Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Det har kanskje en sammenheng med at trådstarter har flest poster i mopedkategorien. Mulig jeg blander, men han har også en tråd om tre øl han gjemte i skogen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Man kan også være en supersmaker, jeg kan ikke fordra øl, vin eller kaffe, gitt det opp og ja jeg har prøvd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Man kan også være en supersmaker, jeg kan ikke fordra øl, vin eller kaffe, gitt det opp og ja jeg har prøvd. Da er jeg interessert i å høre hva slags øl du har smakt? Endret 18. august 2017 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Skal man tvinge i seg noe man ikke liker for å være en god gjest da eller? Helt korrekt, du har skjønt det! I mange situasjoner inntar man mat eller drikke eller overværer ritualer eller kulturinnslag som man egentlig ikke er så begeistret for, men en lar seg ikke merke med det, for ikke å såre andre. Oppdragelse eller høflighet, kalles det visst. Det er ikke en ting jeg gjør hvertfall. Gidder ikke være uærlig og spise/drikke noe jeg absolutt ikke liker, det blir for dumt. Å ikke såre andre går ofte for langt og en fornuftig person skjønner at folk liker forskjellige ting. Har ingenting med oppdragelse å gjøre. Jeg smaker alltid selvfølgelig og prøver gjerne mer enn en bit/slurk før jeg sier jeg ikke liker det da jeg vet at tunga kan forandre mening rimelig fort. Er du oppdratt til å være en løgner? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Er du oppdratt til å være en løgner? Jeg er oppdratt med folkeskikk, noen ganger innebærer det å fortelle en hvit løgn. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Forteller en hvit løgn her og der jeg også, men jeg ser ikke vitsen med å lyve om smaken min til oppegående voksne folk. Edit; Jeg er selvfølgelig en person som liker at folk er ærlige med meg også. Jeg klarer ikke å forbedre matlagingen min hvis folk sier de liker alt jeg lager. Har fått meget god hjelp av konstruktiv kritikk Har også skjedd at jeg må "tvinge" ærligheten ut av folk, det er litt artig egentlig. Folkeskikken går før det å gi meg hjelp. Endret 18. august 2017 av Soseks Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det er vel ikke snakk om å lyve? Når det kommer til drikkevarer er det jo enkelt å bare be om ett glass vann. Men hva når hovedretten er noe du ikke liker? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 jeg kan ikke fordra øl, vin eller kaffe, gitt det opp og ja jeg har prøvd. Men hvor mange ganger har du prøvd? Det er helt normalt ikke å like i førstningen noen av de tre drikkevarene du nevner. (Unntatt søt hetvin). Men spør en som har drukket kaffe hver dag i 3 måneder, eller tilsvarende (bortimot 100 ganger) for vin og øl, og du vil finne ytterst få som sier de ikke liker det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Alle smaker (kanskje med unntak av morsmelk) er tilegnede. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det er vel ikke snakk om å lyve? Når det kommer til drikkevarer er det jo enkelt å bare be om ett glass vann. Men hva når hovedretten er noe du ikke liker? De gangene det har skjedd så har jeg vært ærlig, men det er ikke ofte noe faller så lite i smak at jeg ikke klarer å spise det. Hvis verten spør så har jeg ingen problemer med å si at det ikke er helt min smak. Det er verre hvis folk ikke engang smaker på maten. Jeg liker det meste heldigvis og det er sjelden jeg får servert f.eks. blåskjell som jeg ikke liker. Uansett så pleier saus og slik å være greit så jeg bare lar vær å spise det jeg ikke liker. En hovedrett består gjerne av mer enn en ting En hvit løgn betyr at det er en liten løgn som ikke skader så det handler selvfølgelig om å lyve. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Bortsett fra da mamma prøvde seg på lever i fløtesaus har jeg aldri smakt noe som var så jævlig at jeg ikke klarte å spise det for høflighets skyld. Hvis du blir oppvartet med middag og lar maten ligge fordi det "ikke helt er din smak" blir du nok sett på som en kresen drittunge. 2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Man kan også være en supersmaker, jeg kan ikke fordra øl, vin eller kaffe, gitt det opp og ja jeg har prøvd. Da er jeg interessert i å høre hva slags øl du har smakt? Jeg husker ikke alle navnene, sikkert minst ti stykker. De vanlige fra matbutikken, noen få fra vinmonopolet, flest lyse. Har blitt tipset om øl og appelsinjuice i en overgangsfase, men det har ikke fristet. Den verste husker jeg, Mack Pilsner. Endret 18. august 2017 av ^fmj Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Lag deg en shandy. Halvt om halvt med pils og sitronbrus. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Lag deg en shandy. Halvt om halvt med pils og sitronbrus. Aha, det er der appelsinjuicen kommer inn, det kan kanskje være noe. Jeg føler jeg befinner meg mer i svak-drink-kategorien uten at jeg har smakt så mange, laget noen få, begeistret for Moscow mule. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 jeg kan ikke fordra øl, vin eller kaffe, gitt det opp og ja jeg har prøvd. Men hvor mange ganger har du prøvd? Det er helt normalt ikke å like i førstningen noen av de tre drikkevarene du nevner. (Unntatt søt hetvin). Men spør en som har drukket kaffe hver dag i 3 måneder, eller tilsvarende (bortimot 100 ganger) for vin og øl, og du vil finne ytterst få som sier de ikke liker det. Rundt 10-15 ganger på øl. Kaffe er nok flere ganger, men da vanlig butikkaffe og noen kapsler, regner ikke disse kaffedrikkene som er mer som desserter. Ja, jeg kan sikkert øke toleransen, men er skeptisk til at det noen gang kommer til å bli velsmakende. Det går igjen på alle matvarer at jeg reagerer på bitter smak. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Dra på polet eller feks Gulating å kjøp deg en lambic. Hvis du har testet ti øl, er nok sjansen stor for at du har flere sjangere igjen å teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå