clevergecko Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 (endret) Jeg har tenkt på å ta opp datavitenskap på universitetet og lære Articial Intelligence (A.I). Jeg har lurt på hvor mye en nyutdannet kan få med en master- eller dokotorgrad i USA. Jeg har hørt at Mastergrad (nyutdannet) kan få opptil 90k - 110k ved Facebook, Google, Apple, Adobe og Microsoft. En doktorsgrad kan få mellom 100k-130k ved disse 5 firmaene. Er dette sant eller er det bare tull? Dette er irrelevant til inlegget, men jeg lurer på om det er mulig at en med informatikk utdanning med et doktorsgrad kan være CIO (Chief Information Officer) hos Microsoft. Endret 15. august 2017 av clevergecko Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 For å bli CIO, trenger du laaaaaaaaaaaaangt flere kvalifikasjoner enn bare en doktorgrad hos Microsoft. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Lønningene til Facebook, Google osv stemmer. Det er faktisk mer, mest pågrunn av at det er veldig dyrt å bo der. Dyrere enn London Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Dette er irrelevant til inlegget, men jeg lurer på om det er mulig at en med informatikk utdanning med et doktorsgrad kan være CIO (Chief Information Officer) hos Microsoft. Ja det er mulig, men det kan du nok med mange forskjellige utdannelse (mange CIOer har ikke IT-utdannelse en gang, men er økonomer). Du kan jo se på CVen til Kevin Scott som er CTO i Microsoft. Mastergard og en halvferdig PhD: https://www.linkedin.com/in/jkevinscott/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå