Svein M Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Vil anbefale ladeboks med elbilkontakt (Type 2). Om du har CEE 16A så må vel laderen også ha CEE 16A. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg tenkte å få satt opp cee-stikk for å ha muligheten til å lade med 16A, noe jeg trodde gen2 har muligheten til. Kjenner ikke Nissan, men var innom BMW og så på i3 her om dagen. Selger der sa at ladekladden fra BMW ikke ville lade med mer enn 8 A uansett, ettersom den var med Schuko og godkjent for bruk i Norge. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg tenkte å få satt opp cee-stikk for å ha muligheten til å lade med 16A, noe jeg trodde gen2 har muligheten til. Kjenner ikke Nissan, men var innom BMW og så på i3 her om dagen. Selger der sa at ladekladden fra BMW ikke ville lade med mer enn 8 A uansett, ettersom den var med Schuko og godkjent for bruk i Norge. Lade kladden vil ikke det nei. Men det er ikke så vanskelig å få det til å fungere direkte med Type 2 etter det jeg har skjønt. Er bare at man håndterer tilkoblingssignalet korrekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Når man lader med en ladestasjon med Type 2 Mode 3 brukes ikke ladekladden. Ladestasjonen kan levere det den programmert til, og kablet og sikret til, vanligvis inntil 11 eller 22 kW. Bilen tar uansett ikke mer enn det den innebygde laderen kan ta imot, for enkelte biler er dette 3,7 kW. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Vil ikke hevde at de fleste ladestasjoner har 11 eller 22 KW, da er man ofte over på 3fas som krever 400v. De fleste boksene har 3,7 eller 7,3 KW, som er 16 og 32A 1fas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå