Redaksjonen. Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Skuffet over at norsk helsevesen ikke vil ha Watson Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Ikke sikkert at Watson tar floppy disketter. 4 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 (endret) Fastlegen min bruker fortsatt 3.5" disketter og et MS-DOS program til å logge journalen min...ser ikke veldig lyst ut. Endret 15. august 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Lite overraskende at de er skuffet over at Norge ikke vil ha produktet deres. Men litt skuffende at digi.no tilsynelatende ikke gjør noe forsøk på å finne ut hvorfor. 8 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Hovedgrunenn er nok at det finnes mange gode alternativer til Watson. 1 Lenke til kommentar
B6D7JJHQ Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Ta en titt på denne før dere lovpriser Watson: https://news.ycombinator.com/item?id=14979642 3 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Lite overraskende at de er skuffet over at Norge ikke vil ha produktet deres. Men litt skuffende at digi.no tilsynelatende ikke gjør noe forsøk på å finne ut hvorfor. Tja, har vært borti IBM før. Skyldes trolig høye kostnader kombinert med store løfter uten reelt innhold. Helsevesenet ønskes ikke å brukes som en melkeku for konsulentselskap. 3 Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Tja, har vært borti IBM før. Skyldes trolig høye kostnader kombinert med store løfter uten reelt innhold. Helsevesenet ønskes ikke å brukes som en melkeku for konsulentselskap. Noe sier meg at du bør holdt deg til ekstrajobben du har i serviceavdelingen til Elkjøp istedet for å late som om du har noen reell erfaring med IBM. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Fastlegen min bruker fortsatt 3.5" disketter og et MS-DOS program til å logge journalen min...ser ikke veldig lyst ut. Hvis legen får gjort jobben på en effektiv måte med dette dos programmet - hvorfor skal det da byttes ut? Men nå er fastlegen privat og ikke offentlig som det er snakk om her... Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 "skuffet over at de ikke vil ta i bruk Watson" hva skal det verktøyet brukes til...? multiverktøy er ikke lurt å satse på.. vi må lage spesifikke verktøy for å løse oppgaven på mest mulig effektiv måte Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Ikke IBM heller, så de to dinosaurene passer sammen. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Helsevesenet ligger i front på mange områder innen IT - så lenge det ikke gjelder pasient-data. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Ikke IBM heller, så de to dinosaurene passer sammen. Ikke du heller, ser jeg... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Helsevesenet ligger i front på mange områder innen IT - så lenge det ikke gjelder pasient-data. Ok, som feks? (pasienter er forøvrig en ganske viktig del av helsevesenets virksomhet). AtW Lenke til kommentar
NikolaiS Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Det sies at «– Det at det norske helsevesenet ikke vil teste ut denne løsningen er skuffende.» Kanskje det er et kostnadspørsmål versus hva man får igjen i dag? Det skjer mye spennende på AI-fronten i sykehussektoren allerede i dag. Se dette fantastiske arbeidet som gjøres ut fra CAIR-senteret ved Universitetet i Agder: https://cair.uia.no/milestones-and-discoveries/artificial-intelligence-can-help-doctors/ Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Nå er vel ikke akkurat helsevesenet kjent for å være i front på IT, eller? Burde ikke være alt for skuffet mao. AtW Helsevesenet ligger i front på mange områder innen IT - så lenge det ikke gjelder pasient-data. Ok, som feks? (pasienter er forøvrig en ganske viktig del av helsevesenets virksomhet). AtW Finnes mye avansert it-utstyr på norske sykehus, bla på operasjonssalene og lab. Men helt på nett er de vel ikke. Bortsett fra at de sendte alle data utenlands da. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Kognitive system vil revlusjonere helse, juss og teknologisk utvliking (i form av å finne relevans i papers). Som nevnt kunne det vært kjekt å visst litt mer om hvorfor helse-norge ikke tar det i bruk. Men det krever masse inn-data for å kunne gi nyttig informasjon ut; lurer på hvordan det internationale sammarbeidet er.. sitter det konkurrenter på hver sin fjelltopp? Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Tja, har vært borti IBM før. Skyldes trolig høye kostnader kombinert med store løfter uten reelt innhold. Helsevesenet ønskes ikke å brukes som en melkeku for konsulentselskap. Noe sier meg at du bør holdt deg til ekstrajobben du har i serviceavdelingen til Elkjøp istedet for å late som om du har noen reell erfaring med IBM. Gratulerer med den mest useriøse kommentaren. Flott at du angriper personer isteden for å fokusere på artikkelens innhold. Kommentarfeltene trenger flere som deg! Endret 16. august 2017 av BG00SA28 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Det er bare bra at de venter med dette, etter min mening. Vent til teknologien er moden, og til den har nådd et stabilitetsnivå som gjør at den selges i stor skala, uendret, som "hyllevare", til sykehus og helseforetak internasjonalt. IT-kompetansen hos ledelsen i norske offentlige IT-foretak er ofte lav. Og ofte fører dette til at foretakene blir lette bytter for internasjonale storselskaper på jakt etter betalende prøvekaniner for ny teknologi... At man ikke kaster seg over det, men velger å vente, ser jeg egentlig på som positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå