Gavekort Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Du må lære deg å kalle en spade for en spade og vite hva konsekvensene for handlinger er, ikke ønsket resultat. En nazist som ønsker et samfunn fritt for jøder vil aktivt arbeide for et samfunn der jøder vil bli diskriminert mot, hatet, utstøtet, deportert og i mange tilfeller drept. Jeg er ikke interessert i å snakke om bevaring av den hvite rasen, først og fremst fordi det legitimerer en meningsløs ideologi, men mest fordi det er en sukret ideologi proppet av hat, på lik linje med alle andre ekstreme ideologier, inklusive islamister. Men resultatet av å "jobbe mot" nazister ved å lage et flerkulturelt samfunn har jo blitt nettopp islamister, flerkultur har jo i praksis betydd store ghettoer i sverige som nå kalles no go zones, hvor europa i praksis har forkastet sin egen kristne kultur, skolebarn rundt i europa i dag vet vel mer om muhammed enn om Jesus hvis jeg har oppfattet ting riktig. Nå sier jeg ikke alle muslimene som flytter hit vil ha sharia stat, men om 50% vil det, og 10% er villige til å ta til vold for å oppnå det, ja da skal det ikke så mange årene til før det begynner å se ut som i midtøsten i diverse land i europa. reaksjonene på det, kan jo være at folk som ellers hadde stemt arbeiderpartiet, reagerer kraftig og går til høyreekstreme som norsk motstandsbevegelse for de tenker at noe må gjøres. med andre ord skaper man like mye problemer som man løser, for ingen av dere sitter egentlig med løsningen. Og hadde vi faktisk snakket om innvandringsslummer så hadde du fort oppdaget at jeg kan være enig med deg. Men nå snakker ingen her om praktisk innvandringspolitikk, men heller raserenhet. Det burde være opplagt for deg at det ikke er tilfeldig når de samme personene snakker om segregering av rase og praktiske problemer rundt innvandring, der en av de er en kamuflasje for den andre agendaen. Det er naivt. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Jo du ror fra min konfrontasjon av din rasistiske holdning, og vi kan kverulere på dette så lenge du bare vil. Svaret mitt er nei, fordi "grep" innebærer en etnisk segregering og diskriminering, noe som er mot mitt liberale standpunkt. Din tur. Er "fjerning" av mennesker av feil (hvithetsskala?) rase rasistisk? Min "rasistiske" holdning som ser for seg at Norge fortsatt vil ha en etnisk norsk majoritet i framtiden. Så lenge det er snakk om at en del av skalaen skal bli etnisk rensket av sine liberale holdninger, nei. Du har rasisme og du har "rasisme" der sistnevnte er en nødvendighet for eksistensen av den lysere delen av skalaen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Hva er forskjellen på en "rasist" og en rasist, og hvilke av de er du? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Hva er forskjellen på en "rasist" og en rasist, og hvilke av de er du? Om jeg er "rasist" for å ville bevare den lysere delen av skalaen er du rasist for å ikke ville det ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Igjen med disse stråmennene... Stilte deg et spm som du ikke vil svare på. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Igjen med disse stråmennene... Stilte deg et spm som du ikke vil svare på. Hva er forskjellen? Samme som "rasisme" og rasisme. Den ene er unødvendig og uten mening mens den andre er en nødvendighet og menneskelig reaksjon om å ville eksistere her i verden. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Jeg spurte ikke om hva hensikten er. Jeg spurte hva som var de praktiske forskjellene. For meg så høres det ut som du må innse at de begge i praksis er like og har det samme utfallet. Hva er de praktiske forskjellene? Hvorfor er en "rasist" bedre enn en rasist? Det må være en årsak til at du putter en av de i hermetegn når definisjonen av rasister er ganske konkret. Endret 16. august 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Samme som "rasisme" og rasisme. Den ene er unødvendig og uten mening mens den andre er en nødvendighet og menneskelig reaksjon om å ville eksistere her i verden. Dette tror jeg du må inn i snekkerbua og tenke igjennom en gang til. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Jeg spurte ikke om hva hensikten er. Jeg spurte hva som var de praktiske forskjellene. For meg så høres det ut som du må innse at de begge i praksis er like og har det samme utfallet. Hva er de praktiske forskjellene? Hvorfor er en "rasist" bedre enn en rasist? Det må være en årsak til at du putter en av de i hermetegn når definisjonen av rasister er ganske konkret. En "rasist" tåler litt flerkultur så lenge det ikke utgjør noen fare for sin egen eksistens på skalaen. Men siden det er rasistisk for hvite å ville bevare sin plass her i verden skjønner jeg at det kan virke forvirrende. Endret 16. august 2017 av geita_ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Jeg tror det er du som er forvirret av definisjonen av rasist, siden jeg vil kalle noen som ønsker raserenhet for rasist uansett hvor mye de tåler flerkultur. Også fordi sistnevnte egentlig ikke har noe med uttrykket å gjøre. La oss kalle det for "rasist som tåler litt kultur", fremfor bare "rasist". Endret 16. august 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) De vil ha en kun-hvit stat. Er dette et problem ? At hvite ikke ønsker å bli en minoritet i sine egne land. Ooooog for veldig veldig mange av oss andre -- så er ikke hudfarge mer enn et par gener. Det er like absurd å dømme mennesker på hudfarge som å dømme dem på hårfarge eller øyefarge; Hvis alle får barn med hvem de vil -- og ikke diskriminerer -- så finnes det ikke noe problem. Hele menneskearten blir sterkere av at vi ikke driver med målrettet innavl for å bevare spesifikke genuttrykk, ut av forestillinger om at genene for lys hudfarge er overlegne genene for andre hudfarger. Hvis jeg får barn med en arabisk jente, så har jeg fått videreført like mye av MINE gener som om jeg fikk barn med en etnisk norsk jente -- og om hun norske jenten får barn med en asiater, så har vi to felles videreført nøyaktig like mye av våre etnisk norske gener som om vi fikk barn sammen. ...hva er det med innavl som er så viktig for dere som er redd for at "den hvite rasen" skal dø ut..? Vakkerhet er basert på gjennomsnittet av menneskearten. Framtidens vakreste barn kommer ikke til å være "renraset" -- i gåsetegn, fordi hudfarge bare er et par gener av titusener https://academic.oup.com/hmg/article/15/suppl_2/R176/626610/The-genetic-architecture-of-normal-variation-in -- men blandet, simpelthen fordi vakkerhet nettopp er gjennomsnittet av menneskearten. Intelligens spiller ingen rolle: Bare du passer på at kjæresten din ikke er dum som et brød -- uansett hvilken hudfarge vedkommende har -- så blir barna dine ikke dummere enn dere. Hvis estetikk er viktig, og du vil ha et barn med lys hud og blå øyne, så vær så god. Det er helt opp til deg. Men ikke prakk idealet ditt over på andre; Det er ikke alle som bryr seg om hvilke fargepigmenter kjæresten deres har i hud, hår eller øyne -- og de færreste ønsker barn med grå/blå øyne og lyssensitiv hud over hva enn kjæresten deres kommer til å gi dem. Endret 16. august 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Du må lære deg å kalle en spade for en spade og vite hva konsekvensene for handlinger er, ikke ønsket resultat. En nazist som ønsker et samfunn fritt for jøder vil aktivt arbeide for et samfunn der jøder vil bli diskriminert mot, hatet, utstøtet, deportert og i mange tilfeller drept. Jeg er ikke interessert i å snakke om bevaring av den hvite rasen, først og fremst fordi det legitimerer en meningsløs ideologi, men mest fordi det er en sukret ideologi proppet av hat, på lik linje med alle andre ekstreme ideologier, inklusive islamister. Men resultatet av å "jobbe mot" nazister ved å lage et flerkulturelt samfunn har jo blitt nettopp islamister, flerkultur har jo i praksis betydd store ghettoer i sverige som nå kalles no go zones, hvor europa i praksis har forkastet sin egen kristne kultur, skolebarn rundt i europa i dag vet vel mer om muhammed enn om Jesus hvis jeg har oppfattet ting riktig. Nå sier jeg ikke alle muslimene som flytter hit vil ha sharia stat, men om 50% vil det, og 10% er villige til å ta til vold for å oppnå det, ja da skal det ikke så mange årene til før det begynner å se ut som i midtøsten i diverse land i europa. reaksjonene på det, kan jo være at folk som ellers hadde stemt arbeiderpartiet, reagerer kraftig og går til høyreekstreme som norsk motstandsbevegelse for de tenker at noe må gjøres. med andre ord skaper man like mye problemer som man løser, for ingen av dere sitter egentlig med løsningen. Og hadde vi faktisk snakket om innvandringsslummer så hadde du fort oppdaget at jeg kan være enig med deg. Men nå snakker ingen her om praktisk innvandringspolitikk, men heller raserenhet. Det burde være opplagt for deg at det ikke er tilfeldig når de samme personene snakker om segregering av rase og praktiske problemer rundt innvandring, der en av de er en kamuflasje for den andre agendaen. Det er naivt. Nå vet jeg faktisk at flere som blir med i slike nazimiljøer både kjøper kebab hos Ali og har neger-venner, så dette stikker ikke så dypt som du kanskje tror. Ofte tillegges de meninger de ikke nødvendigvis har - eller sier de har for å provosere. Flere er gutter som har et slags tenåringsopprør, er sinte på samfunnet av ulike grunner, sloss med innvandrergjenger som har misshandlet dem og gjort de hatske på innvandrere etc. Så jeg spurte om en løsning i praksis, istedet for å hause opp mere hat. I mine tenåringsår i oslo, så kjente jeg til et slags miljø i denne retningen - men litt annerledes enn disse norsk motstandsfolkene, den gjengen jeg var litt borte i hang ofte i en kombinert video/kebab-sjappe drevet av en muslim, også trente endel av de i denne gjengen på et beryktet helsestudio i hovedstaden. Dette var skinheads. I tillegg var det en god del i overkant våpeninteresserte og paranoide typer som så seg selv i kamp mot "zog". Jeg kan ærlig talt si at å tilskrive den gjengen der å ville gasse ihjel svarte etc, er å overdrive for å si det pent. En jeg kjenner ble dømt for grov vold mot en etiopier i en profilert sak da han fra etiopia ble ufør pga hjerneskade, han ble senere sentral i bandidos på sørlandet (for rundt 10 år siden) og var involvert i en del andre store saker såvidt jeg husker - bl.a smugling av anabole steroider for millionbeløp, men han var faktisk ikke så ondskapsfull og han ga utrykk (pleide å gå rundt med tskjorte det sto: "jag är inte rasist - jag hatar alla lika mycket" etter at han trakk seg ut av dette miljøet) for at han sa faktisk til meg - på tross av sitt tøffe image - at han syntes synd på etiopieren han misshandlet (helt uten grunn) og ble senere, som meg, kristen. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Nå vet jeg faktisk at flere som blir med i slike nazimiljøer både kjøper kebab hos Ali og har neger-venner, så dette stikker ikke så dypt som du kanskje tror. Ofte tillegges de meninger de ikke nødvendigvis har - eller sier de har for å provosere. Flere er gutter som har et slags tenåringsopprør, er sinte på samfunnet av ulike grunner, sloss med innvandrergjenger som har misshandlet dem og gjort de hatske på innvandrere etc. Så jeg spurte om en løsning i praksis, istedet for å hause opp mere hat. I mine tenåringsår i oslo, så kjente jeg til et slags miljø i denne retningen - men litt annerledes enn disse norsk motstandsfolkene, den gjengen jeg var litt borte i hang ofte i en kombinert video/kebab-sjappe drevet av en muslim, også trente endel av de i denne gjengen på et beryktet helsestudio i hovedstaden. Dette var skinheads. I tillegg var det en god del i overkant våpeninteresserte og paranoide typer som så seg selv i kamp mot "zog". Jeg kan ærlig talt si at å tilskrive den gjengen der å ville gasse ihjel svarte etc, er å overdrive for å si det pent. En jeg kjenner ble dømt for grov vold mot en etiopier i en profilert sak da han fra etiopia ble ufør pga hjerneskade, han ble senere sentral i bandidos på sørlandet (for rundt 10 år siden) og var involvert i en del andre store saker såvidt jeg husker - bl.a smugling av anabole steroider for millionbeløp, men han var faktisk ikke så ondskapsfull og han ga utrykk (pleide å gå rundt med tskjorte det sto: "jag är inte rasist - jag hatar alla lika mycket" etter at han trakk seg ut av dette miljøet) for at han sa faktisk til meg - på tross av sitt tøffe image - at han syntes synd på etiopieren han misshandlet (helt uten grunn) og ble senere, som meg, kristen. Tok de med de svarte vennene sine på nazi-fest og greier da, eller? Selvfølgelig er det noen i miljøet som etter hvert forstår at de er inne på feil spor, og endrer seg. Likevel må vel han du nevner ha et behov for å føle seg bedre enn andre, når han går fra nazist via bol og gangbanging til kristendommen. En vakker historie er det jo uansett. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Kommunister og Nazister har i snart hundre år forsøkt å lure oss til å tro at de er forskjellige med bare en enkel venstre-høyre akse hvor de er på motsatte sider i stedet for realiteten som er at de møtes om man lager en sirkel. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Nå vet jeg faktisk at flere som blir med i slike nazimiljøer både kjøper kebab hos Ali og har neger-venner, så dette stikker ikke så dypt som du kanskje tror. Ofte tillegges de meninger de ikke nødvendigvis har - eller sier de har for å provosere. Flere er gutter som har et slags tenåringsopprør, er sinte på samfunnet av ulike grunner, sloss med innvandrergjenger som har misshandlet dem og gjort de hatske på innvandrere etc. Så jeg spurte om en løsning i praksis, istedet for å hause opp mere hat. I mine tenåringsår i oslo, så kjente jeg til et slags miljø i denne retningen - men litt annerledes enn disse norsk motstandsfolkene, den gjengen jeg var litt borte i hang ofte i en kombinert video/kebab-sjappe drevet av en muslim, også trente endel av de i denne gjengen på et beryktet helsestudio i hovedstaden. Dette var skinheads. I tillegg var det en god del i overkant våpeninteresserte og paranoide typer som så seg selv i kamp mot "zog". Jeg kan ærlig talt si at å tilskrive den gjengen der å ville gasse ihjel svarte etc, er å overdrive for å si det pent. En jeg kjenner ble dømt for grov vold mot en etiopier i en profilert sak da han fra etiopia ble ufør pga hjerneskade, han ble senere sentral i bandidos på sørlandet (for rundt 10 år siden) og var involvert i en del andre store saker såvidt jeg husker - bl.a smugling av anabole steroider for millionbeløp, men han var faktisk ikke så ondskapsfull og han ga utrykk (pleide å gå rundt med tskjorte det sto: "jag är inte rasist - jag hatar alla lika mycket" etter at han trakk seg ut av dette miljøet) for at han sa faktisk til meg - på tross av sitt tøffe image - at han syntes synd på etiopieren han misshandlet (helt uten grunn) og ble senere, som meg, kristen. Tok de med de svarte vennene sine på nazi-fest og greier da, eller? Selvfølgelig er det noen i miljøet som etter hvert forstår at de er inne på feil spor, og endrer seg. Likevel må vel han du nevner ha et behov for å føle seg bedre enn andre, når han går fra nazist via bol og gangbanging til kristendommen. En vakker historie er det jo uansett. Nå var ikke jeg akkuratt så mye borte i disse nazi-festene men... https://en.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6v Disse nazigjengene, ivertfall på 90 tallet, hadde folk med endel personlige problemer, hvordan det er i dag vet jeg ikke. Men de som har et behov for å føle seg bedre enn andre, inkluderer jo tydelig deg selv når jeg ser hvordan du hever deg over han jeg snakket om. Det er tydelig for meg, men du virker blind for det. Det er lett å se flisen i andres øye men ikke så lett å se bjelken i ditt eget, og det gjelder især disse "antirasistene" som er med på å holde folk fra dette miljøet i det miljøet. Hat avler hat og vold avler vold. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Nå var ikke jeg akkuratt så mye borte i disse nazi-festene men... https://en.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6v Disse nazigjengene, ivertfall på 90 tallet, hadde folk med endel personlige problemer, hvordan det er i dag vet jeg ikke. Men de som har et behov for å føle seg bedre enn andre, inkluderer jo tydelig deg selv når jeg ser hvordan du hever deg over han jeg snakket om. Det er tydelig for meg, men du virker blind for det. Jeg burde kanskje heller skrevet at det virket som han hadde et mindreverdighetskompleks. Merkelig med disse nazistene med en svart og en hvit forelder. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Nå var ikke jeg akkuratt så mye borte i disse nazi-festene men... https://en.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6v Disse nazigjengene, ivertfall på 90 tallet, hadde folk med endel personlige problemer, hvordan det er i dag vet jeg ikke. Men de som har et behov for å føle seg bedre enn andre, inkluderer jo tydelig deg selv når jeg ser hvordan du hever deg over han jeg snakket om. Det er tydelig for meg, men du virker blind for det. Jeg burde kanskje heller skrevet at det virket som han hadde et mindreverdighetskompleks. Merkelig med disse nazistene med en svart og en hvit forelder. Det er mange grunner til at folk havner i det miljøet - men en viktig grunn tror jeg - er bråk med innvandrergjenger. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Kommunister og Nazister har i snart hundre år forsøkt å lure oss til å tro at de er forskjellige med bare en enkel venstre-høyre akse hvor de er på motsatte sider i stedet for realiteten som er at de møtes om man lager en sirkel. dd9fd0a857e42f66c3bf8df860c876ab.jpg Rent bortsett fra at Antifa er anti-fascister. Altså anti-autoritære. Fascistiske høyre-ekstreme ER på motsatt side av anti-fascistiske venstreekstreme. Autoritære kommunister er nærme høyreekstreme fascister. Antifa er motsetningen -- den strake motsetningen -- til autoritær høyreekstremisme. På et todimensjonalt plan -- så går det ikke an å komme lengre fra hverandre. Den ene siden ønsker absolutt frihet uansett hvem du er, sosial og økonomisk frihet fra alle andre mennesker. Den andre siden ønsker et fascistisk klassedelt samfunn hvor verdien til mennesker er avgjort av hudfarge og villigheten deres til å utøve vold og undertrykke andres mulighet til å ytre seg fritt. Endret 17. august 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Kommunister og Nazister har i snart hundre år forsøkt å lure oss til å tro at de er forskjellige med bare en enkel venstre-høyre akse hvor de er på motsatte sider i stedet for realiteten som er at de møtes om man lager en sirkel. dd9fd0a857e42f66c3bf8df860c876ab.jpg Rent bortsett fra at Antifa er anti-fascister. Altså anti-autoritære. Fascistiske høyre-ekstreme ER på motsatt side av anti-fascistiske venstreekstreme. Autoritære kommunister er nærme høyreekstreme fascister. Antifa er motsetningen -- den strake motsetningen -- til autoritær høyreekstremisme. hvorfor har de da tatt på seg jobben som meningspoliti? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Antifa er på INGEN måte anti-autoritære eller anarkistiske/liberalistiske. De ligger nærmest Stalinisme og kommunistisk internasjonalisme. De ønsker å -forby ytringer de ikke liker -voldelig avstraffe de som er uenige i deres politikk -ta ifra de rike og gi til de fattige, særlig minoriteter -borgerlønn -gratis offentlige tjenester inkludert helse og kjønnskirurgi osv. osv. osv. Antifa er ikke anti overhodet. De er bare fa. Ikke stikk motsatt av nazisme, men tvert imot ganske like med en del sosiale forskjeller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå