

 

Var egentlig ikke tenkt å svare, men jeg ser at du får 5 som liker rettelsen.

Er dagens ingeniører blitt sløvere?

90 kWh i hvert skrog blir 180 kWh. Med 20% igjen har vi 144 kWh til rådighet.

En motor på 136 kW kan derfor gå med full fart i vel 1 time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

1 time? 72 kWh / 136 kW = ca ein halv time.

 

Arbeidsbåtane i oppdrettsnæringa går neppe mykje for full maskin. Få båtar går mykje for full maskin, med mindre dei deltek i ein konkurranse, fordi forbruket då er so mykje høgare enn normalt. Dei går ut til merdene om morgonen, jobbar der om dagen og går attende til land om ettermiddagen.

Var egentlig ikke tenkt å svare, men jeg ser at du får 5 som liker rettelsen.

Er dagens ingeniører blitt sløvere?

90 kWh i hvert skrog blir 180 kWh. Med 20% igjen har vi 144 kWh til rådighet.

En motor på 136 kW kan derfor gå med full fart i vel 1 time.

Det står da vitterlig at hvert skrog har 90 kWh batteri og en motor på 136kW.

Om det er 144kWh mot 272 kW vi regner med, eller 72kWh mot 136kW er da fullstendig likegyldig for tid under full kapasitet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

"I hvert skrog er det plassert en batteribank på 90 kWh samt en permanentmagnetmotor på 136 kW."

 

Skal det være 20% igjen på batteribanken kan båten gå med full kraft i vel 1 time.

Jeg vet ikke driftsmønsteret til arbeidsbåtene i oppdrettsnæringen, men det virker lite.

1 time? 72 kWh / 136 kW = ca ein halv time.

 

Arbeidsbåtane i oppdrettsnæringa går neppe mykje for full maskin. Få båtar går mykje for full maskin, med mindre dei deltek i ein konkurranse, fordi forbruket då er so mykje høgare enn normalt. Dei går ut til merdene om morgonen, jobbar der om dagen og går attende til land om ettermiddagen.

 

Var egentlig ikke tenkt å svare, men jeg ser at du får 5 som liker rettelsen.

Er dagens ingeniører blitt sløvere?

90 kWh i hvert skrog blir 180 kWh. Med 20% igjen har vi 144 kWh til rådighet.

En motor på 136 kW kan derfor gå med full fart i vel 1 time.

Tja. til land og til vands, er ikke OK ennu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...