Gå til innhold

Xbox suger!

Anbefalte innlegg

Leste en plass (husker ikke hvor) at Xbox prosjektet er ca ett år yngre enn GC. Derfor har det også litt nyere teknologi, fordi hardwaren blir fastsatt ganske tidlig ved desig av konsoller.

På den annen side så er det ingen som nevner lydchipene her, hehe.. gleder meg til å prøve Xbox på DD5.1!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote:

Du mener at kun fanboys av Xbox liker kontrolleren ja? Det finnes knapt en spillside som ikke har hatt noe å si på kontrolleren. Men, uansett er det kanskje mest en smaksak.

NEI! Omvendt, det er fanboys som skriker opp om at de IKKE liker kontrolleren. Det er alltid minoriteten som du hører høyest :/ Slik er det i politikken også, hvor mange politekere tenker på det beste for folket? Uten å starte diskusjon på DET punktet ^_^;;;

Lenke til kommentar

XBOX er jo klart den beste konsollen ute nå, amped snowboard spillet er det dårligste spillet til XBOX så det er kanskje ikke så rart at du synes det var dårlig

men Project Gotham Racing, Halo, Ralli Championship eller.no er bra'e spill veldig bra grafikk og slikt

XBOX har en del bedre hardware enn PS2

64MB DDR

Intel P3 733MHz

nVIDIA grafikkchip 150mill polygons i sek (trur det var det) PS2 har kunn 75mill

masse annet bra som gjør den så overlegen i forhold til PS2

Lenke til kommentar

Amped dårlig? er det for no tull? Det spillet rocker verden, har sitti og spilt det masse de 3 siste dagene, det er så sinsykt kult!!!

Gleder meg til atter et besøk til bror i morra, Amped og Rallisport hele dagen, woohoo!

Quote:

On 2002-03-16 21:02, GeCcO skrev:

XBOX er jo klart den beste konsollen ute nå, amped snowboard spillet er det dårligste spillet til XBOX så det er kanskje ikke så rart at du synes det var dårlig

men Project Gotham Racing, Halo, Ralli Championship eller.no er bra'e spill veldig bra grafikk og slikt

XBOX har en del bedre hardware enn PS2

64MB DDR

Intel P3 733MHz

nVIDIA grafikkchip 150mill polygons i sek (trur det var det) PS2 har kunn 75mill

masse annet bra som gjør den så overlegen i forhold til PS2

Lenke til kommentar

Helt enig med de som blei skuffa over XBox...

Testa Halo, spilte 2 player, satt oss inn i den bilen vi får utdelte kjørte litt bortover...og bang...masse lægg og "fa**skap"....Blei ikke særlig imponert, men tenkte: "Det er nok bare spillet som er for komplekst"...genialt når det er til en spillkonsoll...Men siden folk har samme problem med andre spill, så er det ikke bare bare, og Microsoft sier jo at grafikkkortet koster 4000....Det kan ikke være veldig bra utnyttet :wink:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enig med at spilleopplevelsen går foran grafikk. Et godt eksempel på det er Wreckless: The yakuza mission som har en fabelaktig grafikk men som delvis stinker i spilleopplevelse. Der sitter du og oier deg i fryd av grafisk underverk i 10-15 min og går lei.

jeg spiller fortsatt poc med kompiser, samt ufo: enemy unknown som etter min mening er det beste tb spille laget til pc'en selv om grafikken er på 320:240.

ps2 har noen veldige bra tittler (kanskje litt i overkant med manga), nå gjenstår det å se om ikke gc og xbox klarer det samme.

Lenke til kommentar

nå begynner jeg å bli smålei av at folk disser at X-Box har meget god grafikk/lyd og sier at det er gameplayet som teller.

GUESS WHAT!

det finnes gode spill til X-Box oxo!

f.ex. Halo, DOA3, Rallisport Challenge

og sikkert 150 andre jeg ikke har prøvd enda

+ at jeg mistenker sterk at samme diskusjonene gikk forum verden over da PS2 kom ut (og den var dyrere ved lansering enn X-Box ved lansering)

Lenke til kommentar

El_Polla, Dreadlord og alle andre som mener at gameplay er viktigere enn grafikk. Dere har rett!

Men..

Tenk dere dette scenarioet: To spill, som er DØNN LIKE med tanke på spillbarhet og alt det "tullet" der, bare det at den ene utgaven har bedre grafikk og lyd. Hva ville du valgt? Hva er gøyest å spille da? Hva lever du deg mest inni? SÅKLART gidder ikke vanlige folk å spille elendige spill samme hvor god grafikken er! Helløøø?

En eller annen gang kommer jo GTA3 på PC og Xbox, da får vi se. Håper de implanterer multiplayer!!

Jeg er drittlei folk som sier at grafikk ikke betyr noe som helst. Jeg mistenker sterkt at det er de samme personene som sitter med litt eldre hardware, og kan ikke kjøre det nyeste nye.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 15:34, El_PoLLa skrev:

ps2 har god lyd og god grafikk, xbox har god lyd og god grafikk - who cares? spillene til ps2 er jo skamfete og det er de som viser hvilken konsoll som er best - ikke hvor mange mhz og volt den er.

Vel, lanseringstitlene til PS2 var helt ræva - tok jo nesten et år før de bra titlene dukket opp.

På Xbox er det mange bra titler tilgjengelig allerede ved lanseringen og det kan jo bare bli bedre over tid.

Og til dere som sier at det er mye bugs i PC-spill:

Dere har helt rett - og det er fordi PC-spill skal kunne brukes på tusenvis av ulike PC-konfigurasjoner - alt fra det siste og dyreste til flere år gamle maskiner. Derfor er det rett og slett ikke mulig å teste ut at alle kombinasjoner fungerer feilfritt.

Xbox derimot er derimot LIKE alle sammen og dermed uendelig mye enklere å kvalitetssikre mht bugs.

Lenke til kommentar

xbox er ikke noe annet enn en liten pain in the ass... klikker, ustabil, hakker i spill, må resetes ofte, oppdatere drivere når den crappy bredbånds tjenesten kommer, lag, o.

spillene blir ikke bedre med ett gforce4 enn med ett gforce3...

Lenke til kommentar

Dette kommer sikkert som en bombe på dere alle: Xbox ytnytter en spesial utgave av Geforce 3 brikken(mye kraftigere, nesten sammenlignbar med PC-en's geforce 4), dermed får den Pixel Shader og Vertex shader... Pixel shader er intet annet enn genialt, og de som har peiling vil garantert støtte meg:)

MS er proft, MEGET få bugz, det er så å si aldri selve windows som bugger, men programmene du har installert etterpå;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...