Gå til innhold

Automatisert internettsensur

zeebra

Anbefalte innlegg

Myndighetene til USA har overlatt det til selskaper å sensurere inneholdet på internett. Siden mange av disse selskapene er globale og aktive i mange land får vi gjennom disse selskapene global internettsensur.

Privatisering av sensur som går imot fri tale og meningsmanfold til fordel for sensurerte ytringer og sensur av meninger som ikke er i henhold til det Facebook og Google bestemmer.

http://www.lifezette.com/polizette/silicon-valley-tightens-its-grip-on-free-speech/

Ikke bare har vi allerede et krigsdiktatur som driver verdenskrig, men nå aksepterer også den tyranniske eliten sensur. Folket vil selvsagt ikke gjøre noe som helst så lenge de tror på løgnene at vi har demokrati.

Snart vil poster som denne bli sensurert fordi den ikke er innenfor konseptet som propagandamaskineriet sprer og ikke fremmer eller er nøytral mot deres agenda. Når liberale eier internett og de største selskapene kommer dette til å undergrave all all "konservative" og "høyre" debatt og kun tillate "liberal venstredebatt". Det har vi allerede begynt å se lenge før dette, men nå blir det enda verre. Fri tale vil ikke lenger eksistere med mindre du er en neo-liberal ekstremist eller ny-hippie.

Samme selskaper har jo også blitt hyret til å bedømme hva som er "fake news" eller ikke.

Noen meninger om vår nye sensur?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke rare diskusjonen med dette førsteinnlegget. Du har allerede konkludert, og advarer potensielle meningsmotstandere om at hvis de er uenige med deg, hører de hjemme i snevre og lite flatterende båser. For å sitere deg selv fra en nylig tråd:

Det handler om å trolle, det handler om å spamme, det handler om å undergrave andre meninger.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det blir ikke rare diskusjonen med dette førsteinnlegget. Du har allerede konkludert, og advarer potensielle meningsmotstandere om at hvis de er uenige med deg, hører de hjemme i snevre og lite flatterende båser. For å sitere deg selv fra en nylig tråd:

Det handler om å trolle, det handler om å spamme, det handler om å undergrave andre meninger.

Uenige med meg? Jeg er ikke verken konservativ eller liberal, høyre eller venstremann. Jeg har individuelle meninger.

Men at en side av det polariserte politiske spekteret (divide & conquer) skal overta mediene og internettselskapene og la disse drive sensur og undertrykke fri tale er rett og slett en forferdelg utvikling. Jeg ville sagt det samme om det var den andre siden som gjorde det. Dette handler ikke om venstre eller høyre eller hva slags meninger folk har, det handler om å undertrykke frie tanker og fri tale.

Lenke til kommentar

Folket vil selvsagt ikke gjøre noe som helst så lenge de tror på løgnene at vi har demokrati.

Problemet for myndighetene er at stadig flere gjennomskuer løgnene. Jeg kjenner for eksempel ingen på ca 20 år som tar NRK seriøst. Sensur vil ikke hjelpe. 

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer bekymret for statlig sensur, slik som russland driver med feks...

AtW

Skyve problemene over på andre for å fortsette å leve i fornektelse? Bruke den store boogeyman som fremmes i våre propaganda medier, "Russland"? Bøø.

*knips, knips*

:wow:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det alternative sosiale medier som vokser i rekordfart. Dagens unge er også datakyndige og vet hvordan de skal komme rundt sensur på internett. 

Jo, men det er snakk om volumet av mennesker. Hvis de største nettsidene blir sensurert og kun en agenda og den vanlige propagandan blir fremmet vil folk som er oppmerksomme på virkeligheten og også får presentert den synke betraktelig. For vanlige folk vil det bli bortimot umulig å komme seg ut av propagandafengselet eller finne alternativ informasjon, på samme måte som det er vanskelig for folk som ikke er kjent med "deep web" å navigere dette. Man vil ikke engang få tilgang til andre syn enn det liberalfanatiske synet eller ny-hippie tolkningen av virkeligheten.

Google kan jo også enkelt sensurere, fremme og fjerne søkeresultater. Selv om ikke jeg bruker Google, så gjør store mengder folk det. I tillegg er folk fanget av telefoner som er kontrollert av Google og Apple.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jo, men det er snakk om volumet av mennesker. Hvis de største nettsidene blir sensurert og kun en agenda og den vanlige propagandan blir fremmet vil folk som er oppmerksomme på virkeligheten og også får presentert den synke betraktelig. 

Da vil de største nettsidene ikke lenger være store. Hvem leser VG i dag? Nesten ingen. De unge gjennomskuer løgnene og er totalt uinteressert. Jeg tror du undervurderer de unges evne til å gjøre opprør mot det etablerte. 

Lenke til kommentar

Jo, men det er snakk om volumet av mennesker. Hvis de største nettsidene blir sensurert og kun en agenda og den vanlige propagandan blir fremmet vil folk som er oppmerksomme på virkeligheten og også får presentert den synke betraktelig. 

Da vil de største nettsidene ikke lenger være store. Hvem leser VG i dag? Nesten ingen. De unge gjennomskuer løgnene og er totalt uinteressert. Jeg tror du undervurderer de unges evne til å gjøre opprør mot det etablerte. 

Jeg håper du har rett.

Lenke til kommentar

Beklager for å skuffe deg, men VG har enorm inflytelse på det norske samfunnet og de fleste nordmenn leser og tror på det VG skriver.

Her er topp 5 nyhetssider i Norge

6. VG

9. NRK

16. TV2

25. Aftenposten

30. Nettavisen

Og her er den mest kjente innvandrerkritiske nyhetssiden i Norge.

448. Document.no

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uenige med meg? Jeg er ikke verken konservativ eller liberal, høyre eller venstremann. Jeg har individuelle meninger.

Men at en side av det polariserte politiske spekteret (divide & conquer) skal overta mediene og internettselskapene og la disse drive sensur og undertrykke fri tale er rett og slett en forferdelg utvikling. Jeg ville sagt det samme om det var den andre siden som gjorde det. Dette handler ikke om venstre eller høyre eller hva slags meninger folk har, det handler om å undertrykke frie tanker og fri tale.

Vi har alle individuelle meninger, men de formes av våre omgivelser, feks formes dine individuelle meninger av hva russland gjør og hva noen folk skrev i en bok for noen tusen år siden.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har alle individuelle meninger, men de formes av våre omgivelser, feks formes dine individuelle meninger av hva russland gjør og hva noen folk skrev i en bok for noen tusen år siden.

AtW

Ja, den anti-Russiske propagandaen som pushes i vestlige medier er jo et eksempel på å forme folks meninger. At USA som er langt verre enn Russland IKKE blir "tatt" av våre medier er jo bevis på at det hele er propaganda.

Lenke til kommentar

Beklager for å skuffe deg, men VG har enorm inflytelse på det norske samfunnet og de fleste nordmenn leser og tror på det VG skriver.

Her er topp 5 nyhetssider i Norge

6. VG

9. NRK

16. TV2

25. Aftenposten

30. Nettavisen

Og her er den mest kjente innvandrerkritiske nyhetssiden i Norge.

448. Document.no

Folk leser det, men ingen tar det seriøst. Der er mest for å sjekke om det har skjedd noe stort i verden. Dagens unge er den mest opplyste generasjonen på mange tiår. Og da snakker jeg ikke om snowflake-generasjonen, men om de som er up and coming i dag. Rundt 20 år.

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Advarer potensielle meningsmotstandere? lol. Han ga bare sin mening. Skal man ikke starte diskusjonen med sin mening?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer bekymret for statlig sensur, slik som russland driver med feks...

AtW

Jeg er bekymret for ALL sensur og all propaganda. Inkludert fra Russland og fra US State Department.

Jobberintervju hos state department:

- er du en lystløgner? (hvis ja, neste spørsmål, hvis nei uaktuell)

- kan du dekke løgn ved å bruke andre løgner? (hvis ja, neste spørsmål, hvis nei uaktuell)

- føler du skam? (hvis nei, neste spørsmål, hvis ja uaktuell)

- er du flink til å improvisere? (hvis ja, nesten spørsmål, hvis nei, uaktuell)

- kan du utøve hersketeknikk hvis noen forsøker å ta deg i løgn? (hvis ja, neste spørsmål, hvis nei uaktuell)

- kan du ignorere gyldige spørsmål og alikevel fremstå seriøs? (hvis ja, neste spørsmål, hvis nei uaktuell)

- kan du kontrollere en mengde journalister samtidig og fremme agendaen? (hvis ja, neste spørsmål, hvis nei uaktuell)

Det er slike ting som gjør at jeg kaller US state department for US Propaganda Department. Har noen sett på disse pressekonferansene? Det er en ren parodi.

Hvorfor vi skal dømme en part, men ikke en annen part vet ikke jeg. Jeg dømmer alle parter utfra meritter og det som faktisk skjer, heller enn å dømme ut fra forhåndsdømming.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1937_en.htm

https://euobserver.com/foreign/137521

https://www.theguardian.com/media/2017/jun/30/germany-approves-plans-to-fine-social-media-firms-up-to-50m

Ikke overraskende er det Tyskland som er mest aggressive på sensur. De vil bruke unnskyldningen "hate speech" til å sensurerer ytringsfriheten. "Hate speech" er selvfølgelig relativt og kan endres til å innebære alt som går imot myndighetenes preferanser.

Lenke til kommentar

AtW

Hvordan er statelig sensur værre enn sensur fra google og facebook som i praksis er internet's gatekeepers og kontrollerer det aller meste av informasjon som presenteres for vanlige brukere på Internet? Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

AtW

Hvordan er statelig sensur værre enn sensur fra google og facebook som i praksis er internet's gatekeepers og kontrollerer det aller meste av informasjon som presenteres for vanlige brukere på Internet?

Det er det jo ikke. Facebook og Google har mye større volum av inkommende og utgående aktivitet og har mye større mulighet til å sensurere mye mer enn statlig sensur har. Så mye trafikk som går gjennom Google og Facebook, så mange folk som bruker dette osv, så vil en slik sensur ha en enormt stor påvirkning på hva veldig mange folk oppfatter.

Jeg skulle også gjerne sett noen bevis for at Russland driver med statlig sensur slik AtW påstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...