Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg er såååå lei av å høre på politikerne som diskuterer beredskapssenteret de skal bygge, som ligger en kilometer unna en skole og alle er såååååå redd for støy. Vel, jeg bor en kilometer unna en skytebane og jeg hører knapt rifleskudd derfra. Og ja det er en utendørsbane. Nei, dette har blitt en sak fordi de ikke ønsker noen beredskap! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg er såååå lei av å høre på politikerne som diskuterer beredskapssenteret de skal bygge, som ligger en kilometer unna en skole og alle er såååååå redd for støy. Vel, jeg bor en kilometer unna en skytebane og jeg hører knapt rifleskudd derfra. Og ja det er en utendørsbane. Nei, dette har blitt en sak fordi de ikke ønsker noen beredskap! Jeg er så lei av folk som klager på ny E6 ved huset, jeg bor bare 100 meter fra en lokalvei, og hører ingenting? AtW 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Nei, dette har blitt en sak fordi de ikke ønsker noen beredskap! De ønsker nok beredskap, bare den ligger i noen andres hage... Dette er et åpenbart samfunnsparadoks: Når bybanen kom her i Bergen var vi glad for den, og bruker den mye, men når jeg foreslo for kona at vi kunne kjøpe en leilighet som lå rett ved sporet så var hun redd for støyen. Et klassisk eksempel er boligområdet som ble bygget i Orange County. Når det ble bygget var et av de viktigste salgsargumentene at det lå rett ved John Wayne Airport, så det var lett å komme seg rundt i landet. Men så snart folk hadde flyttet inn så begynte de å klage på flystøyen og ville ha flyplassen flyttet. (Anekdote fra en bekjent som bor i nærheten.) I dette tilfellet var flyplassen der først. Det blir litt anderledes enn her, hvor boligene er der først, og støyen introduseres etterpå. Geir Endret 17. august 2017 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja... heller enn bråket de selv lager... Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Du får ringe politiet da. De blir sikkert glade for at du ringer dem om hypotetiske terrorister. Ha en god dag. Endret 17. august 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja... heller enn bråket de selv lager... Å late som du snakker med en barnslig stemme er ikke akkurat noe tungtveiende argument. AtW 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja... heller enn bråket de selv lager... Å late som du snakker med en barnslig stemme er ikke akkurat noe tungtveiende argument. AtW hva? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Du får ringe politiet da. De blir sikkert glade for at du ringer dem om hypotetiske terrorister. Ha en god dag. Det er du som indirekte påstår at din skytebane er lik politets trenings område. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Du får ringe politiet da. De blir sikkert glade for at du ringer dem om hypotetiske terrorister. Ha en god dag. Det er du som indirekte påstår at din skytebane er lik politets trenings område. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja... heller enn bråket de selv lager... Å late som du snakker med en barnslig stemme er ikke akkurat noe tungtveiende argument. AtW hva? "Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja" AtW Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja... heller enn bråket de selv lager... Å late som du snakker med en barnslig stemme er ikke akkurat noe tungtveiende argument. AtW hva? "Ungene blir heeeelt sikkert hørselskadet av skudd en kilometer unna ja" AtW Det var ikke barnestemme. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Skjønner godt problemstillinga. Eit slikt beredskapssenter vil nødvendigvis påføre omgivelsane plager i form av både støy og rystelsar eller eksplosjonar. Ein må også pårekne at eit slikt senter også vil ha ein del kvelds/nattaktivitet for å kunne øve fullskala i mørket. For sjølv om støyen ikkje er påfører naboane hørselsskade, så vil støyen heilt sikkert opplevast som sjenerende og vil dermed gå på bekostning av livskvalitet i form av muligheitene for å slappe av i fred og ro. Av samme grunn vil nok også boligprisane synke slik at for dei naboane som vil flytte ein anna plass så vil dei måtte betale mykje meir enn boligen i dag er verdt for å få ny bolig med tilsvarande standard, størrelse og beliggenheit. På den andre sida så er det sjølvsagt også ei utfordring at det er begrensa kor grisgrendt ein kan plassere eit slikt beredskapssenter med tanke på at det må bemannast med kvalifiserte instruktørar og at det ikkje blir alt for dyrt å sende folk dit for å få trening. Ein kunne sjølvsagt bygd eit stort beredskapssenter på Bjørnøya, men då hadde nok ikkje politibudsjettet tillatt så mykje meir enn flybilletten for politibetjenten som skal på opplæring. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Dynamisk sportsskyting kan fort høres ganske mye ut som en Hollywoodproduksjon. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Skjønner godt problemstillinga. Eit slikt beredskapssenter vil nødvendigvis påføre omgivelsane plager i form av både støy og rystelsar eller eksplosjonar. Ein må også pårekne at eit slikt senter også vil ha ein del kvelds/nattaktivitet for å kunne øve fullskala i mørket. For sjølv om støyen ikkje er påfører naboane hørselsskade, så vil støyen heilt sikkert opplevast som sjenerende og vil dermed gå på bekostning av livskvalitet i form av muligheitene for å slappe av i fred og ro. Av samme grunn vil nok også boligprisane synke slik at for dei naboane som vil flytte ein anna plass så vil dei måtte betale mykje meir enn boligen i dag er verdt for å få ny bolig med tilsvarande standard, størrelse og beliggenheit. På den andre sida så er det sjølvsagt også ei utfordring at det er begrensa kor grisgrendt ein kan plassere eit slikt beredskapssenter med tanke på at det må bemannast med kvalifiserte instruktørar og at det ikkje blir alt for dyrt å sende folk dit for å få trening. Ein kunne sjølvsagt bygd eit stort beredskapssenter på Bjørnøya, men då hadde nok ikkje politibudsjettet tillatt så mykje meir enn flybilletten for politibetjenten som skal på opplæring. Å slappe av i fred og ro er en saga blott her i landet. Jeg bor langt opp i NordNorge og det er klin umulig å være utendørs her uten å måtte forholde seg til folk. Det KAN hende at lengst inne i Grense Jakobs elv ser man ikke folk på et par timer men det er maks. SÅ argumentet om å slappe av i fred og ro er historie... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 På den annen side: Jeg var på besøk hos en som bor rett i innflygingen til en flyplass i Tyskland, så nære at de kunne se hvilke fly som kom. I starten hadde sett opp hver gang, og endog lært seg flytidene: "Åja, der er KLM fra Amsterdam." Men nå la de ikke lenger merke til dem, eller støyen, sa de. Det gjorde jeg. Dog bare utendørs. Geir Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Dynamisk sportsskyting kan fort høres ganske mye ut som en Hollywoodproduksjon. De bruker høy eksplosiver og rappelerer fra helikoptere? Jeg vet de bruker Semi auto militære rifler som lett kan høres ut som automat våpen om du fyrer av fort nok. Men det er fremdeles ikke det samme som at noen fester plastic på en stål dør og blåser døra av ramene mens de detonerer sjokk granater. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Dynamisk sportsskyting kan fort høres ganske mye ut som en Hollywoodproduksjon. De bruker høy eksplosiver og rappelerer fra helikoptere? Jeg vet de bruker Semi auto militære rifler som lett kan høres ut som automat våpen om du fyrer av fort nok. Men det er fremdeles ikke det samme som at noen fester plastic på en stål dør og blåser døra av ramene mens de detonerer sjokk granater. Eksplosiver i denne sammenhengen bråker mindre enn rifleskudd. Rappelering skal jeg dog si meg enig i. Edit: full auto brukes SJELDENT i taktisk sammenheng når det er snakk om "SIBO" Endret 17. august 2017 av Dufen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 På den annen side: Jeg var på besøk hos en som bor rett i innflygingen til en flyplass i Tyskland, så nære at de kunne se hvilke fly som kom. I starten hadde sett opp hver gang, og endog lært seg flytidene: "Åja, der er KLM fra Amsterdam." Men nå la de ikke lenger merke til dem, eller støyen, sa de. Det gjorde jeg. Dog bare utendørs. Geir Har selv bodd direkte under innflyvningsbanen til flyplassen i Tromsø. Tok to uker så merket jeg ikke flyene lengre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vanlige skytebaner driver sjeldent med granater og andre eksplosiver. De driver heller ikke med automat våpen eller øver seg på rappellering fra helikopter. Eller kanskje de driver med slikt på din lokale skytebane? I såfall bør kanskje politiet ta en titt og sjekke hva de driver med der og at det ikke er en trenings leier for Nordiske Motstands bevegelsen. Dynamisk sportsskyting kan fort høres ganske mye ut som en Hollywoodproduksjon. De bruker høy eksplosiver og rappelerer fra helikoptere? Jeg vet de bruker Semi auto militære rifler som lett kan høres ut som automat våpen om du fyrer av fort nok. Men det er fremdeles ikke det samme som at noen fester plastic på en stål dør og blåser døra av ramene mens de detonerer sjokk granater. Eksplosiver i denne sammenhengen bråker mindre enn rifleskudd. Rappelering skal jeg dog si meg enig i. Edit: full auto brukes SJELDENT i taktisk sammenheng når det er snakk om "SIBO" Kommer vel helt ann på rifle skuddet og hvor mye eksplosiver de bruker, det er også to ganske forskjellige lyder, eksplosjoner lager mer drønn og kan også i teorien føre til risting in nabolaget. klirrende klass osv. Og ja vet at Full auto brukes skjeldent(nesten uansett sitvasjon) Men de må fremdeles lære å bruke full auto, noe som betyr en del full auto skyting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå