Gå til innhold

Informatikk lønn i utlandet

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å ta opp datavitenskap på universitetet og lære Articial Intelligence (A.I).

Jeg har lurt på hvor mye en nyutdannet kan få med en master- eller dokotorgrad i USA.

Jeg har hørt at Mastergrad (nyutdannet) kan få opptil 90k - 110k ved Facebook, Google, Apple, Adobe og Microsoft. En doktorsgrad kan få mellom 100k-130k ved disse 5 firmaene. Er dette sant eller er det bare tull?

Dette er irrelevant til inlegget, men jeg lurer på om det er mulig at en med informatikk utdanning med et doktorsgrad kan være CIO (Chief Information Officer) hos Microsoft. 

Endret av clevergecko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er irrelevant til inlegget, men jeg lurer på om det er mulig at en med informatikk utdanning med et doktorsgrad kan være CIO (Chief Information Officer) hos Microsoft. 

Ja det er mulig, men det kan du nok med mange forskjellige utdannelse (mange CIOer har ikke IT-utdannelse en gang, men er økonomer). Du kan jo se på CVen til Kevin Scott som er CTO i Microsoft. Mastergard og en halvferdig PhD: https://www.linkedin.com/in/jkevinscott/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...