Nugatti123 Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Dersom man har en leiekontrakt der det står at man ikke kan si opp de første 9 mnd, og har 3 mnd oppsigelse. Hvordan gjør man det da dersom man plutselig ikke får råd til å leie der lengre? f.eks vist jeg har leid i 4 mnd og finner ut at dette ikke går? Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Dersom man har en leiekontrakt der det står at man ikke kan si opp de første 9 mnd, og har 3 mnd oppsigelse. Hvordan gjør man det da dersom man plutselig ikke får råd til å leie der lengre? f.eks vist jeg har leid i 4 mnd og finner ut at dette ikke går? Spør på jusforum så får du svar Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Uten at jeg kan noe juss rundt dette så ville jeg tatt det opp med huseier så fort som mulig så de blir klar over situasjonen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Da bør du se på å finne ny leietaker og forhandle med utleier om leietakerskifte. Alternativt må du rett og slett flytte ut. Utleier har plikt til å begrense ditt tap ved kontraktsbrudd ved å forsøke å få leid ut boligen på nytt, slik at det ikke nødvendigvis er slik at du sitter igjen med tolv måneders leietap. 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Er ikke en tidsbestemt kontrakt på 9mnd ugyldig, og dermed automatisk 3mnd oppsigelse? Med mindre det er nevnt spesifikk grunn selvsagt.. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Som privatperson og du bor i samme bygning som du leier ut er 1 år minimum som grense, ikke kortere Som pro utleier er minimum 3 år grensen. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Er ikke en tidsbestemt kontrakt på 9mnd ugyldig, og dermed automatisk 3mnd oppsigelse? Med mindre det er nevnt spesifikk grunn selvsagt.. Slik TS beskriver det har han ikke en tidsbestemt kontrakt, men en tidsubestemt kontrakt som ikke kan sies opp de første 9 månedene. Det er tillatt. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Eventuelt tidsbestemt på feks 3 år, og uoppsigelig i 9 måneder. Ganske vanlig kontrakt egentlig. Spiller uansett liten rolle, begge typer er fullt lovlige 1 Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 hørt om du kan få hjelp fra husbanken? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/utleie/leieforholdets-varighet/ "Det stilles imidlertid meget strenge krav til begrunnelsen for å leie ut for kortere tid. Salg eller riving kan være saklig grunn." Endret 18. august 2017 av Lindsay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå