AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 I min bedrift har vi nettopp fått SmartDoc, en side hvor vi fører timer, overtid og om vi skal ha diettpenger. Under "Diett" er det to alternativ: - "Diett trekkpliktig" - "Diett hybel/brakke" Jeg har denne måneden bodd èn uke på en utleiehytte. Problemet er at reglene for hva som er trekkpliktig og ikke er så vag og vanskelig å skjønne seg på at jeg aner ikke hva jeg skal velge. Jeg vil jo helst ikke skatte av diettpengene mine. Denne utleiehytten har 2 små soverom, bad og en liten fellesstue som har et minikjøkken. Det står en mikrobølgeovn og 2 kokeplater for å steke mat på. https://www.sticos.no/portal//Satser/Statensreiseregulativinnland.aspx "Statens satser for diettgodtgjørelse på reiser med overnatting i Norge (kr 733) og utlandet (egne satser for det enkelte land), gjelder uavhengig av overnattingssted. Etter bestemmelsene i Forskrift til skattebetalingsloven § 5-6-12 (1) er imidlertid bare utbetaling inntil Skattedirektoratets forskuddssatser trekkfritt. Benyttes annen innkvartering enn hotell på tjenestereiser med overnatting, vil følgende satser være trekkfrie: Pensjonat, motell, hybel, brakke, leilighet mv. uten kokemuligheter kr 315 pr. døgn for 2017 (kr 307 for 2016) Hybel, brakke, leilighet mv. med kokemuligheter eller privat kr 205 pr. døgn for 2017 (kr 200 for 2016) (NB! Disse satsene er de samme både for innland og utland)." Er det kun hybel, brakke og leilighet som er trekkfritt så lenge det er kokemuligheter? Hva med utleiehytter? Går utleiehytter under motell? Anonymous poster hash: 37eb2...1ee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå