Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bindings tiden på Telenor abm er ute :D

Anbefalte innlegg

Hei... Endelig har jeg ikke mer bindings tid på telenor så nå skal jeg ha ny adsl!

Disse har jeg har sjekka (vet du om andre levradører si ifra):

Kan ikke få: Nextgentel

Kan få: Bluecom,Tiscali,Tele2

Hvem av disse burde jeg velge?

Broren min har en mail på online får han beholde den selvom vi sier opp Telenor Online Adsl? :ermm:

Takker for alle svar! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var deilig å bli kvitt telnor her å gitt...

Brukte selv en del tid før jeg klarte å bestemme meg anngående ny leverandør,

har samme prob som deg at NGT ikke er tilgjengelig her :(

Tiscali er ikke å annbefale.

Så sto igjen med Tele2 og Bluecom, har hørt og lest mye bra om Bluecom,men prisen deres er ikke den beste.

Så hos meg falt valget på tele2, greit nok har lest en del dritt om de å, men har ett par kompiser som har hatt fra dem nå i en del mnd og de har intet å klage på dem,linjene holder det de lover og liten og ingenting nedetid.

Hatt tele2 i 14 dager selv nå,konstant oppkoblet og linja er bra den og endelig kvitt den herrsens 30 gig kvota :D

Lenke til kommentar

Hadde tidligere Telenor ADSL selv og det fungerte utmerket godt. Prisen var imidlertid høyere enn hos konkurrentene.

Jeg byttet derfor til Tele2. Hastighet og pris er det ingenting å si på, men stabiliteten bør bemerkes. Jeg opplever flere ganger at nettet er kjempetregt (alle sider, uansett forbehold), nettet "kommer og går" selv om modemet har kontakt hele tiden. :mad: Det hender også at jeg overhodet ikke har kontakt. Som ofte over korte tidsrom.

Det har spesielt vært en problem de siste dagene, men skjer for ofte! Jeg har også flere bekjente i nabolaget som også har Tele2 og som opplever det samme.

Jeg regner iallefall med at jeg finner et alternativ snart! Dessverre kan heller ikke jeg få NGT.

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Etter pris å dømme slår tele2 de andre bredbåndslevrandørende:

Bluecom: Pris pr.mnd Pris pr.kbit

400/128 299 0,56

720/128 395 0,46

1024/256 595 0,46

2048/256 795 0,34

Tiscali: Pris pr.mnd Pris pr.kbit

704/128 329 0,39

1024/256 529 0,41

2048/256 829 0,35

Tele2: Pris pr.mnd Pris pr.kbit

704/128 318 0,38 (12 mnd binding)

704/128 339 0,40

1024/256 498 0,38 (12 mnd binding)

1024/256 539 0,42

Har imidlertid hørt om en del problemer med tele2. Kameraten min har det, og han

opplever langt lavere hastigheter enn det han betalte for.

Lenke til kommentar
Hadde tidligere Telenor ADSL selv og det fungerte utmerket godt. Prisen var imidlertid høyere enn hos konkurrentene.

Det er av den oppfatningen jeg har også. Det at Telenor er dyrere gjør at alle sier at Telenor, Tele-hor, Stjelenor ol. suger, men det er sprøyt. De tar seg for godt betalt, men de leverer tjenesten på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Det er av den oppfatningen jeg har også. Det at Telenor er dyrere gjør at alle sier at Telenor, Tele-hor, Stjelenor ol. suger, men det er sprøyt. De tar seg for godt betalt, men de leverer tjenesten på en skikkelig måte.

Min erfaring også. Tjenesten har hatt mindre enn 1 døgns nedetid i løpet av de 2 siste årene hos meg (1024/256 med ubegrenset)... (Ser dette pga router og loggføring av oppetid på linje og andre ting).

Eneste jeg har å klage på er at i en periode var deres kundeservice HELT "loco", ventet i over en time og ble så automatisk frakoblet... gjett grunnen -> deres system kobler deg automatisk av etter ca 1 time... GAH! Gjorde dette over 20 ganger i løpet av en uke. Gikk rundt med telefonen i lommen (trådløs) og sjekket etter 40 min... var aldri svar å få... Hehe, men som sagt, tjenesten i seg selv er stabil og man får sjelden problemer så lenge man betaler regningene i tide :)

Tilbake til topic:

Jeg tenkte også å skifte ifra Telenor, men sammenlignet med andre abb. og bredbåndstjenester man kan få i dalstrøket her, så banker Telenor alle med tanke på stabilitet og hastighet... Og Tiscali, Tele2 og Bluecom... hører bare skrekkhistorier om deres kundeservice... Trodde aldri jeg kom til å si dette, men jeg har vansker med å velge en annen bredbåndsleverandør enn Telenor....

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Har selv adsl.no , 1500/512 , 495 i mnd , kjempefornøyd , linjen holder det den lover , har ikke hatt noe nedetid siste året :)

Hvor fant du denne linjen til den prisen?

Edit: Ah, glem det. Tror jeg skjønner det nå... ADSL.no (Mimer) tilbyr ADSL, men lister prisene og hastighetene bare ut ifra hva din sentral melder at det er kapasitet til. Takker uansett for eventuelle svar som kommer etter at jeg har redigert denne.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

hmmm..jeg står mellom kvalito og bluecom. Har litt lyst på mer upload enn 256 kb, og over 1024 i nedlasting!

Edit: hva er best i online spilling? AO, cs, osv.? sdsl med lik hastighet opp eller ned, eller bluecom med 2048 ned og 256 opp?

Endret av Slettet-66d37
Lenke til kommentar

Hei.... Jeg sjekka catch kunne ikke få det :thumbdown:

Det står mellom:

Kvalito: noen som har noe Negatift/Positift og si om dem?

Bluecom: har hørt en del negatift om dem en kammerat hadde dem han sa kunde servicen deres var elendig men linja var sabilt untatt helt til slutten da bytta han til nextgentel men da var servern til bluecom nede eller no sånt tull.

Finnes det no andre levradører?

Jeg bytter fra telenor pga Gb grensa deres ellers har jeg ikke hat noe nede tid :thumbup:

Takker for alle svar de har vert til hjelp :D

Edit: aadnk du skrev pris pr.kbit koster det per kbit du laster ned da?

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

Hei. Vil bare si at jeg har hatt Tiscali siden mars i fjor. Har lest mye negativt om denne leverandøren, men har selv aldri hatt problemer hverken med nedetid, treig linje osv. Jo, en ting, supporttelefonen er ******* treig. Men mener selv at de leverer ett bra produkt til en fornuftig pris.... Jada, jeg vet det står mye rart om de, men har selv snakka med mange som er meget fornøyd.. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...