Gå til innhold

Billigste lydkort med optisk ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha!

Jeg letet i mange år etter ett billig lydkort som sender "bit perfect" digital lyd ut!

I teorien skal ikke dette koste mye å lage. Til slutt etter flere år med søking på nettet fant jeg ett billig lydkort med ubehandlet digital lyd utgang. Prøv å finne ett lydkort (eller hovedkort) med Cmedia sin lydbrikke. Veldig dårlig på analog lyd men på digital utgangen så er lyden helt perfekt dvs. "BIT PERFECT" noe mange profesjonelle lydkort til mange tusen selv ikke har. Glem Creative sine kort... De resampler og ødelegger all lyd selv på digital utgangen.

Lenke til kommentar
Hei :)

Er det nokon som veit kva som er det billigste lydkortet med optisk digitalutgang.

Må ha optisk pga langt kabelstrekk....

Jeg vil anbefale å bruke en passe god kabel så funker den fint over lange lengder.

Det er vanskelig å finne optiske kabler som er lange og som attpåtil tåler litt røff behandling. Kabelen vil ende opp med å koste mer enn kortet :)

Lenke til kommentar
haha!

Jeg letet i mange år etter ett billig lydkort som sender "bit perfect" digital lyd ut!

I teorien skal ikke dette koste mye å lage. Til slutt etter flere år med søking på nettet fant jeg ett billig lydkort med ubehandlet digital lyd utgang. Prøv å finne ett lydkort (eller hovedkort) med Cmedia sin lydbrikke. Veldig dårlig på analog lyd men på digital utgangen så er lyden helt perfekt dvs. "BIT PERFECT" noe mange profesjonelle lydkort til mange tusen selv ikke har. Glem Creative sine kort... De resampler og ødelegger all lyd selv på digital utgangen.

Dette kortet fås hos ClasOhlson.no søk på 32-4018.

Det er greit med bitperfect lyd har du bruk for det, men i daglig bruk sammen med spill og musikk fra pc'en er det neglisjerbart. Jeg synes Zoltrix kortet har god lyd, bedre enn de analoge utgangene på NF7-S f.eks, men tar opp støy (når man beveger musen f.eks) lett og inngangene er støyende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...