Gå til innhold

Av/På kontakten på hovedkortet kortsluttet?


magnu.sa

Anbefalte innlegg

HEI! I går satt jeg og spilte CS på internett og så kom stolen min borti datamaskinen med et lite dult. da slo datamaskinen seg av og jeg fikk den ikke på igjen. Jeg sjekket bak datamaskinen og der lyste det i nettverkslampen så det gikk tydeligvis strøm gjennom hovedkortet. Hva kan ha skjedd?

 

Hvis du har opplevd noe lignende så kan du være så snill å svare!?

Endret av magnu.sa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OIOIOIOI.... det e gale. Foresten visste du at det gikk strøm fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt gjennom nettverkskabelen? vel det gjør det! Så du har mest sansynlig fåkket pcen din for det lyset som lyser er nok sikkert fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt...... :xmas:

Neppe. Fordi at når jeg trekker ut kontakten lyser det ikke lengre.

Lenke til kommentar
OIOIOIOI.... det e gale. Foresten visste du at det gikk strøm fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt gjennom nettverkskabelen? vel det gjør det! Så du har mest sansynlig fåkket pcen din for det lyset som lyser er nok sikkert fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt...... :xmas:

Dette høres gale ut, ja. Men det som er galt er nok den teorien din. ;)

Det går riktignok strøm i kabelen (det er jo slik signalene kommer fram), men grunnen til at det lyser når PC'en er slått av er at nettverkskortet har stand-by spenning fra PSU. Dette driver wake-on-lan.

Lenke til kommentar
OIOIOIOI.... det e gale. Foresten visste du at det gikk strøm fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt gjennom nettverkskabelen? vel det gjør det! Så du har mest sansynlig fåkket pcen din for det lyset som lyser er nok sikkert fra Hubben/Switchen/Routeren/Modemet ditt...... :xmas:

Dette høres gale ut, ja. Men det som er galt er nok den teorien din. ;)

Det går riktignok strøm i kabelen (det er jo slik signalene kommer fram), men grunnen til at det lyser når PC'en er slått av er at nettverkskortet har stand-by spenning fra PSU. Dette driver wake-on-lan.

Bra du satt ham på plass, men det var ikke det jeg var ute etter da!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å bytte prosessoren hvis du har mulighet.

Jeg ville uansett ha skjekket om kjærnen på prosessoren er hel. Det er jo en mulighet for at kjøleribba har beveget litt mye på seg da du dultet til pc'en.

 

EDIT: Noe jeg kom på i farta... Det virker ikke som om PSU starter heller?? du kan jo prøve å tvangsstarte denne og se om det da hender noe.

Endret av John_^
Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å bytte prosessoren hvis du har mulighet.

Jeg ville uansett ha skjekket om kjærnen på prosessoren er hel. Det er jo en mulighet for at kjøleribba har beveget litt mye på seg da du dultet til pc'en.

 

EDIT: Noe jeg kom på i farta... Det virker ikke som om PSU starter heller?? du kan jo prøve å tvangsstarte denne og se om det da hender noe.

Jeg har prøvd uten cpu en gang før jeg satt i cpuen og da startet jo viftene i to skeunder så det er rart at den ikke skal reagere i det hele tatt når det er en cpu som er ødelagt i sokkelen.

Lenke til kommentar

Noe som ligger løst og har kortsluttet? Kan jo forsøke å plukke ut HK og forsøke å starte det på bordet.

 

Edit: bare for å berolige sviskEN litt - det finnes noe som heter PoE (Power over Ethernet), så det kan være strøm på nettverkskabel. Men det er jo ikke vanlig.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...