Pampaxius Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hei! har en side som bruker include tag for å opne filer (index.php?side=siden ja dere forstår) men det skaper en del problemer av og til når andre script skal bli kjørt inne på siden o.l. derfor kunne jeg tenke meg at en fil ble opnet vanlig også.. altså ved bruk av iframe.. hvordan skal jeg kombinere dette? de taggene jeg bruker for å includere de filene menyen har valgt er som følgende viss noen trenger det for å svare på spørsmålet: <?php $DefaultPath = "./filer/framsida.php"; if (isset($side)) { $filmappe = "./filer/"; $FilTypeSider = ".php"; $side = stripslashes(strip_tags($side)); $InkluderSideFila = $filmappe . $side . $FilTypeSider; if (@fopen("$InkluderSideFila", "r")) { include ("$InkluderSideFila"); } elseif (!(@fopen("$InkluderSideFila", "r"))) { echo "<b>Server Error 404</b><br>"; echo "Finner ikkje den forespurte sida."; } } elseif (isset($poll)) { $pollmappe = "./polls/"; $FilTypePoll = ".php"; $poll = stripslashes(strip_tags($poll)); $InkluderPollFila = $pollmappe . $poll . $FilTypePoll; if (@fopen("$InkluderPollFila", "r")) { include ("$InkluderPollFila"); } elseif (!(@fopen("$InkluderPollFila", "r"))) { echo "<b>Server Error 404</b><br>"; echo "Finner ikkje den forespurte sida."; } } else { include("$DefaultPath"); } ?> noen som har peiling? viss jeg slenger inn en iframe i tillegg blir den en kvit boks når den ikke er i bruk som er skikkelig irriterende.. mvh kristian Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt... hvis du skal ha en poll, kan du ikke bare legge den på en side som du inkluderer som om det hadde vært en annen side? Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 hmm? hele koden i boksen funker, var bare for å illustrere hva jeg bruker nå. kan godt si at det står: <?php $DefaultPath = "./filer/framsida.php"; if (isset($side)) { $filmappe = "./filer/"; $FilTypeSider = ".php"; $side = stripslashes(strip_tags($side)); $InkluderSideFila = $filmappe . $side . $FilTypeSider; if (@fopen("$InkluderSideFila", "r")) { include ("$InkluderSideFila"); } elseif (!(@fopen("$InkluderSideFila", "r"))) { echo "<b>Server Error 404</b><br>"; echo "Finner ikkje den forespurte sida."; } } else { include("$DefaultPath"); } ?> er ikke pollen som ikke fungerer. tingen er det at når jeg inkluderer en fil tror den at den ligger i samme mappe som filen den blir inkludert i. altså blir linker til andre filer fel. derfor lurer jeg på hvordan jeg kan bruke begge deler altså: noen av linkene i menyen til venstre er include linker (index.php?side=nyside) og noen av linkene i menyen til venstre er vanlige iframe linker (mappe/filnavn.filtype) uansett vilke av linkene jeg trykker på må de opne seg i målrammen i midten av side (kalles: name="hoved") noen som skjønner problemstillingen og har et svar? takk på forhand!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå