Gå til innhold

[Løst] Ny gaming monitor. 27" Oppløsning?

KiX

Anbefalte innlegg

Hei, 

Skal til å kjøpe meg ny 27" gaming monitor og er litt usikker på om jeg skal gå for 1080p eller 1440p. Med mitt 1070 skal jeg ha hestekreftene til å kjøre oppløsningen, men er det en nødvendighet å gå opp i oppløsning når jeg øker fra 24(nåværende)->27" ? 

Har lest litt rundt på nettet og ser formeninger for begge, så nå kommer jeg hit. Hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig fornøyd med (2500x)1440 på 27" ips. Virker som et perfekt forhold mellom størrelse og oppløsning. Vil ikke si det var enorm forskjell til 1080, men det var nok til å gå opp tilstrekkelig i pris.

Høres jo ut som en positiv opplevelse. Sitter å tenker litt på XB271HU skjermen til Acer. Nå vet jeg ikke hvordan det er å spille kompetitiv FPS på IPS med tanken på responstiden. Har du noen erfaring med dette? Spiller en del CS:GO,Battlefield og PUBG (First person). 

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med (2500x)1440 på 27" ips. Virker som et perfekt forhold mellom størrelse og oppløsning. Vil ikke si det var enorm forskjell til 1080, men det var nok til å gå opp tilstrekkelig i pris.

Høres jo ut som en positiv opplevelse. Sitter å tenker litt på XB271HU skjermen til Acer. Nå vet jeg ikke hvordan det er å spille kompetitiv FPS på IPS med tanken på responstiden. Har du noen erfaring med dette? Spiller en del CS:GO,Battlefield og PUBG (First person). 

Er jo en gaming skjerm så tror den er bra til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, dessverre. Var sluttet med cs (1.6) på konkurransenivå før det var noe ips-skjermer for hjemmemarkedet.

Jeg har testet litt cs:go på denne skjermen jeg har nå (60hz panel) og det føltes ikke helt bra. Men dette er også en 16ms skjerm.

Til Starcraft, Wow og lignende går det selvsagt helt fint.

Regner med at gaming-utgaven fra Acer du nevner her og Asus tilsvarende, som vel begge har 144Hz skal raske spill som cs gå fint på. Men da koster det også ganske heftig når man skal ha pose og sekk. Du havner vel fort på 8000,-

Lenke til kommentar

Nei, dessverre. Var sluttet med cs (1.6) på konkurransenivå før det var noe ips-skjermer for hjemmemarkedet.

Jeg har testet litt cs:go på denne skjermen jeg har nå (60hz panel) og det føltes ikke helt bra. Men dette er også en 16ms skjerm.

Til Starcraft, Wow og lignende går det selvsagt helt fint.

Regner med at gaming-utgaven fra Acer du nevner her og Asus tilsvarende, som vel begge har 144Hz skal raske spill som cs gå fint på. Men da koster det også ganske heftig når man skal ha pose og sekk. Du havner vel fort på 8000,-

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar

Acer Predator XB271HU IPS 27" 1440p 144/165hz koster 5995 på Power denne uka. Handler du med DNB mastercard kommer den på 4800 ;) I know I will!

Hehe endte opp med å kjøpe den i går på Elkjøp. Er noe av det råeste jeg har opplevd når jeg gikk fra 2gen 24" Benq 120Hz skjermen jeg hadde fra før :D Oh the colours!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...