DuraN Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Det jeg ikke skjønner er følgende: Tidligere har man fått med spill uten at det har vært en del av noen "Black Pack" eller lignende. Så AMD mener altså spillene ikke er gratis? Hva skal folk som ikke vil ha spillene gjøre? Kjøpe et standalone kort som ikke er tilgjengelig? Suck it up og betale 5999,- for så å selge spillene for 500kr stk på privaten? Apekatt-PR Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Greia er vel at amd er møkklei minere. Forstår det godt jeg .. det skal handle om gaming. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) De kan jo ikke være det når de slipper en egen blockchain driver som optimaliserer på mining? Et kort solgt er et kort solgt. Tipper AMD nyter godt av å være gode på mining, det AMD burde være "lei" er at de ikke får til gaming noe særlig og at de ikke får opp volumet i produksjonen sinEDIT: For å illustrere poenget mitt, de har sluppet en driver som optimaliserer mining ganske signifikant, mens de fortsatt ikke har sluppet en driver som enabler CF Endret 18. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Amd gir faen i gamere... 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Trist da. Ati var for gamere Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 «Prey» og «Wolfenstein 2»... For folk som allerede eier spillene, er de verdt 500 pr stk? eller er dette en skammelig metode å sette opp prisen. For meg som hater skytespill, er jo dette som å skyte segselv i foten. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Saken er nå oppdatert med svaret vi akkurat mottok fra AMD. ---- Fake News-anklagen er ikke noe vi vil ha på oss. Det er selvsagt en grunn til at vi ventet med å publisere denne saken til vi hadde fått ryktene bekreftet av Komplett. Vi vil selvsagt høre AMDs side av saken også. Når det går lang tid før de gir oss svar, og uten å benekte det Komplett har bekreftet til oss når de endelig svarer, bør vi absolutt kunne opplyse om denne hendelsen som vi ikke er de eneste som har reagert på. Minner deg på hva som skjedde med prisene til Amd Vega 64 hos komplett : 1 : De kortene som ankom komplett ble utsolgt tidlig, prisene var så oppe i en periode til Amd poengterte 2 dager etterpå offisielt ( 18 August ) at prisene ville komme tilbake til 499 med nye utsendelser fra Amd ( tydeligvis til utvalgte partnere ). Komplett har hatt siden den 29 August en pris på 4999 Kroner på Vega 64 ( Om 6 dager blir det nøyaktig en måned ). Denne artikkelen ble publisert den 18 August hvor Amd svarer Hothardware følgende : Rather than run with the story, which was originally posted by OC3D on Tuesday, we decided to reach out to AMD for further clarification. It took a few days, but the company finally contacted us with an official statement on the matter: Radeon RX Vega 64 demand continues to exceed expectations. AMD is working closely with its partners to address this demand. Our initial launch quantities included standalone Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699. We are working with our partners to restock all SKUs of Radeon RX Vega 64 including the standalone cards and Gamer Packs over the next few weeks, and you should expect quantities of Vega to start arriving in the coming days. Denne uttalelsen fra deg selv og som sier : Vi i Tek ser alvorlig på at AMD kan ha villedet om prisen på et grafikkort vi har til test. Vi la til grunn for vår test av RX Vega 64 at veiledende pris ville være omtrent 5000 kroner, ikke en tusenlapp mer. Er det kanskje på tide å begynne å gjøre noe med? Både testene av Vega 64 burde oppdateres, og ikke minst er det noen jeg vet om som bør krype til korset og endre litt på hva som har vært skrevet, for det er tydeligvis at kortet er tilgjengelig til den prisen som ble lovet, dog til noen få utvalgte butikker. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Forsvarer du AMD her igjen Malvado? Det er som om vi diskuterer med to forskjellige avatarer her! Du veit godt hva AMD driver med her, slutt å lat som at dette er OK. Dette er ikke TEK sin feil. Har enorm respekt for deg, men nå må det bli litt skjerpings snart Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Forsvarer du AMD her igjen Malvado? Det er som om vi diskuterer med to forskjellige avatarer her! Du veit godt hva AMD driver med her, slutt å lat som at dette er OK. Dette er ikke TEK sin feil. Har enorm respekt for deg, men nå må det bli litt skjerpings snart Du vet godt utifra diskusjonene våre at jeg ikke støtter Amd sin måte de har markedsført Vega 64 på, du vet også at jeg ikke er særlig glad i at kun noen få utvalgte partnere til Amd selger kortet til den prisen som Amd annonserte. Men, kortet er tilgjengelig i Norge til den annonserte prisen, du kan selv velge om du vil kjøpe kortet der eller om du ønsker å betale en annen butikk en annen pris for kortet. Om det er kjipt for noen så er det de mindre butikkene som ikke får tilgang til den annonserte prisen og selger dermed enten minimalt med et slikt kort eller ingenting. Det endrer derimot ikke på det faktum at kortet er tilgjengelig i Norge til den prisen som Amd har annonsert tidligere, det endrer heller ikke på det faktum at Smedsrud ikke engang har oppdatert artiklene etter at han både endret karakter basert på at man ikke lenger kunne kjøpe kortet til den annonserte prisen og skrev i samme artikkel at han skulle komme tilbake om det ble endret. Så om noe bør Smedsrud få ut fingeren og komme med en uttalelse, uavhengig av om jeg blir enig med hva han eventuelt kommer med eller ei. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Det de sa var de skulle endre det om veiledene pris ble endret, denne merkelig greia AMD driver med kan diskuteres om er noen veiledene pris. Personlig vil jeg ikke si det. AtW Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Det er ok og det er tek sin feil =) artiklene bør oppdateres! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå